WIEBELMAMA'S

Zo'n cursus wil ik ook gaan doen Anoek, gewoon via de Yunio.
Ook mijn partner krijg ik niet mee naar zwangerschapsyoga ofzo.
Vindt hij allemaal veel te zweverig en het is waarschijnlijk ook niets voor mij.
Ik vind het ook wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen via de zwangerschapsgym, want ik ben namelijk niet geboren in de plaats waar ik nu woon en dan is het altijd leuk om meer plaatsgenoten te leren kennen.

Wanneer moet je je daar trouwens voor opgeven?

Liefs, Twinkel3

Nou zwangerschapsyoga valt bij mij ook af hoor: ik ben dus helemaal niet zo'n zweverig typje. Waarschijnlijk ga ik ook voor de gewone zwangerschapsgym. Lijkt me ook wel leuk om wat andere zwangeren te leren kennen.  Volgens mij kun je vanaf 20 week ong opgeven, maar de meeste beginnen pas bij 26 week of later.

Hoe zien jullie mannen de bevalling tegemoet? Die van mij is dus echt een held op sokken en  kan helemaal niet tegen bloed(  daar  zal ik dus niet zoveel  aan hebben waarschijnlijk. hahaha)   Iedereen die ons kent, ziet het al helemaal voor zich dat mn vriendje na bevalling moet bijkomen van alles ipv ik hihihi

Tara

Ik heb ergens in mn 3e maand informatiepakket aangevraagd van Stichting Thuiszorg en daar zat een aanmeldingsformulier bij. Kijk anders even op de internetsite van jouw kraamzorg. Die van de kraamzorg is gratis.

Yoga is denk ik ook niks voor mij hoor. Ben beetje te nuchter denk ik.
Man man wil wel mee naar die ene les, maar dat is echt de max hoor. Denk dat het lachen-gieren-brullen wordt, maar ook wel fijn dat hij weet wat hoe een bevalling globaal verloopt en wat hij kan doen om mij   te helpen (ze leren bijv masseren :)

Wil je man helemaal niet mee of niet mee naar yoga? Had best samen bevallen willen doen, hij niet dat weet ik wel zeker, maar bij ons gaat dat ook niet want mn man is veel weg de komende weken voor zn werk.

Nog wel een leuke tip voor de mannen: "Help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun. Klein boekje wat op humoristische wijze en met mannenlogica uiteenzet wat er allemaal gebeurd met een zwangere vrouw en zo. IK heb het zelf echt al 3x gelezen of zo en mn man heeft het gelezen "omdat het van mij moest", maar heeft er smakelijk om kunnen lachen! Of kennen jullie het al?

X

Dat boekje dat  ken ik ja. Ik heb het zelf gekocht maar mn vriend heeft het nog niet gelezen( heeft ie een hekel aan) Zelf heb ik er wel smakelijk om kunnen lachen!

Mn vriend wil wel 1 keer mee hoor, en die cursus samen bevallen dat lijkt mij ook niet echt wat.

Tara

Mannen en bevallingen???? hahahaha niet de beste combi. Die van mij roept steeds dat ie bij de koffieautomaat staat. Grootspraak natuurlijk. Hij is wel super in staat om mij te coachen dnek ik en me er doorheen te slepen. Mn eigen rotsje :) Alleen zijn we het niet zo eens over de plaats van de bevalling. HIj wil liefst ziekenhuis en ik thuis. Het wordt dus thuis. Ik heb daar echt mn zin in doorgedrukt omdat ik het toch moet gaan doen. Waarom hij naar het ziekenhuis wil..... uhhhhhh hij wil niet opnieuw behangen, witten en nieuwe vloerbedekking..... compleet slachtveld-idee zeg maar, hahahah!
Soms verdenk ik hem er wel van om mij een beetje op stang te jagen hoor! Nee zonder hem zou ik de bevalling niet zo positief zien als nu!

Twinkel, hoe ziet jouw man het? Of hebben jullie het daar nog maar niet over?

Tsja, de bevalling staat natuurlijk nog heel ver van ons af, maar het zal er toch een keer van komen. Nog onvoorstelbaar hoor als je nog geen buikje of niets hebt.

Mijn man heeft idd ook het idee van een slachtveld thuis en denkt volgens mij dat het vruchtwater nog van de trap af zal lopen (hahaha).
Ik heb ook altijd wel gezegd dat ik waarschijnlijk het liefst in het ziekenhuis wil bevallen, maar nu heb ik zoiets van... we zien wel hoe het loopt. Het ziekenhuis is ook nog geen 5 minuten rijden van ons huis af, dus we zijn er ook zo.

Het boekje "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" is hier meteen verslonden toen we hem hadden gekregen. Mijn man kwam echt niet meer bij van het lachen.
Nadat hij het uit had ben ik erin begonnen.

Voor mezelf heb ik het boek Veilig zwanger en een zwangerschapsagenda gehaald.
Ik vind het toch wel leuk om het één en ander bij te houden.

Liefs, Twinkel3

Oooh ja, ik heb ook al gezegd dat  IK beval waar  IK wil. Uiteindelijk moeten wij het toch doen! Ik moest wel lachen om dat slagveld, ik zie  het al helemaal voor me

Mn vriendin is de vorige keer in het ziekenhuis bevallen met vacuum pomp en als ik haar vriend mag geloven, zag die kamer er idd uit als een slagveld. De bloedvlekken zaten zelfs op de luxaflex nadat de pomp eraf schoot!

Zelf voel ik op dit moment ook het meest voor een thuisbevalling. Maar opzich kun je op het allerlaatste moment nog beslissen. Als je in het ziekenhuis bevalt moet je ook eerst ook thuis de weeen opvangen. Woon je ver van het ziekenhuis?

Tara

Ja, gevonden!

Vlinder en Anoek, veel succes/plezier bij jullie echo's morgen! Ik moet vrijdag weer naar de VK, gewone routine-controle. Dan hoop ik te horen of er standaard een lekker-liggen-echo in het pakket zit en, zoja, wanneer ik die krijg.

Ben nu alweer 32w2d, gaat echt superhard! Nog maar 8 weekjes, nog 3,5 werken. Pff... Heb er echt zo'n zin in! Kan niet wachten!

Ik doe zwangerschapscursus van een Mensendieck-therapeute: ziet voornamelijk op spieren en het spannen/ontspannen ervan. En het je bewust worden wanneer je welke spier spant. Vind ik wel fijn, ook omdat de cursus gegeven wordt door een vriendin van me: is ook gewoon erg gezellig. Ze is net voor zichzelf begonnen, en we hebben een lekker klein clubje: 3 zwangeren. Ik ben het verste, dan 1 die is 1 week later uitgeregekend en 1 die is 4 weken minder ver dan ik. Best gezellig.
En inderdaad, 1 partnerles, dat vond mn mannetje nog acceptabel. Een samen-bevallen-cursus had ik 'm niet mee naartoe gekregen (en zag ik zelf ook niet zitten).

Over de bevalling denk ik niet te veel na. Het moet er toch uit, en dat zal wel lukken. Goedschiks of kwaadschiks. Beetje nuchter misschien, maar om me daar nu (al) druk over te gaan maken...nee. Mn mannetje doet dat ook niet, gelukkig. Gaat ook GEEN foto's maken (heb ik 'm verboden, hihi, hij zou het zelf ook al niet doen trouwens).

Ik ga mn bedje opzoeken, zal weer wat vaker wat van me laten horen op 't forum.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan