WIEBELMAMA'S

Ik plaats dan ook maar meteen het eerste berichtje.

Vandaag heb ik namelijk alvast een afspraak gemaakt voor de 12-weken echo.
Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de VK en eigenlijk mocht ik pas hierna een afspraak maken bij het echocentrum, maar ik was bang dat ik dan nog lang moest wachten dus heb ik vandaag maar vast een afspraak gemaakt.
Gelukkig was het geen probleem om nu al een afspraak te maken.

Ik kan op 20 februari (over 2 weken dus) terecht voor de 12-weken echo.
Ik ben dan 11w4d volgens de laatste echo's en aan de hand van mijn laatste dag van de menstruatie zou ik dan 12w2d zijn.
We zullen zien. Ik vind het nog wel spannend hoor!

Liefs, Twinkel3

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (18-01-08) 29w4d, 31 mrt uitgerekend, 8 feb volgende controle VK, nog 6 weekjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 30w1d  (01-02-08), 10 april uitgerekend,  7 feb groei-echo zkh, 20 feb volgende controle vk,  28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje, 6 september uitgerekend.
Kloppend hartje gezien/ gehoord bij 7 weken, 2 dagen.
Eerste afspraak VK: woensdag 13 februari
12-weken echo: woensdag 20 februari

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 1 september uitgerekend. Nu 9 weken + 4 dagen (1-2-2008). 7 februari naar VK eerste afspraak.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, waarschijnlijk 31 aug / 1 sept uitgerekend!

- Bo 25 jaar, 11e ronde, nod  rond 24 februari, cyclus 24-30 dagen, 1e kindje, 4-2 gyn

-Patricia, 26 jaar, ronde 14, 2de kindje, ronde 18 zwanger van 1ste kindje. Ben ff gestopt met de clomid en de gyn controle. Cyclus de laatste mnd vrij regelmatig, NOD  7 februari  (cyclus  30 dagen)

- vs77, 30 jaar,  1e kindje, MM via ICSI

- Pink, 27 jaar, 1e kindje, MM, misschien nog een kans om zwanger te worden via ICSI  

Mier, 27 jaar, 1E kindje, ronde 12 zwanger,miskraam

Hey Twinkel,

Kan me voorstellen dat je uitziet naar de volgende echo. Ook al weet je dat je zwanger bent het blijft soms moeilijk te bevatten.
Wij hebben 7 mrt de 20 weken echo (ben dan 21+2) Ik heb dr wel zin in. Ik ben ook heel benieuwd wat het wordt, en of mn voorgevoel klopt!   De echo hebben we in het ziekenhuis, omdat het zusje van mn vriend een aangeboren hartafwijking heeft. De hartafwijking die ze heeft is niet erfelijk, maar om het zekere voor het   onzekere te nemen hebben ze ons toch maar naar het ziekenhuishuis gestuurd. Ik vind het trouwens helemaal niet erg, en ben eigenlijk wel blij dat ze er zo goed naar kijken. Op  deze manier kom ik ook niet voor overwachte spanningen te staan  zoals ukkie had.  Voor mn gevoel is alles wel goed met ons kindje.

Wanneer hebben jullie weer een echo, vlinder en pippie?

xxxTara

Hallo.

Hier ben ik dan ook!

Ik denk dat het een goed idee is om deze nieuwe topic te openen en hoop ook echt dat de andere wiebelmeiden hier ook zo over denken. Ik vind het vervelend om de hele tijd over het zwanger zijn te kletsen en hun daarmee verdrietig te maken.

Wij  hebben  morgen de 2e echo in het ziekenhuis. Ik ben dan ongeveer 10 weken en 4 dagen. Ik vind het reuze spannend en ben ook wel een beetje bang. Ik doe iedere dag wel een gebedje en vraag dan om wat hulp. Herken jij dit Tara?

Als morgen alles goed is mogen we het van de daken schreeuwen van de gynaecoloog...nou dat gaan we dan doen ook! Als alles goed is gaan we dan voorlopig het ziekenhuis verlaten en door naar de verloskundige praktijk.

Duimen jullie mee voor me?

x-vlinder

Hey vlinder,

Ik was vooral in het begin erg onzeker, toen ik nog niets voelde. Later ging dat wel over, rond mn echo (11 weken)   was ik zelfs helemaal niet gespannen, maar ik was toen ook de hele dag zo misselijk dat   ik me niet voor kon stellen dat het niet goed zou zijn. Maar zoals je op het andere forum hebt kunnen lezen kwam de onzekerheid de afgelopen weken toch weer terug. Ik was niet meer misselijk en mn buik groeit nog niet echt...( heb wel een beetje een buik, maar nog niemand heeft gevraagt of ik zwanger was)
Ben nu dus wel   weer gerust, maar zal blij zijn al ik de kleine kan voelen, dan heb je iedere dag bevestiging :)

Ik denk dat het bij jullie ook wel iets anders is, omdat het theoretisch gezien eigenlijk niet mogelijk was om zwanger te worden. Ik hoop dat je een goeie echo krijgt! En ik zal zeker voor je duimen!

Hebben jullie ook al last van de hormonen? Ik wel :) . Soms herken ik  mezelf amper... Laatst kreeg ik een enorme huilbui omdat mn vriendje een beetje tegen me uitviel, en van de week werd ik zooo boos om iets heel onbenulligs

xxx Tara

Jee, Tara, jij hebt de 20-weken alweer bijna.
Wat schiet het al weer op hè!
Begint je buik ook al goed te groeien?

En bij jou dan Vlinder? Is er bij jou al wat te zien?
Bij mij (helaas) nog niets hoor, maar dat hoeft natuurlijk ook nog niet.
Morgen dus de 2e echo.
Ik herken je gevoel helemaal hoor. Ook ik ben nog best wel eens onzeker, ook
al is de kans dat het nu nog mis gaat volgens de gyn erg klein.
Toch ben ik denk ik pas echt opgelucht als ik over 2 weken ons kindje goed rond heb zien hupsen.
Veel succes en plezier morgen Vlinder.
En laat je nog even weten hoe het is geweest?

Liefs, Twinkel3

Herkenbaar hoor Tara, dat emotionele.

Ik had het voor de zwangerschap ook al bij tijd en wijle, maar nu lopen de tranen om de raarste dingen. Ik kan bijvoorbeeld niets over het koningshuis zien zonder te gaan janken, belachelijk hè! Ik heb er helemaal niets speciaals mee, maar heb vorige week toch gejankt toen Bea 70 werd.
Ik moet ook geen spannende films meer zien op TV.
Gisteren heb ik een the Vanishing gezien en vannacht zag ik steeds die enge vent op me af komen. Geen enge TV meer voor mij dus.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan