Woensag punctie

Hallo allemaal,

hier ben ik weer een keertje. Ik dacht ik zal jullie even op de hoogte houden hoe het gaat.

De eerste IVF poging is gestart. Ik was begonnen met het slikken van de pil om mijn cyclus stil te leggen. Gelukkig helemaal nergens last van. Vlak voor Kerst kreeg ik een spuit Decapeptyl (en ook daar gelukkig geen bijwerkingen van) en nu dan weer Gonal gespoten, die al bekent was alleen nu een hogere dosis. Verliep eigenlijk allemaal heel soepeltjes. En dan nu woensdag de punctie. Krijg er nu wel kriebels van in mijn buik maar sta nog niet echt te stuiteren. Oja en vanavond nog pregnyl zetten (voor het eerst zelf doen, ahh komt wel goed denk ik ).

En met een beetje geluk vrijdag een terugplaatsing. Dus nu maar duimen dat het goed komt!!!

Zie hier op het forum wel weer een hoop nieuwe gezichten en helaas her en der ook nog oude bekenden, helaas. Meiden ik duim voor jullie dat het ons nu eens mag lukken!

Liefs, Belle

Lieve Belle,

Bedankt voor je berichtje op mijn reactie
JIj bent net als ik met een pilcyclus gestart maar je schrijft dat je vlak voor de Kerst Decapeptyl kreeg (hoeveel dagen heb je dat gebruikt?) en vandaag pas Pregnyl moet spuiten en woensdag de punctie hebt
Je loopt een hele week achter op mij en ik had deze keer al een langere cyclus dan tijdens onze vorige behandeling in Leiden
Toen had ik 11 dagen Deca + 8 dagen GonalF(150IE) en nu had ik 7 dagen Deca + 12 dagen Gonal F (225 IE)

Ik heb ook op vrijdag de terugplaatsing gehad....al met al loop ik dan precies een weekje voor op jou
Morgen heb je dus niets, hoe laat moet je woensdag in het ziekenhuis zijn ?
Waar ben je nu precies onder behandeling , vlakbij Antwerpen schrijf je ?
Het wordt je eerste IVF/ICSI dus wel extra spannend
Welke behandelingen heb je hiervoor al gehad en hoe lang ben je al bezig ?

Bij ons is nu niet voor ICSI gekozen, alles was verder goed ook bij mijn mannetje
Van de 7 eicellen ook 6 bevruchtingen en alle 6 goed doorgedeeld
4 excellente embryo;s en 2 gewoon goede... geen slecht gemiddelde he ?

Ik was wel zenuwachtig toen ik donderdag moest bellen hoor hoeveel bevruchtingen er zouden zijn
In Leiden 6 uit 9 dus ik was toch wel bang dat het dit keer minder zou zijn

Ik wil je HEEEEL veel succes wensen en hoop dat je ons op de hoogte houdt van alles
Ik duim voor je dat de punctie meevalt en dat je een super resultaat zult halen

Veel succes

Liefs,
Jo

Hoi Jo en nikki,

hier wat antwoorden:

Beginnen bij het begin:
Wij zijn al bijna 4 jaar bezig, na 1 jaar naar de HA gegaan, daarna naar de gyn, geen bijzonderheden, (HSG gehad en zaad getest etc). Doordat er niets aan de hand was moesten we het nog maar even proberen. Daarna in rustig tempo gestart met IUI (eerst zonder hormonen en daarna met hormonen) In totaal 6 of 7 behandelingen. Ben ook een tijdje gestopt met behandelen ivm onze verbouwing/verhuizing. Zag het niet zitten beide te doen.

Via een collega van mijn man, die ook kinderwens had, zijn we bij een gyn in Hove (Antwerpen) terrecht gekomen. Zij dacht meteen aan Endometriose. Had de gyn in NL niet aan gedacht ik had dan ook niet hard genoeg geklaagd over mijn klachten ;-).
En in Belgie kunnen dingen veel sneller dan in NL. Door het vermoeden van endometriose heeft zij een MRI scan geregeld en een THL, een soort kijkoperatie alleen dan gaan ze via een sneetje in je baarmoeder kijken. Dus geen littekens aan de buitenkant. En het zat er dus en dat is meteen ook weggehaald. Begin december moest ik terugkomen bij de gyn en zij zei dat we metten konden starten met IVF/ICSI. Bij voldoende eitjes doen zij het allebei, meer kans. En ondanks dat ik nog geen toestemming heb van mijn verzekering besloten we te gaan starten, als we geen toestemming hadden gekregen hadden we hoe dan ook willen starten. Vonden we dus niet zo belangrijk.

