Wil een aparte naam, is deze niet TE apart?

Een neefje van mij heette Ties. Hij werd (uiteraard) gepest met Pies!
Ouders hebben nu de naam laten veranderen! Ik denk dan, tja dat had je je ook van te voren kunnen bedenken!

Tuurlijk vinden andere kinderen altijd wel een reden om te pesten! Maar soms is het een inkoppertje!

En tuurlijk moet je eht helemaal zelf weten! Maar goed, je vraagt meningen!

Mijn buurjongetje heet Ries, en is nog nooit gepest. Daar zou ik een naam niet voor veranderen.
Nog steeds hou ik niet van dit soort namen, maar de namen Beer en Wolf, zijn stoer en mannelijk en dat vind ik van Mus niet zo.

Tja, welke naam je ook kiest: het blijft altijd een kwestie van smaak of anderen dat mooi zullen vinden of niet. Het belangrijkste is dan ook of je (jullie) het zelf mooi vinden.

Maar ik denk wel dat je bij sommige namen er op kunt wachten dat je kind ermee gepest wordt. Tuurlijk, het zal ook vriendjes zat hebben, maar toch. En persoonlijk denk ik dat Mus zo'n naam is. Overigens denk ik dat van Pip ook.

Komt waarschijnlijk ook omdat het echt niet mijn smaak is.

Ik vind de naam wel heeeel leuk!
ZOu er niet voor kiezen, maar ook niet voor Pip.
Ik vind de namen superleuk bij elkaar passen.
Gewoon voor gaan. In je directe omgeving is iedereen er snel aan gewend en mensen die het niet mooi vinden hebben wat mij betreft gewoon pech!

Ik zeg DOEN!!!

Groetjes

als je rekening moet gaan houden met pestkoppen dan blijf je bezig en zijn er uiteindelijk maar heel weinig namen die nog overblijven. Pip vind ik echt een geweldige naam, mus weet ik niet zo, het is idd wel heel apart maar als jij de naam mooi vindt ga je er toch gewoon voor!

Groetjes Brechtje, mama van Tristàn en Ikèr

Mus klinkt mij nog niet zo heel vreemd in de oren, hoor. En zoals bovenstaande reacties ook al zeggen, als het niet de naam is waarmee ze gepest worden dan vinden kinderen wel iets anders. Als ze willen pesten hebben ze geen aanleiding nodig. Maar, met een heeeele rare naam kun je het natuurlijk wel bevorderen.

Met Mus vind ik dat niet hoor. Zelf hadden wij ook een hele aparte naam voor een jongen, maar besloten om het niet te doen. Ten minste, we hebben nog even, maar ik denk niet dat wij het doen.

Groetjes, Marisa

Ik heb 3 dochters en ze hebben leuke namen vind ik, de jongste heet Lenthe.Was bang voor reacties als; wat een rare naam, maar die kwamen nooit.Voor een jongen zou ik het op een of andere manier niet te raar maken, bij meisjes is het juist schattig, bij jongens ben ik inderdaad band dat ze ermee gepest worden.Wij kiezen voor een jongen een stoerdere naam, misschien zelfs ietsje kak, zoals 'Laurens'.Echt zo'n naam die staat als een huis.
Maar feit blijft wel...het is jouw zoon, jouw kind.Laat je niet leiden door wat anderen ervan vinden, zou toch jammer zijn dat je een naam moet laten varen omdat anderen hem niet mooi vinden......
Succes met dit dilemma!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan