Woeiiiiii, de 30 weken zijn behaald!

A

Anoniem

Guest
9 kg en 30 weken verder........ en wat gaat er nu door je heen?

- Hier vooral blijdschap omdat ik best bang was dat ons kindje als nog iets zou overkomen (nog steeds een klein beetje wel) maar 30 weken lijkt toch wat meer garanties te geven.

- Nog 6 tot 4 weken en dan gaat het zwangerschapsverlof in!

- Het kamertje is klaar alleen nog wat kleine aanpassingen in huis!

- Iedereen ziet nu dat je zwanger bent, dus er wordt ook rekening mee gehouden in de winkel etc.

- De baby weegt ongeveer 1,5 kg en dat voel ik aan het einde van de dag wel! Net als de rest van mijn lichaam!

- Over 2 mnd is er een kindje bij ons, dat ook nog van ons is wel te verstaan (blijft vreemd). Dan zijn wij met zijn 3 tjes!!

- Nog 10 weekjes, het aftellen is begonnen!!!!

En hoe staan jullie er voor? Liefs G.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal!!!

Ik moet nog 1week en drie dagen voordat ik hem bereikt heb (al vond ik 28w ook best een mijlpaal: officieel levensvatbaar stond er op mn kalender)

Ik voel me goed, ben alleen een beetje angstig voor het weer naar mn studie gaan, de eerste week van september komt al aardig dicht bij....
Hoe ga ik me voelen als ik me moet voorstellen aan nieuwe studenten met zo'n dikke buik; hoe gaat het zijn om weer zover te moeten reizen (45min met ovv, en dan lopen en die straten in A'dam zijn lang....), kan ik me wel concentreren, tot hoelang kan ik doorlopen enz enz (best onzeker en spannend allemaal)

Toch kijk ik er ook naar uit: eindelijk weer mn studie genootjes van vorig jaar zien en ze trots mn buik showen.... heerlijk lijkt mij dat...

Dat van dat helpen in de winkel...: WAS DAT MAAR WAAR!!! Misschien ligt het aan mij of toch gewoon aan Almere, maar toen ik laatst met mn moeder op stap ging, die in een rolstoelzit waarvoor er in de bus zo'n handig oprijplankje zit die je moet optillen en uittrekken was er niemand die ff hielp of zelfs maar uit zichzelf aan de kant ging  Ook is er nog niemand geweest die mij aangeboden heeft om te gaan zitten als de bus vol is (en je kan echt wel zien dat ik zwanger ben), niet dat ik zo nodig moet zitten, voel me best goed, maar het zou netjes zijn als iemand het zou aanbieden (doe dat zelf ook altijd). Ach, genoeg geklaagt.... Ik voel me goed en dat is waar het om gaat  (en om de baby natuurlijk en die doet het ook prima)

Veel liefs en suc6 de komende (+/-) 10 weken!
Nika (28weken 4dagen)

Hey studiemam,

nog ruim een week en je bent er ook, heerlijk toch?

Jou komende studiegenoten maken je maar heel kort zwanger mee tot je bevalling, dus lekker lak aan hebben hoe ze jou zullen zien.

Jij staat daar straks apetrots met een dikke buik en met een (glim) lach kom je een heel eind hoor!!!

Waarschijnlijk zit je in de laatste fase van je studie????????

Zelf heb ik mijn diploma afgelopen zomer behaald en mijn klasgenootje was op de dag van diplomering uitregekend. Mooi dat het kindje 1,5 week te laat kwam, maar het was wel flink aanpoten voor haar. Lang stik zitten in klas of achter pc is niet het meest gunstige als je hoogzwanger bent.

Rijdt er geen bus of metro langs school dan????

En misschien is de mentaliteit in Zwolle toch anders dan in Almere? Op straat word ik spontaan aangesproken door mensen en bejaarden stappen zelfs uit de rij haha!

Sterkte komende weken!

Helloooo,

Wij zijn ook 30wkn vandaag!!! En in plaats van relaxter vind ik
het juist steeds enger worden....maf he?
Volgende week krijgen we de babykamer en gaan we trouwen....
Dat zijn leuke vooruitzichten....

