Zijn er nog meer full time werkende mama's???

Hoi Anand,
ja, hier nog een fulltime-mama. Al voor ik zwanger werd wist ik dat ik geen fulltime huismoeder zou kunnen zijn, daarvoor vind ik mijn werk veel te leuk. Tijdens mijn zwangerschapsverlof werd het me helemaal duidelijk dat ik van fulltime voor Ramonnetje zorgen niet gelukkig werd - ik miste de contacten, de aanspraak, de intelectuele uitdagingen zo enorm dat ik niet meer in staat was om van het moeder-zijn te genieten. Hoe wij het thuis regelen? tja, ik heb het grote geluk dat mijn man het helemaal zag zitten om huisvader te zijn, en hij heeft zijn baan opgezegd. Dat betekend wel dat we er financieel flink op achteruitgaan en de komende 6 maanden zijn dan ook een proefperiode - redden we het financieel? werkt deze situatie voor mijn man? werkt deze situatie voor mij? Ik moet zeggen dat het werken me verschrikkelijk goed bevalt, maar ik moet ook bekennen dat ik savonds niet weet hoe snel ik thuis moet komen zodat ik Ramon nog lekker een flesje kan geven en verschrikkelijk kan knuffelen om ham daarna weer in bed te leggen. Dat is mijn verhaal, veel groetjes,
Pauline

Hai Wan,

Je schrijft al dat je je soms opgelaten voelt om het te zeggen ivm afkeurende blikken.... Pffff onze maatschappij is soms wel moeilijk. Zelf zou ik er niet voor kiezen om zoveel te werken, maar zoals meerdere dames al hebben gezegd, het is jullie keuze en dan is het toch prima!!

Zelf heb ik altijd 16 uur gewerkt, nu werk ik even niet omdat mijn contract opeens niet meer verlengd werd nadat ze wisten dat ik zwanger was. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om tijdelijk thuis te zijn.

Nu merk ik zelf dat wanneer mensen vragen wat voor werk je doet en je vertelt dat je dus huismama bent dat je dan dus ook afkeurende blikken krijgt.... Ook vaak opmerkingen van je bent er dan zo lang uit en ohhhh maar dat zou ik nooit willen etc.... Tegenovergestelde van jou zeg maar. Ja maar het gaat ook niet om jullie maar om ons. Klaar toch???

Werkse  
Groetjes Veronique

Gelukkig is het allemaal zéér herkenbaar!

Maar lieve Mamamieke, ik snap je frustratie ten opzichte van die mensen! Maar ik ben geen moeder die 3 keer per jaar met vakantie wil, die de grootste wagen voor de deur heeft staan en die geen rust in haar kont heeft en zo doende het huis wil ontvluchten!!! Ik hoef geen grote dingen te doen / te hebben  om gelukkig te zijn, heb me gezinnetje en meer heb ik niet nodig.

Wil alleen geen bord in de tuin plaatsen (te koop) en wegkwijnen in een wereld waar het alleen maar draait om Kay... er is nog zoveel meer! Begrijp me niet verkeerd want in alle vrije tijd die ik heb staat hij op nummer 1  vrienden kunnen hoog en laag springen maar hij gaat eerst. Het is alleen jammer dat je in de gehele maatschappij eerst met je billen bloot moet voordat je keuzes goedgekeurd worden.

Kon het alleen nog maar hebben over speentjes, voeding, rust en regelmaat
Nu dat ik weer werk, kom ik weer langzaam in het normale leven, gesprekken over van alles en nog wat. Het is gewoon een verademing en we hebben de centjes te hard nodig!!!

Groetjes Wan

Conclusie;

Heb grote waardering voor alle moeders hier op het forum!!
Iedereen doet het op z'n eigen manier, we moeten er allemaal wat voor geven en wat voor laten. We mogen best trots zijn op hoe we het doen!

Groetjes Wan

Nou ik ben het ook helemaal met Poppe eens. Ik werk zelf 3 dagen en het moet nog maar blijken of we het financieel gaan redden hiermee anders moet ik toch ook meer gaan werken. Het is niet altijd makkelijk om je hoofd boven water te houden en het is ook niet altijd een keuze.
Mijn vriendin werkt helemaal niet, en soms ben ik weleens jaloers, maar dat is alleen maar op de financiele onafhankelijkheid die zij heeft door haar man. Ik zou m'n werk ook niet willen missen en een ieder die lekker thuis bij z'n kindje(s) wil blijven krijgt mijn zegen! Lekker doen waar je je goed bij voelt en wat je je kunt veroorloven!

hoi meiden,
Ik wist toen ik zwanger raakte dat ik niet full-time wilde werken. nu werk ik een jaar lang 3 dagen, maar het is zo krap gebleken dat ik wel weer bijna fulltime moet gaan werken.

ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie wil werken, de een zal er een keuze in hebben en de ander niet, maar geen baby die volgens mij hierdoor liefde te kort zal komen.
ik heb nu wel gesolliciteerd naar een fulltime baan, maar dan wel op de uren dat papa thuis is, dus papa werkt overdag en mama in het weekend en de avonduren (nu eerst nog aangenomen worden)

gr tammy mv jadey 02-04

Terug
Bovenaan