zelf zitten

alicia kan sinds vandaag zelf omhoog komen tot zit! gewoon door het gewicht van haar hoofd.
en op de bank blijft ze zitten met alleen haar hand op de bank leuning!
ook vandaag de maxicosi priori in de auto gezet.
had ze verdomme vanaf dag 1 al in gemogen!! heeft zelfde houding als de maxicosi.
de maxicosi werd te klein ze kon haar benen niet meer kwijt en vond het echt niet leuk meer!! :-(
in de box kruipt ze alle kanten op.
en het kwartiertje dat ze per dag in de loopstoel zit loopt ze vooruit!!
echt super trots ben ik!!!!

wat ik op internet kan vinden is de maxicosi priori pas te gebruiken is vanaf 9 maanden.
kan nergens vinden dat je er al als pasgeboren baby in zou mogen.
maar ik zal wel wat over het hoofd hebben gezien.

http://tiptoeturtle.com/assets/product_files/instructions/Maxi-Cosi/MaxiCosi_Priori_manual.pdf
bladzijde 7!
op het cb vertelde ze dat het eraan ligt hoe snel de baby het hoofd onder controle heeft.
en om dat dat bij alicia al 1 maand was mogen we nu langzaam aan opbouwen. ook met het fietsstoeltje.

en sorry als hier weer klachten en discussies over komen maar ik laat alleen weten wat mij verteld is!!

Nou sorry hoor maar ik vind het echt belachelijk om je kindje nu al in een vervolgstoeltje te doen! Dat is zo slecht voor het ruggetje! Ze kan er onmogelijk al te groot voor zijn en kan me ook niet voorstellen dat het cb zulke dingen adviseert.
En als ze de maxicosi niet meer leuk vindt, jammer dan, jij bent haar ouder en ze heeft maar te luisteren naar jou toch?
Maar goed, zag op vakantie ook veel babys van ongeveer 7 a8 maanden al in een buggy hangen!
Hoe verziek je zo het ruggetje zeg!

Mirjam78 ben het helemaal met je eens. Wij wilde pas al een stoel gaan kopen was een aanbieding maar ze zeiden wacht tot hij er pas echt in kan en kom dan terug om te kijken wat bij je kindje past. (lees dat we hem er nog niet in zouden doen hè) lijkt mij ook stug idd dan het consultatiebureau zo een advies geeft!! Mag ook pas vanaf een aantal kilo's en dat ze gewoon uit de maxi cosi zijn gegroeid! Sorry Kelly maar ik krijg soms zo het idee bij jou dat je alicia echt groot kijkt. Zoveel dingen die ze al 'kan'! Ti's geen aanval hoor maar zou toch zonde zijn als het vroege zitten en het zitten in de autostoel schadelijk is voor haar ruggetje!! Dat wil je toch niet??!!! En idd wat Mirjam zegt jij bent toch haar ouder jij beslist die dingen. Ik zou gewoon echt voorzichtig zijn met bepaalde dingen voor Alicia haar gezondheid.

Kijk, Lise wil ook graag zitten en zit het liefst de hele tijd in haar wipstoeltje, maar jammer voor haar, dat gaat niet door. Ze is volgende week " nog maar 5 maandjes" oud!
En als ze echt goed kunnen zitten, rond 9 a10 maanden vaak, dan pas gaan ze in een fietstoeltje.
En wat tamjo zegt, zo komt het op mij ook over!

Terug
Bovenaan