IVF
eigenlijk moest ik beginnen met neusspray, nou heb ik daar echt een enorme hekel aan en toen mocht ik beginnen met de pil (decapeptyl zelf spuiten vonden ze niet zo handig, dat laten zij meestal door een verpleegster doen, maar ja dat werd hier iets lastig) dus de pil en 1 keer decapeptyl (3.75) Klonk als een flinke. Op 3 jan terug naar de gyn, alles was goed onderdrukt en ik kon starten met Gonal (187,5 en 225), dat gedaan tot 13 jan. 14 jan pregnyl en vandaag punctie.
Gelukkig onder lichte sedatie viel me heel erg mee! Door de verdoving weinig gevoeld en nu een pijnstiller dus voel niet zo veel. Ze hebben 11 eitjes weggehaald. 6 doen er IVF en 5 ICSI. Daar moet toch iet suit kunnen komen denken wij. Als het morgen goed is dan krijg ik vrijdag terugplaatsing.
Dus is het nu nog even afwachten.

Het is zo een heel verhaal geworden, heb het geprobeerd kort te houden. Hoe is het nu bij jou, Jo? Voel je al iets? Kan eigenlijk niet maar toch, je voelt wrs van alles.

Ik duim voor je dat je hier over ruim een week een mooi bericht mag plaatsen.

Hoe is het bij jullie Nikki?

Groetjes Belle

Lieve Belle,

Goed om te lezen dat ook bij jou de punctie is meegevallen, dat gevoel had ik ook.
11 eitjes is heel mooi hoor. Natuurlijk komt daar met 6 IVF en 5 ICSI 'iets' moois uit
Spannend moment ook weer morgen als je daarvan de uitslag krijgt
Hoe laat weet je iets ? Je zet het wel op het forum hè, ik leef zo met je mee
Vrijdag dan de volgende stap en vervolgens gaan we lekker samen wachten

Ik voel eigenlijk nog helemaal nix. Geen buikpijn of krampen of wat dan ook. Het voelt deze keer ook niet zo tussen mijn oren, ik kan er nu - maar ik zit pas in de 1e week - aardig goed mee omgaan en zorg voor voldoende afleiding
Dit weekend met mams naar Groningen om te shoppen, manlief moet werken
We slapen lekker een nachtje in een hotel in het centrum
Verder is het op mijn werk erg druk dus ik heb ook daar weinig tijd om er echt heel bewust mee bezig te zijn maar onbewust is de gedachte aan de  2 embryo's  altijd aanwezig....blijven ze zitten of niet ??
Meid, veel succes morgen met de uitslag, ik duim voor een goed resultaat !!

Ik hoop morgen iets positiefs van je te lezen

Liefs,
Jo

Hoi Belle en Jo,

Gelukkig is de punctie meegevallen. Ik zie hier best wel tegenop. Wij zijn momenteel bezig met de 1e IVF-poging. Ik ben nu zo’n anderhalve week Gonal aan het spuiten. Gisteren voor het eerst een echo gehad. Ze zien al 14 eiblaasjes. Echter, ik heb geen klachten…. dus so far so good. Hopelijk blijft het goed gaan, en krijg ik geen last van overstimulatie. Of zou ik dat nu al moeten merken?

Hopelijk zijn de eitjes goed bevrucht en mag je op het wachtbankje plaatsnemen. Ik hoop over een weekje naast jullie te mogen komen zitten!
We horen het nog wel hè, of de terugplaatsing goed is gegaan! Succes!

Jo, heel veel sterkte met de wachtweken.

Groetjes,
Nikki

Hoi Nikki,

reuzespannend he, IVF. Als ik er nu zo op terug kijk vind ik het allemaal erg meevallen. Heb ik natuurlijk ook wel erg gebofd met de punctie (met verdoving).
Maar jou 14 eitjes is een erg mooi aantal! En ik kan je niet veel vertellen over overstimulatie. Ik voel nu wel mijn eierstokken (waar de eitjes zijn weggeprikt) maar of dat het gevoel van overstimulatie is ...... ????????kan ik je dus ook niet vertellen.

Hou nog even vol voor je het weet zit je op het wachtbankje (wat tot zover nog best meevalt ook)

Jo, hoe heb jij het op het wachtbankje?

Groetjes Belle

Oeps, vergeten te vertellen

Er is er gisteren 1 teruggeplaatst en er zitten er 4 in de vriezer!
De 3 anderen waren wel goed maar niet goed genoeg om in te vriezen. Dus als dit mislukt wellicht nog een kans.

x belle

Terug
Bovenaan