zijn er hier nog meer ouders van hoogsensitieve peuters?

hoi Angelique,

Ik word er soms ook moe van hoor, maar ik heb voor mezelf besloten dat ik me er echt niet meer druk om maak. Ik ben supertrots op mijn dochter. Ze gaat 2 dagen naar de creche, en de leidsters weten hoe ze met haar om moeten gaan. Ik kan haar bijvoorbeeld niet zoals anderen haar daar gewoon neerzetten en dag zeggen. Ik moet haar uitleggen dat ze dan daar gaat spelen en ik ga werken, en dat ik haar dan later weer op kom halen. Ze begrijpt me dan heel goed. Ik moet haar dan ook aan de leidster "geven" en de leidsters weten ook dat ze haar dan over moeten nemen. En dan gaat het goed. Ik heb door mijn dochter een website gemaakt over hsk's omdat zij naast hoogsensitief zijn ook nog eens spiritueel is, en dus op dat gebied ook nog eens dingen ziet heb ik mij daarvoor opengesteld en heb ik ook mogen leren om dingen te zien, te voelen en waar te nemen. Er gebeuren ook leuke dingen in ons huisje en dat vertel ik dan allemaal op mijn site, en ook wat een hsk is, en hoe je zo'n kindje kunt herkennen. Als je zin hebt kun je wel even kijken. de website is www.kinderenvannu.nl denk dat je daar wel heelveel dingen herkend.

Ik wil hiermee ook de term hsk onder de aandacht brengen, want je hoort er nu zoveel meer over, maar toch is en blijft het nog erg onbekend onder de mensen.

Groetjes,

Cindy
 
Hoi Cindy

Ik ga zeker even op jou site kijken al is het alleen maar om te voelen dat er ook mensen zijn die het gewoon vinden zonder je raar aan te kijken.Je vertelde dat jou dochter nog andere gave heeft mijn zoon heeft dit ook hij ziet mensen die ons zeer dierbaar zijn en er niet  meer zijn,ook voelen mijn zoon ik  elkaar aan in denken en doen of als we verdrietig  zijn voelt de ander dit,dus verbloemen heeft geen zin.Ik ben nu met mijn zoontje bij een therapeut omdat hij en ik het even allebei moeilijk mee hadden met mijn zoon(6) gaat het weer helemaal goed ik zelf moet nog wat dingen leren zoals ze dat zeggen en mijn zoon is eigenlijk mijn spiegel en leert mij dus dingen die je anders gewoon zou wegstoppen.Omdat mijn zoon en ik zoerg in elkaar verweven zitten zijn nu bezig om hem los te laten niet in de zin van als kind maar in gevoel en dat doet ongelooflijk veel pijn omdat hij nu op zoek is naar mij en mijn gedachte en gevoel,maar hij moet het zelf doenen hij kan dit ook.Hij is daarbij ook nog hoogbegaafd en daar had hij het wel moeilijk mee want als hem ziet is het een gewone knul,met ook lekker ravotten en zo maar heeft dit wel moeten leren want hij wilde alleen maar dingen leren,nu gaat dat veel beter wij zeggen gewoon je bent soms wat slimmer.Endan lacht ie wacht maar tot groot ben !!!!

Nou ik ben wel een beetje benieuwd hoe de toekomst er voor ons uitziet maar dat is eigenlijk positief bedoelt hoor,mijn jongste is heel anders  (22mnd) hij is volgens mij een lekkere  gewone jongen of misschien zie dat al niet meer.Ik laat je nog wel weten wat ik van de site vond goed??

Groetjes Angelique                
 
Hoi Angelique,

Ik had het gezien, vind het erg leuk dat je dat hebt gedaan. En ik  heb er ook al wat neergezet. Ik hoop ook dat er meer mensen gaan volgen, zou erg leuk en natuurlijk gezellig zijn.

Groetjes,

Cindy
 
quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2007 15:14:33'));

We hebben het hier over peuters!
Als ik dan die punten lees, wat volgens de literatuur, deskundigen en ervaringsdeskundigen op HSPers moet duiden... dan denk ik: het is een doodnormale peuter!!!
Elke peuter/kind/mens is uniek, en zal veel van deze punten hebben. Maar hoog senstief....het is een modetrend denk ik.
Ik geloof er niet in.
Als ik die punten er op na lees, dan heeft mijn zoontje heel veel, bijna alles wel. maar in mijn ogen heeft dat gewoon te maken met de peuterleeftijd. En als je ouder of volwassen bent, dan hoort dat gewoon bij jou als persoon, je zou er een naam aan kunnen geven, maar ik vind het onzin!


Best sjana,

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Ik pik de HSP leerlingen er zo uit nu. Door je er in te verdiepen en er voor open te staan wordt het werk voor jezelf een stuk gemakkelijker. Ik hoop echt dat je dat ook  doet, al is het maar in het belang van veel kinderen die je nog in je klas krijgt en die op zijn minst een beetje steun van hun leerkracht verwachten.

En ik moet er niet aan denken dat er een moeder bij je aanklopt met de vraag of je er rekening mee wilt houden dat hun kind een HSK is en dat je botweg alle argumenten van tafel veegt. Mocht je dat wel doen, en dat is je goed recht. STOP DAN MET HET ONDERWIJS.

Groet
M.






 
Best sjana,

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Ik pik de HSP leerlingen er zo uit nu. Door je er in te verdiepen en er voor open te staan wordt het werk voor jezelf een stuk gemakkelijker. Ik hoop echt dat je dat ook  doet, al is het maar in het belang van veel kinderen die je nog in je klas krijgt en die op zijn minst een beetje steun van hun leerkracht verwachten.

En ik moet er niet aan denken dat er een moeder bij je aanklopt met de vraag of je er rekening mee wilt houden dat hun kind een HSK is en dat je botweg alle argumenten van tafel veegt. Mocht je dat wel doen, en dat is je goed recht. STOP DAN MET HET ONDERWIJS.

Groet
M.

Wie zegt dat ik het werk moeilijk vind met kinderen die een andere banadering nodig hebben? heb ik niet geschreven hoor! Als je goed hebt gelezen op het andere toppic (want daar reageer je op volgens mij) probeer ik me in ieder kind in te leven, en dat lukt aardig. Want ook, wat volgens jullie hskers zijn, in deze kinderen leef ik me in en heb ik een andere benadering. Dát is het punt namelijk niet!!!! Ik kijk er gewoon anders tegen aan in de zin van dat ze echt anders zouden zijn en er een labeltje op plakken...En, ook heb ik niet geschreven dat ik alle argumenten van tafel veeg van ouders...waar haal je het vandaan? Wat doe je aanvallend? Ik zal áltijd naar ouders luisteren en ze serieus nemen. Want dat een kind 'moeilijk' kan zijn in benaderingen en omgang/opvoeding, dat is altijd een serieus probleem. Ik denk dat ik anders niet in het onderwijs terecht was gekomen...bovendien ben ik ook nog afgestudeerd Sociaal Pedagogisch Hulpverlener naast mijn afgeronde PABO. Ook heb ik 3 jaar in de hulpverlening gewerkt. Misschien dat dat je wat overtuigt????
Wel een beetje respectloos zoals jij hier schrijft over mij.
Ik geloof niet dat ik zo respectloos doe, als ik zo teruglees...
Maar goed, zo blijft deze discussie ook wel weer interssant toch en spannend....

 
Terug
Bovenaan