Wiebelmama's 3

Hoi meiden,

Hier is ook de mijlpaal van 37 weken bereikt, dus kom ik me even braaf melden .
Vlinder is idd al een aantal dagen niet gesignaleerd en volgens mij had zij zich maar voor één dag afgemeld, dus wie weet. We wachten wel af.

Vannacht zat er weer zo'n ellendige mug op de slaapkamer en deze kon ik niet te pakken krijgen. Ik ben van ellende maar beneden op de bank gaan slapen.
Vanmorgen kreeg mijn man hem alsnog te pakken en ben ik weer naar bed gegaan.
Nu vind ik het zelf wel vervelend om geprikt te worden (altijd enorme bulten), maar ik vind het wel helemaal zielig als de kleine straks wordt geprikt.
Hebben jullie ook zo'n muggennetje om de reiswieg of het ledikant?
Ik wil eigenlijk nog wel zo'n ding voor de reiswieg halen, aangezien de kleine hier in eerste instantie in komt te liggen. Boven het ledikant hangt al wel een klamboe/ hemeltje. Nu hoop ik alleen maar dat ze die ook bij de Hema verkopen, want Prenatal zit hier nl. niet echt in de buurt. Of hebben jullie nog tips waar deze dingen te koop zijn?

Vanmiddag weer na de VK. Mijn moeder gaat deze keer mee.
Ze was nog niet meegeweest en wilde toch nog wel heel graag een keertje mee.
Tja, nu kan het nog... dus meteen maar mee naar deze afspraak.

Ik ga nog even wat in de huishouding doen (nee, niet op de knieën Ukkie ).

Liefs, Twinkel3

Haai!

Even een kort berichtje op mn thuiswerkdag: een vriendin van me is vannacht bevallen! Ze was de 17e uitgerekend, ben heeeeel blij voor haar (ze zat er zo onwijs doorheen!).

Het is een jongetje, hij heet Jesse Levi.

Enne...Vlinder had zich inderdaad maar voor 1 dagje afgemeld. Hoop dat alles goed gaat, ze is pas net 37 weken...maak me stilletjes een beetje zorgen hoor.

Twinkel, poets ze.

Ik ga gauw weer aan het werk.

Liefs, Ukkie26

Hallo!

Even bericht uit het regenachtige zuiden van het land....Mn mannetje is met de konijnenren in de tuin bezig, speciaal voor mijn nijnen... in de regen... liefhé?
Gisteravond nog bij een vriendin geweest, was erg gezelig. Ze is 22 weken zwanger, dus jullie kunnen begrijpen waar we het de hele avond over hebben gehad, ha ha

Ik heb trouwens bij WM 2 even terug gelezen hoe het nu zat met Vlinder. Donderdag is ze voor het laatst geweest en ze heeft zich "afgemeld" voor 1 dag, de vrijdag. Inmiddels zijn we 3,5 dag verder.... Ukkie, ik maak me ook wel een beetje zorgen... Vlinder, hoop dat alles goed met jou en de kleine gaat, al dan niet in of uit je buik. Hoop dat we snel wat van je horen.

Ukkie, ja onze meiden zijn reuze bijdehand, ha ha!! Benthe heb ik gisteren pap gegeven met een lepel en ze heeft het nu door! Smaak was nu natuurlijk bekend, dus kon ze zich mooi concentreren op de lepel. Na een paar happen deed ze steeds haar mondje open als ik weer met een nieuw hap kwam... ikmoest zo lachen! Ze zat wel helemaal onder de pap, maar ach.... mama wast wel  Wel probeert ze echt met 2 handjes de (liefst volle) lepel te grijpen, dus moet met 1 hand haar handjes omlaag houdn en met de andere voeren, hihi! Vandaag nog maar weer eens proberen met de pap.
Benthe slaapt ook nog amper in de kinderwagen. Ze wil echtalles zien en dus liefst kap omlaag, maar ja, als het (hard) waait vind ik dat helemaal niks...
Vervelend trouwens dat het zo lastig gaat met de levensverzekering. Zoiets ernstigs is astma toch niet dat een levensverzekeraar daar zo lang over moet doen? Of zie ik dat dan weer verkeerd?

