Zijn er nog meer full time werkende mama's???

Benieuwd of er nog meer moeders zijn die 5 dagen werken.
Vaak krijg ik rare blikken als ik antwoord op hun vraag hoeveel dagen ik werk.
De reactie er na is, en de kleine is dan zeker de hele week bij opa en oma?  

Nee onze kleine gaat naar het KDV  zeg ik opgelaten  door de afkeurende blikken.

Wij hebben er voor gekozen om het zo te doen, is dit zo raar?!
Kay gaat 2 hele en 2  drie kwart  dagen (vanaf 11.00)  naar het kdv en ik ben op woensdag altijd lekker vrij omdat ik in het weekend werk.

Groetjes Wan

Hoi Wan,

nee, ik ben geen fulltime werkende mama! En ik ben van mening dat je zelf een keuze moet maken wat voor combinatie van werken en zorg je wilt maken. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat je achter je eigen keuze moet blijven staan wanneer andere mensen die keuze zo overduidelijk afkeuren. Maar ik ga ervan uit dat je deze keuze zeer bewust hebt gemaakt en ik wens je heel veel sterkte om stevig in je schoenen te blijven staan! Want dat zal niet meevallen!!! Maar je kan het vast wel!!

groetjes,
Kiki (mv Stijn bijna 20 weken)

Hallo Wan,

Je vraag expliciet om een reactie, dus die wil ik je wel geven.
Ik vind het niet raar dat jij 100% wilt werken. Dat wilde ik na Marielle ook blijven doen.

Ik vind het wel raar dat je kind zoveel naar een kdv gaat. Ik ben van mening dat er een generatie kinderen opgroeit waar we later veel moeite mee gaan krijgen in deze maatschappij. Een kdv is geen vervanging voor ouderliefde, aandacht en rust thuis.

In ons geval bleef mijn man thuis bij Marielle. En ja, wij kiezen bewust voor een zeer laag inkomen voor een periode. Dat is best moeilijk, maar uiteindelijk ook wel weer te doen.

hoi wan,
ben het wel met de mama van mariëlle eens hoor, sorry.
het is natuurlijk prachtig dat er een kinderdagverblijf is, maar wat ze zegt het is geen vervanging van aandacht en liefde die een kind van ouders krijgt. ik mijn mijn kind echt zo lang niet naar een kdv doen. er zijn grenzen. en natuurlijk zorgen ze daar ook goed voor je kind, maar het is wel jouw/jullie kind!
ik ben misschien ouderwets daarin maar je hebt voor kinderen gekozen en dan moet je er ook voor zorgen en 1 of twee dagen kan ik begrijpen maar bijna 5 dagen, nee sorry.

groetjes,
daphne

oh ik zie net dat het 4 dagen is, is al minder lang, maar toch nog een beetje lang hoor.
zijn jullie hier zelf gelukkig mee? ook belangrijk. maar ik vinsd als je een kind krijgt komt dat op de eerste plaats.

groetjes,
daphne

ik vind het ook niet raar dat je 5 dagen werkt.wel heel knap!!ik zou t niet kunnen.ten eerste zouden alle werkzaamheden me boven de pet groeien en ik zou voor mijn gevoel mn kind maar amper zien.
ik werk op een kinderdagverblijf en 4 dagen opvang komt vaak voor.in jou geval kan je kindje 2 dagen lekker uitslapen.en ik mag aannemen dat je man ook de nodige steentjes bijdraagd?(dat heb ik niet echt op kunnen maken uit je verhaal).
ik vind het eerder raar dat het anno 2007 nog steeds als normaal word beschouwd dat de vader de hele week van huis is en thuis weinig anders doet dan uitrusten en "mannendingen".hier is dat dus echt niet zo.mijn man werkt halve dagen,ene week 5,andere week 6 en als hij thuis is zorgt hij evengoed voor boas als ik.en hij draait ook mee in t huishouden en we koken ongeveer ombeurten.als mensen dat horen plagen ze mn man weleens dat hij onder de plak zit.
nou,wij vinden het niet meer dan normaal om het zo te doen.maar ieder zn ding hoor.
groetjes karin

Hoi Anand,

Nou, raar is het niet, er zijn genoeg mensen die het zo doen. Zelf vind ik  4 dagen opvang  ook wel wat veel. Ik vind persoonlijk dat ouders (dus niet persé de moeder) iig het grootste deel van de tijd voor hun kindje horen te zorgen. Als hij dus 4 dagen naar de opvang gaat (of dat nu een kdv of opa's/oma's of een oppas is), is hij dus het grootste deel van de wakkere tijd bij anderen en dat zou ik zelf niet willen.

Groetjes,

Eveline

Ja hoor, hier ook een full time werkende moeder. Ik neem mijn verlofdagen op, op donderdag, dat is mijn mamadag. Op maandag en dinsdag gaat onze schat naar het KDV, hetgeen ze fantastisch vind. Al die kinderen, mega interessant. Ook goed voor haar, want wij hebben verder geen kleine kinderen in de kennissen en familiekring. Zo leert ze delen en op haar beurt wachten.  Op woensdag is het dan papadag, donderdag mamadag en vrijdag opa en oma dag. Het KDV vertelde ook dat het beter is als een kindje meerdere dagen komt ten opzichte van maar 1 dag. Dan kunnen ze maar niet wennen en is het vaker een drama. Voel je vooral niet schuldig hoor. Niet iedereen wordt gelukkig van thuis zitten (ik in ieder geval niet ) Je moet vooral je eigen ding doen (dat geldt voor iedereen). Zolang jullie gelukkig zijn met de situatie gaat het de rest niets aan.

grz miepke

Terug
Bovenaan