zelf bepalen jongen/meisje

Weet niet of dat makkelijker praten is....
Ben het daar eigenlijk niet mee eens.

Ik ben zelf mama van 2 dochters, 1 levende, 1 overleden...en nu zwanger van een zoontje, net 20-weken echo gehad en alles lijkt godzijdank goed!
Maar denk je dat het mij boeit wat het geslacht is, zolang het een menswaardig bestaan mag hebben en ik het niet weer moet laten gaan zoals onze eerste dochter, ben ik de gelukkigste mama ter wereld.

Maar zal zo zeggen tegen mensen die nog niet zwanger zijn, probeer het lekker uit.
Ik zelf ben blij dat ik dit keer snel zwanger ben geraakt, alles voorspoedig verloopt en ik een gezond kindje mag dragen...

Ik heb 1 vraag voor je: als je zou moeten kiezen tussen een dochtertje met een beperking (verstandelijk of lichamelijk ) en een gezond jochie, wat zou je dan kiezen????!!!
Denk dat de meesten dat bedoelen en dat heeft niets met makkelijk praten te maken maar met gezond verstand. En met pijnlijke ervaringen in hun leven of dat van mensen om hen heen.

jullie hebben gelijk,moest me eigenlijk schamen, maar kan soms zo verlangen naar een dochter,en dat wordt niet of nouwelijks begrepen, soory als k jullie gekwetst heb,vinci

Tuurlijk vinci is het begrijpelijk dat je graag een dochtertje wilt, dat begrijpt iedereen, maar gezondheid gaat boven alles. Hopelijk gaat je wens in vervulling, maar ik weet zeker als je een gezonde 5e jongen krijgt dat je er dan ook heel blij mee bent. Ik heb pas mijn 2e jongen gekregen, wilde ook best graag een meisje, maar ben nu verschrikkelijk blij met mijn kleine ventje. Probeer je niet al te veel te focussen op het geslacht van je baby, maar gewoon te genieten van je zwangerschap en gewoon afwachten wat het is. Je kunt het toch niet veranderen of beïnvloeden.

tuurlijk mag je een voorkeur hebben, ik kan me daar ook wel in vinden, ik was ook blij dat Nova een meisje bleek te zijn...
Ik vind het ook helemaal geen taboe dat mensen een voorkeur hebben.
Het enige is wel dat het heel vervelend overkomt als iemand zegt, dat het makkelijk praten is als je beide geslachten hebt...want dat geldt dus absoluut niet voor vel mensen en ja dan betrek ik het op mezelf.
Maar vinci geniet lekker van je zwangerschap en wie weet een meisje en anders lekker weer een jongentje, ik weet zeker dat je van je kindje gaat houden.

Liefs randy

Terug
Bovenaan