Twinkel, vandaag voor jou dé mijlpaal! Jullie uk mag thuisgeboren worden... of wilde je nou in het ziekenhuis bevallen? Ik weet het niet meer.. mn grijze cellen werken nog steeds niet optimaal  Rustig aan met poetsen hé? Ik heb de zaterdagavond voor de bevalling om 21 uur s avonds (Benthe is maandagmiddag 13.48 geboren) nog op mn knieën de badkamer gepoetst, dus ja.... wie ben ik om er wat van te zeggen.... ikmaakte het cliché wel weer waar, ha ha, dat vrouwen vlak voor de bevaling nog snel iets grondig moeten poetsen. Ben benieuwd of jij dat ook krijgt, want je hebt net als ik had wel last van een behoorlijke poetsdrang  Leuk trouwens dat je moeder meegaat naar de VK. Hebben ze het gewicht van je kleintje al eens geschat?

Tara, fijn dat het eerste slaapje met de puckababy een succes was! Hoe is het de restvan de dag én nacht gegaan? Hoop dat Viggo er baat bij heeft. Hoe is het nu met je borst (ontsteking)?

Patricia, heerlijk lekker shoppen voor de beeb. Die kruikenzk met Draakje van de Prenatal heb ik ook!! Vind Draakje ook heel leuk! Heb er voor de rest niet zoveel van. Heb wel aantal dingen van die giraffe van de prenatal (lime/ aquablauw).

Ik ga zo eerst maar eens mn lenzen in doen en mn haar doen, was erin en dan denk ik eens even bezighouden met de vakantiefoto's! Of verder met mn babyboek... maar eens even kijken waar ik het meeste zin in heb!

In elk geval houd ik het forum vandaag in de gaten

Liefs

Oja, helemaal vergeten...

Ukkie gefeliciteerd!!! Is de bevalling goed gegaan of weet je dat (nog) niet?
Mooie naam trouwens ook!

X

Hmmmm.... duurt nu idd wel lang met vlinder. Ik hoop maar dat alles goed is met de haar en de baby. Hoop maar dat wij ons druk maken maken om niets...

@ Twinkel, ik heb ook zo'n muskietennetje voor over de kinderwagen. Helaas verkopen ze die niet bij de HEMA, dus ik heb hem wel bij de prenatal gekocht. Hebben jullie niet een andere babyzaak in de buurt? Ik zag ze nl ook bij de Babyplanet. Ik heb hem nog niet gebruikt trouwens, met de muggen val het bij ons gelukkig wel mee (horren voor de ramen) De kraamhulp adviseerde me zo'n ding te kopen voor als hem buiten wou zetten, om te slapen bijvoorbeeld. Dan kunnen de wespen er iet bij en ook geen katten.

Moet zeggen dat het met mijn eigen katten prima gaat. Mn ene kat was de eerste dagen een beetje vanslag, maar nu zijn ze er allebei al helemaal aan gewend hoor. Ze zitten nooit in de kinderwagen, de box of de maxi-cosy. Gelukkig maar:)

@ Anoek, vannacht en vanmorgen ging het ook super met de puckababy! Hij slaapt nu veel makkelijker in. Zonet moest ie wel een beetje huilen, maar even sussen en toen was ie zo weer stil. Nou dit was eerst  wel anders hoor!  Viggo slaapt niet langer, maar dat hoeft ook niet. Hier regent het trouwens ook al zowat de hele dag.... doe mij de zomer maar weer terug!

@ Ukkie, wat leuk dat je vriendin bevallen is, en leuke naam idd!