Mensen op straat kijken niet meer naar mij maar idd
naar mn buik....vind ik wel grappig! Soms willen ze dr aan zitten?
He jak dat vind ik dus niks he? Maar ja.....
Heel stiekum ben ik het zwanger zijn wel zat....  Ik slaap al maanden
zo ontzettend slecht, 5a6 uurtjes per nacht , dak dr nu soms al door heen zit...
Ik mis het slapen op mn buik zo erg.......ohh en dan plassen om de 2 a3 uur....hahaha een zwangerschap gaat nie alleen over rozen.....
Nog ff dus.

Groetjes Jo

quote: Gabrielle26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2007 10:22:10'));

Waarschijnlijk zit je in de laatste fase van je studie????????

Hey Gabrielle,

Was dat maar waar... Ben pas 2e jaars (moet dus nog 2jaar voor mn Bacheler en dan nog 1 voor mn Master)... Dit kindje was dus ook eigenlijk voor na mn studie, dus over drie a vier, jaar "gepland" (maar vind het nu wel erug leuk dat het "wat" eerder is)!

Gelukkig hoef ik voor mn studie maar twee a drie keer in de week naar college/werkgroepen en is het voor de rest thuis studie (kan ik tussendoor nog ff mn benen strekken en baby kleertjes wassen ofzo)  

Ik zie het ook al helemaal voor me als de baby er straks is: zit ik dan achter de comp met mn beeb in zo'n draagdoek bv te geven tijdens het studeren... Als dit kindje net zo makkelijk is als mijn zoontje als baby was dan moet dat wel lukken!

Ik ben nu ook hard aan het leren voor een herkansing die ik volgende week woensdag heb terwijl mn beeb salto's aan het maken is

En misschien is de mentaliteit in Zwolle toch anders dan in Almere? Op straat word ik spontaan aangesproken door mensen en bejaarden stappen zelfs uit de rij haha!

Dat gebeurt hier echt niet (ten minste niet bij mij)
Ik denk idd dat de mentaliteit hier heel anders is, zo stond ik van de week in de rij met +/- 7stuk aan boodschappen toen er een vrouw met 2 dingen achter mij kwam staan: liet ik haar voor... later dacht ik : ik ben helemaal gek, sta ik daar met mn dikke buik, laat ik andere nog voor.... Zoals ik al zei, misschien ligt het toch aan mezelf...
Maar aan de andere kant: ze staan hier ook niet vaak op voor oudere of mensen die slecht ter been zijn, dus misschien toch een gebrek aan goede opvoeding/mentaliteit!

Liefs Nika

Hallo

ik ben ook vandaag 30 w zwanger.

Ik voel me goed , ben zo 10 kg aangekomen.

De kamertje is klaar, kleertjes zijn gewasen, gestrijken en in netjes in de kast.
Zaterdag nog naar prenetal om de laatste spoeletjes kopen en dan zijn we er helemaal klaar voor.

Onze dochter is met 34w en 1 dag gebooren, dus ik vind het wel spanend als deze baby ook vroeg komt of niet. Gynekoloog heb mij gezegd dat de kans is zo 30%, we zullen het zien.
Iederegeval binnenkort nog de tas klaarzeten voor als ik naar ziekenhuis ga ( moet in zieknhuis bevalen)

Ik wens iedereen veel suc6 met de laatste weekjes
( kan niet meer wachten tot de kleine er is)

Groetjes

Ik ben vandaag 30 weken precies. De tijd vliegt. De baby houdt zich van schrik erg stil vandaag. We (nou ja, de kinderen) hebben deze week hard behang getrokken. Komende vrijdag komt de 'behangexpert' van onze familie behangen. Dat vind ik wel lekker. Verder hebben we alles nog, dus dat is makkelijk. Ik twijfel alleen nog of ik ook nog een nieuw hemeltje voor de wieg zal maken, of dat ik het maar zo laten zal....... Hij is tenslotte nog goed en ook wel mooi. En naaien kost mij weer zoveel energie. Eerst maar kijken hoe het bij het nieuwe behang staat.

Francien

hoi meiden

nou van harte voor degenen die al de 30 weken hebben gehaald haah voor mijn lijkt het nog een eeeeeeeeeuwigheid ik ben nu 27 weken , jullie zijn natuurlijk begin van november uitegerekend he??? ik eind pas vandaar ,,
maar het word wel steeds zwaarder vreslijk die nachten hebben jullie dat niet weet niet meer hoe ik moet liggen!!!!!

nou veel liefs cora

Terug
Bovenaan