Wil een aparte naam, is deze niet TE apart?

Hoi mede zwangeren,

Zit met een klein dilemma. Heb een leuke jongensnaam in mn hoofd.

Het gaat om mijn derde kindje. Ik heb al een zoon die Pip heet. Ook niet alledaags. Maar krijg zoveel leuke reacties, nog steeds. Vind mn echt uniek, ik hou daar wel van.

Nu heb ik de naam Mus in mn hoofd. Gewoon MUS ipv de veel gehoorde Mees.
Mees is ook leuk maar Mus....vind mn stoer, lief, origineel....een beetje vreemd...kan een kind daarmee gepest worden?

Ik ben gewoon heel benieuwd naar wat meningen...dus heel fijn als je die geeft.
Bedankt.

Liefs MamaLina

Hoi mamalina,

mijn broertje had ook een vriendje met de naam Mus. En ik kan je wel vertellen dat het zeker niet achterwege werd gelaten om hem ermee te plagen. Maar volgens mij was dat niet zo erg. Ik weet niet hoe het bij hem op school ging.
Als je erg twijfelt zal ik het niet doen. Er zijn nog genoeg andere leuke aparte namen.

Liefs,

Tja, ik hou er niet van, net als ik de naam Vlinder niet mooi vind.
Maar je moet het zelf mooi vinden. Welke naam je ook kiest er zullen altijd mensen zijn die het niet zo mooi vinden.
De assosiaties die ik maak bij Mus zijn ook niet zo stoer of positief.

Pip en Mus vallen voor mij wel in dezelfde categorie...het past bij elkaar. Ben er persoonlijk alleen niet zo gek op. Op de één of andere manier komt "dode mus" steeds bij me boven. Maar smaken verschillen toch? Als jij het geweldig vindt waarom niet? Er is op elke naam wel iets te vinden hoor! En als dat onverhoopt niet lukt....dan pakken ze wel een andere "zwakte" van je om je te pesten.....

Tja, ik heb altijd zoiets van "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg"!

Waarom zou je het risico lopen dat je kind gepest gaat worden met de naam? Als ouders ben je daar toch verantwoordeljk voor!

Een kind kan je bijna niet behoeden voor pestkoppen! Pesten ze je niet om je naam, dan wel om je bril, beugel, haarkleur, postuur of weet ik het wat! Dat zou voor mij dan wat naamkeuze betreft ook niet heel erg meespelen. Als Mus een naam is die jij en je man/vriend mooi vinden, dan is het toch goed? Smaken verschillen nu eenmaal en je kan niet iedereen te vriend houden. Het is jullie kind en daar gaat het om!

Hoi MamaLina,

Aparte naam vind ik het wel, maar ook ik houd er niet zo van. Maar een andere vraag: je gebruikt de naam Lina in je inlognaam. Hoe reageren mensen hierop en wat vind je hiervan? Deze naam staat namelijk in mijn top drie voor meisjesnamen. Succes met kiezen want dat blijft toch moeilijk hoor, het is inderdaad voor de rest van je leven.

Groetjes.

Terug
Bovenaan