Nou meiden, ik ga even een broodje eten en dan wat aan mn huishouding doen, niet dat ik erg veel zin heb, maar ja..

liefs Tara  

Hoi,

Tara, wat fijn dat het nu zo goed met de puckababy! Viggo én mama blij!!! En zodra je het gevoel hebt dat Viggo er klaar mee is, gewoon weer afbouwen of 'cold turkey' stoppen! Met het inbakeren adviseren ze het minimaal 8 weken te doen en dan af te bouwen, alleen gaf Benthe zelf aan dat ze er klaar mee was na 6 weken inbakeren. Ze werd huilend wakker en probeerde dan uit alle macht te bewegen. Toen vond ik het zielig worden en hebben we haar gewoon laten slapen. Was wel even wennen, maar na een dag of 2 sliep ze net zo goed als met bakerdoek! Ik vond het echt een uitkomst!

Twinkel, ik heb geen klamboe of muskieten en geen horren voor de ramen. Benthe is tot nu toe 1x gestoken door een mug, maar ze had er totaal geen last van. Mama had er meer last van, want ik vond het zo zielig, ha ha!!! Weet je wat het met muggenbulten is? Die gaan pas jeuken als je ze ontdekt heb... en die kleine snapt er nog helemaal niks van. Op vakantie hadden we een huisje aan het water en behoorlijk last van muggen. Benthe is alleen niet gestoken, maar wij wel volop. Misschien dat ze die kleintjes niet zo lekker vinden  Was overigens wel stom, want voor het campingbedje hebben we wel een muskietennet gekocht (ook bij de prenatal), maar die zijn we vergeten mee te nemen

Zo, wasje draait, was opgevouwen en nu de vakantiefoto's op d pc zetten!

Liefs en tot straks

Hoi Anoek,

Ik was nog vergeten te zeggen dat het met de borstonsteking goed lijkt te gaan. De koorts is helemaal weg, en de rode plek lijkt minder rood te worden! De plek is nog wel een beetje hard en pijnlijk als er hard op duwt, maar ik masseer hem nu 2x per dag onder de warme douche. Hoelang duurde het bij  jou na de bevalling dat je  borsten  hun normale formaat weer terug hadden? Die van mij zijn nu wel soepel:lees slap;( maar nogsteeds  van flink formaat voor mijn doen.  

Ja ik ben ook heel blij met de puckababy. Het voordeel van de puckabay vond ik dat ze nog wel met de armpjes kunnen bewegen, alleen wat beperkter, een beetje net als in de bm. We zien wel hoe lang het nodig is. Deze is tot 3 mnd, daarna hebben ze een grotere nodig.  

Ik begin me ook  beter te voelen trouwens. Gister zei ik nog tegen mn vriend dat ik me  eindelijk  weer een beetje mezelf voelde! En ik moet zeggen dat voelt heel goed! Krijg weer wat meer intresse in andere dingen en kan ook weer lekker lachen om van alles en nogwat! Lang geleden dat ik me zo voelde

liefs  Tara  

Haai!

Even snel op mn thuiswerkdag:

Twinkel, bij ons op de MURA zit een muskietennet. Maar: hebben we nog nooit gebruikt. Ook in de slaapkamer niet. Ook geen klamboe ofzo. En: Lise heeft nog geen muggenbult gehad...(even afkloppen...)

Verder gaat het hier goed, alleen Lise heeft een zeurdag. Vervelend. Ze drinkt, slaapt een uurtje en wil dan alweer uit bed. Dan speelt ze rustig een uur, maar dan begint ze te zeuren. Is ze moe. Maar slapen: ho maar. En honger heeft ze dan ook nog niet. Heb haar nu toch maar weer in bed gelegd, we zullen zien wat er gebeurt.

Tara, fijn dat de borstontsteking weg lijkt te gaan. En fijn dat je je weer steeds meer de oude begint te voelen. Wat hormonen met je lijf kunnen doen...pff. Ik was verbaasd!

Nou, ik ga gauw nog even werken. Vanavond voor het eerst sinds 1 jaar weer sporten: dat zal me zwaar vallen!

Tot morgen!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan