Zijn er ook jonge moeders bij?

Heey meis,

Ook ik ben 21 en part. 22 en zijn 5 jr samen, alleen wonen we al 2 jr samen, niemand weet dat we er mee bezig zijn, maar om ons heen hoor je zo wel leuke als negative dingen er over, en idd... Het is jullie keus en je weet  dat je je kindje kan geven wat het nodig heeft, liefdevol gezin!  en dat is het belangrijkste!!! Ga er voor meis!! En ik hoop dat het lukt!!! Succes!!!

Liefs Ikk   ( ronde 2, Nod 17e... )

quote: Ikk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2006 19:44:33'));

Sorry ging wat fout... mijn laatste berichie was gericht op Butterfly... Sorry!!!
Liefs!

quote: Ikk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2006 19:45:42'));

quote: Ikk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2006 19:44:33'));

Sorry ging wat fout... mijn laatste berichie was gericht op ut berichie van  Butterfly... Sorry!!!
En Ger,  ik denk dat elke vrouwe wel twijfels heeft als ze eraan beginnen, of het wel lukt...
Veel geduld is nodig heb ik wel gemerkt... :S Succes meis!!!
Liefs!

Hoi,

Hier ook een jonge moeder. Ik ben sinds gisteren 24 jaar, mijn man is bijna 27. We  waren in mei  3 jaar getrouwd en zijn de trotse ouders van Hanna(17mndn), voor haar heb ik nog een miskraam gehad(nov 2003) en we zouden het erg leuk vinden als er een broertje of zusje bijkwam. Wij hebben gelukkig bijna alleen maar positieve reacties gehad. Wij vinden het heerlijk om jonge ouders te zijn!!

groetjes Anne  

hoi hoi,

Wij gaan voor de eerste ik ben 23 en mijn man is 19 we zijn nog erg jong dus. Ook hebben we nog wel wat twijfels ik studeer namelijk de komende drie jaar nog wel, en mijn man werkt, maar verdient ivm zijn leeftijd nog niet zo heel veel. Verder hebben wij een appartement boven mijn schoonouders, wat erg goed bevalt maar misschien niet helemaal ideaal om een kleine te krijgen. Toch is de wens zo groot en willen we allebei niet nog drie jaar wachten het lijkt ons toch wel goed te combineren en nou ja het woonprobleem komt tijd komt raad, ik heb ook gehoord dat als je zwanger bent of kinderen hebt versneld een huis via de woningbouw kunt krijgen. We staan nu twee jaar ingeschreven en de wachttijd is 8 tot 10 jaar, dus versnelling kunnen we wel gebruiken.
Leuk om te horen dat er nog meer jonge (aanstaande) moeders hier zijn. Ik ben inderdaad soms ook wel een beetje bang voor de reacties, maar aan de andere kant heb ik zoiets van als wij dit nou willen en wij kunnen ervoor zorgen en het alle liefde geven dan maakt de rest toch niet uit?

Groetjes Kriebels

Hey meiden,

Wat leuk zoveel reacties.

Het zit zo met die twijfels. Ons zoontje was niet gepland en dus hebben we echt heel veel negatieve reacties gehad. Vooral met mijn schoonouders was het erg.
Het was op een gegeven moment alleen maar regelen, regelen, regelen. Niets zat mee e.d. Ik kon niet genieten van de zwangerschap, simpelweg omdat er geen tijd voor was en niemand om het mee te delen. Mijn man vond het wel leuk, maar ja toch raar allemaal, dus die was er gewoon niet zo mee bezig.

Toen mijn zoontje geboren was (na een moeizame bevalling van bijna 20 uur) heb ik een postnatale depressie gekregen, die pas na 6-8 maanden helemaal weg was.
Dus al met al geen leuke ervaringen. Ik denk dat dat een enorme voedingsbron is voor al mijn angsten en twijfels. Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat het nu wel goed zou gaan e.d.

Ook zitten we de komende 2,5 jaar ongeveer in een beetje krappe financiele situatie. Hoeft ook geen probleem te zijn, maar ja, het blijft toch in je achterhoofd meespelen he?

En ik geniet ook nog wel van de tijd samen met mijn man, als er een tweede bij komt is dat ook minder.
Hebben meer van jullie dit of gehad?
En hoe losten jullie al die twijfels e.d. op?

Liefs Ger.

Hoi Ger,

Ik zit niet in dezelfde situatie als jij maar wilde toch ff reageren. Wanneer je weer zwanger bent (ik hoop snel natuurlijk) probeer daar dan lekker van te genieten en begeef je onder de mensen die dit samen met je willen doen.

Wij hadden eerst ook twijfels over negatieve reacties van anderen maar heb me ditzelfde voorgenomen. Wie het leuk vind voor ons met hen zou ik ons geluk willen delen en als er mensen zijn die het niet leuk vinden tja die hebben dan pech gehad! Dan zou ik er alleen van genieten met mijn partner.....

Ik ben nog nooit zwanger geweest (tot nu toe...) dus weet het niet helemaal uit eigen ervaring maar een zwangerschap lijkt me juist een van de speciale momenten in het leven van een vrouw en in je relatie het lijkt me doodzonde om deze periode zo voorbij te laten gaan. En er zijn genoeg leuke dingen die je allemaal tijdens je zwangerschap kunt doen.

Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt en wens je veel suc-6!
(hopelijk spreken we elkaar snel op het volgende forum!!!)

Liefs Butterfly

Terug
Bovenaan