WIEBELMAMA'S

Tuurlijk!

ps
bij mij al een beetje buik hoor...dacht dat ik me aanstelde tot een vriendin van mij die een weekje verder is dit ook bij haar liet zien. Als morgen alles goed is gaat de spijkerbroek op de groei aan (hihi).

-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (18-01-08) 29w4d, 31 mrt uitgerekend, 8 feb volgende controle VK, nog 6 weekjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 30w1d  (01-02-08), 10 april uitgerekend,  7 feb groei-echo zkh, 20 feb volgende controle vk,  28 feb laatste werkdag!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje, 6 september uitgerekend.
Kloppend hartje gezien/ gehoord bij 7 weken, 2 dagen.
Eerste afspraak VK: woensdag 13 februari
12-weken echo: woensdag 20 februari

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 1 september uitgerekend. Nu 9 weken + 4 dagen (1-2-2008). 7 februari naar VK eerste afspraak.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, waarschijnlijk 31 aug / 1 sept uitgerekend!

Jij hebt morgen ook weer een echo hè Anoek.
Ik wil je veel succes en plezier toewensen en hopenlijk kom je er weer helemaal gerustgesteld van terug.

Enne, chagie... hopenlijk waait het snel weer over !

@Vlinder, leuk zeg een groeiende buik!
Ik kan ook niet wachten op het moment dat m'n buikje gaat bollen.

Liefs, Twinkel3

Nou daar ben ik dan ook maar!!! Vind het wel beetje raar hoor,moet beetje aan het idee wennen.

Fijn dat je een datum hebt staan Twinkel. Geeft toch een geruster gevoel of niet?

Tara, 20 weken-echo alweer?? Wat gaat het hard hé?

Vlinder, voor jou ook spannend met de echo. Lekker hard schreeuwen straks.

Ook ik herken de onzekerheid hoor. Al heb ik heel sterk het gevoel gehad dat het allemaal goed zat. Heel stom eigenlijk.
Tara, je schrijft zo mooi dat je kindje voelen bevestiging geeft. VOor mij klopt dit wel, al komt er zelfs dan ook wel eens onzerkeheid bij kijken. Zo bewoog onze uk dit weekend veel minder en minder heftig dan normaal en dan maak je je al weer zorgen. Maandag was het weer gebeurd met de rust hoor, hahaha! Volgens mij houd je zeker bij een eerste zw onzekerheid omdat je ook niet goed weet wat je kan verwachten.

Morgen ben ik 31 weken alweer.... het gaat zó hard.... nog 9 weken en dan kunnen we onze uk in onze armen sluiten. Ik kijk er zo naar uit!
Morgen hebben we de groei-echo in het zh. Ik hoop dat het allemaal goed is, maar denk van wel en dat denkt de vk ook.

Gisteren dus de eerste les zwangerschapscursus gehad. Een erg aparte ervaring. Ik moest steeds lachen omdat de lerares toch wel beetje vreemd was. Maar ik was echt de enige!!!!!!!! De rest was superserieus... hopelijk komt dat nog een beetje los, anders wordt het wel erg saai. De eerste les was een kennismaking en we hebben wat oefeningen gedaan, gewoon om te bewegen. Volgende week staat de ontsluiting op het programma... dus ben benieuwd. Wel grappig om zo met 10 zwangere vrouwen in 1 ruimte te zijn en dan ongeveer evenver te zijn. Ook veel herkenbare dingen.

Verder nog een tip voor de nieuwe zwangeren: schrijf je op tijd in als je je kindje naar het KDV wilt brengen na je verlof, scheelt een hoop ellende. En meldt je zsm aan voor kraamzorg, voor je straks niet alles kan krijgen. Dit is geen grap, want overal hoor je dat je dit echt op tijd moet doen. Ik vind het eigenlijk belachelijk, maar ja... het is de praktijk.

Heb vandaag trouwens alles besproken omtrent mijn zwangerschaps- ouderschaps- en vakantie verlof. Hoop geregel allemaal, maar mn leidinggevende is akkoord. Ik kan dus idd aaneengesloten ouderschapsverlof opnemen voor een maand en daarna de restanturen gebruiken omminder te gaan werken (daar vroeg jij toch naar Twinkel). Het is bij ons allemaal erg goed geregeld in de CAO, dus daar ben ik wel blij.Mn eerste werkdag zal 16 juli zijn! 4, 5 maand verlof... onvoorstelbaar.... dan 1,5 week werken, dan 3 weken vakantie en dan begint het echte leven zo 18 augustus weer.
Heerlijk!!!! Lekker geniet van de kleine!

Liefs

Hahaha, oh... dat zou ook echt iets voor mij zijn om in de lach te schieten terwijl de rest doodserieus is. Was het verder wel een leuk clubje vrouwen?

31 Weken, dat is idd al heel dicht bij de bevalling.
Ik ben wel nieuwsgierig hoor naar jullie kleintje.
Zorg er maar voor dat je man snel foto's naar ons doormailt wanneer de kleine er is!

Ik heb ook gehoord dat je het KDV en de kraamzorg op tijd moet regelen.
Toch wil ik nog even wachten tot na de echo, dan ben ik bijna 12 weken zwanger.

Tara, Vlinder, hebben jullie dit al geregeld?

Liefs, Twinkel3

Wat voor een zwangerschapscursus doe je anoek? Ik ben me dr al wel wat in aan het verdiepen, maar er is zoveel..... gewone zwangerschaps gym, zwangerschapszwemmen, zwanger fit, zwanger yoga, samen bevallen( daar krijg ik mn vriend dus nevernooitniet mee naar toe)  en nog meer!

Gewoon lol maken hoor, de rest moet waarschijnlijk nog een beetje los komen, en anders zijn het gewoon saaie dozen.

Ik heb de  kraamzorg al geregeld, nog maar net hoor. Ik had me via de zorgverzekering aangemeld, maar de vk zei dat ik beter ook zelf even kon bellen omdat ze de ervaring hadden dat niet alle zorgverzekeraars het ook daadwerkelijk doorgeven. Dus ik gister gebeld, kreeg ik vandaag de bevestigingspapieren dat ze mn aanmelding via de zorgverzekering binnen hadden gekregen. Dus is geregeld!

Anoek, ik vind je gevoel over de wiebelmama's/meiden wel begrijpelijk. Heb ook wel getwijfelt of ik het voor moest stellen, maar ik vind het wel fijn om nu van alles over de zwangerschap te melden en te vragen zonder dat ik bang ben dat anderen dit vervelend vinden. Ook vond ik het jammer dat de niet-zwangeren minder kwamen, of aangaven het moeilijk te vinden. Terwijl voor mijn gevoel het forum er juist voor is om lekker je hart te kunnen luchten.

Tara

Tara, even ophelderen hoor... ik vind het een goed idee, want nu krijgt alles de ruimte zonder dat mensen misschien gekwetst worden of zich inhouden. Maar voelt gewoon beetje raar...Vind het wel goed dat je het geopperd hebt, zodat iedereen kon reageren.

Ik doe de zwangerschapscursus van de thuiszorg. 8 lessen, waarvan 1 met partner. Dat kreeg ik er hier net doorheen, ha ha!!!

Twinkel, na de echo meteen regelen hoor. Echt doen. Ik had me ingeschreven met 13 weken bij kdv en heb hoop gezeik gehad. Als ik niet zo gezeurd had, had ik uiteindelijk dnek ik maar de helft gekregen van wat ik gevraagd had aan kinderopvang.

Terug
Bovenaan