Zeer Verdrietig na eerste bezoek gyneacoloog!

A

Anoniem

Guest
Hi,

Vandaag om 11.30 uur had ik mijn eerste afspraak bij de gyn wat in principe een blij bezoekje zou moeten zijn. Helaas..... Vannacht wederom een onrustige nachtrust, dacht echt dat dit erbij hoorde etc. maar had een vreselijke angst, dat er niks te zien zou zijn etc. Nou, mijn gevoel van angst werd gewoon bevestigd want de gyn kan mijn vruchtzakje niet vinden en denkt daarom aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of miskraam!!! Waar ze ook aan dacht is, dat het zou kunnen dat ik nog veels te vroeg ben en het daarom nog veels te klein is om te zien. Wel zag ze   dikke baarmoederslijm bij mijn wand wat wel aangeeft dat ik dus zwanger ben maar ze dus niks kan vinden. Ik ben zo verdrietig. Huil aan een stuk door sinds 11.45 uur!!
Mocht dit allemaal zo zijn in het slechtste   scenario, dan is dit de vijfde keer dat ik mn kindje verlies. Toch geloof ik niet, dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb of een miskraam zal krijgen. Mijn gevoel is zo sterk op dat punt en daarom hoop ik dat ze volgende week wellicht wel iets ziet. Heb ook bloed moeten prikken voor hcg om te kijken of deze hoog is. Verder vroeg ze me of ik bloedingen of buikpijn heb gehad...NEE! Ik ben niet misselijk alleen maar moe, moe en nog eens moe en mijn tepels zijn een beetje gevoelig (nog niet pijn) en voelen zwaar aan. Daarnaast heb ik al zeker drie weken last van slapeloze nachten door veel plassen en woelen en piekeren en rare trekjes midden in de nacht.
Ik trek dit echt niet, dit is zo moeilijk...elke keer weer die onzekerheden etc. En dan die emoties wat ik meedraag...mijn bagage word steeds zwaarder en zwaarder.
Toch probeer ik positief te  denken, hoe moeilijk dat ook is, juist omdat mijn gevoel zo sterk is, dat het dus wel goed zit!

Wie o wie herkent dit en hoe is het afgelopen??? Ik heb hierin echt steun nodig want dit trek ik niet!

Machteloze zuska

Hoi Meid,

Ik heb er geen ervaringen mee maar kan me eigen goed voor stellen dat je het allemaal niet meer trekt. Je verwacht een goede echo te krijgen en misschien is het idd nog te vroeg en zien ze volgende week meer maar daar heb je nu niks aan. Ik wil je toch heel veel succes wensen en zal voor je duimen dat toch alles goed zit want na zo vaak dat het bij jou is fout gegaan moet het toch een keer goed gaan toch.

Hou de moed er in meid.

Liefs Fruit Girl

Ik kan niet zeggen dat ik ook zoiets heb meegemaakt, ik ben nu voor het eerst zwanger (8wkn&1 dag), maar wat jij hebt meegemaakt lijkt me echt afschuwelijk, Ik kan alleen voor je duimen dat ze nu gewoon te vroeg zijn en dat je vruchtje nog te klein is om het te zien. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat het toch goed komt!

Liefs Muizeke

Hoi lieverd!

Ik ben er helaas niet bekend mee maar wil je graag een hart onder de riem steken. Geef de moed niet op hoor! Hopelijk is je zwangerschap nog erg pril. Het kan nog alle kanten uitgaan. De gynaecoloog heeft  immers niet met zekerheid vast kunnen stellen of het daadwerkelijk een bbz of een miskraam is. Dus... blijf hoop houden hoor. Zet hem op he meid. Ik zal ook hard voor je duimen dat alles in orde is en er volgende week wel een vruchtzakje te zien is.

Liefs, Jolanda

Hey meis,

ook ik heb hier geen ervaring mee, maar vind dit ontzettend rot voor je...
Ik weet wel dat mijn gevoel meestal klopt...
Het enigste dat ik dus kan zeggen is dat ik hoop dat jouw gevoel het ook bij het juiste eind heeft...
Veel liefs en sterkte met deze moeilijke week (en hopen dat ze volgende week wel iets zien!)

Nika

Hi,

Dank jullie wel voor de reacties en steun, dat doet mij zeer goed!!
Ja, helaas kan ik niet meer doen dan afwachten.
Wel heb ik daarnet voor mezelf weer een test gedaan en toch zwanger maar een
zeer licht streepje. Ik heb begrepen, dat een streep een streep is dus hou ik de moed erin.

Thank you

heej..

ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt.
ik ben nu voor de tweede keer zwanger, de eerste keer heb ik een miskraam gehad bij 12,5 week in januari van dit jaar.
toen ik weer zwanger bleek te zijn was ik natuurlijk hartstikke blij maar ook tegelijk heel erg bang.
ik had bij 5 weken ontzettende krampen en steken en ben toen door de verloskundigenaar het ziekenhuis gestuurd, ik moest ook een echo laten maken om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. er kwam eest een assistent een echo maken, maar ze kon ook niets vinden. daarna kwam de dienstdoende arts zelf kijken en ook hij kon niets vinden in mijn baarmoeder.
mij werd ook gezegd dat het misschien nog te klein was om te zien dus ik moest een week later ook weer terug komen.
ik weet nog dat ik in die week ook niets anders heb gedaan dan huilen huilen en nog eens huilen.
na een week waren we weer terug in het ziekenhuis, en kregen we weer een echo.
toen was er gelukkig wel een vruchtzakje en een piepklein vruchtje te zien, dat was echt een pak van mij hart.
bij ons is het dus zo geweest dat het allemaal nog te klein was om te zien bij de eerste echo, en ik hoop echt dat dit bij jou ook het geval is.
ik zal voor je duimen!
heel veel sterkte, en probeer positief te blijven!

groetjes antoinette

Hi Antoinette,

Bedankt voor je bericht. Moest jij ook bloedprikken toen?? En had je last van kwaaltjes en welke?
Ik wil graag alles van je weten over het hoe en wee toen jij dit meemaakte.
Ik lees thuis nu onwijs veel over bbz enz en hoe meer ik het lees hoe minder ik kan geloven dat ik dit heb. De kans is 1 op 100 die dit krijgen en dit komt vaker voor bij vrouwen die dus eierstok of eileider problemen hebben gehad of vrouwen die een spiraal gebruiken hebben een grotere kans op bbz.
Ik heb van dit alles nooit wat meegemaakt en geloof dus ook echt niet dat ik dit heb.
Ik denk ook eerder dat ik te vroeg ben (oooh, ik hoop dit zo erg!!!)

ik zie je reactie met belangstelling tegemoet

Terug
Bovenaan