Zijn er ook jonge moeders bij?

Hoi Butterfly,

Ja inderdaad is een zwangerschap iets om van te genieten. Ik wilde ook altijd al heel jong kinderen. Als klein meisje droomde ik van mezelf als appeltaarten bakkende moeder. Dus toen ik onverwachts zwanger werd van mijn zoontje was het wel even schrikken, maar ik was wel blij. Mijn beste vriendin was bij de eerste test (twee gedaan voor de zekerheid) en we stond te juichen en te springen in de badkamer. Zij en mijn (niet echte, maar zo voelt het wel) zus waren de enigen die het leuk vonden. Mijn schoonouders vonden het "het einde van de wereld" zo werd het echt letterlijk gezegd.
Op een gegeven moment wordt het speciale, het wonderlijke van een zwangerschap je gewoon afgenomen omdat iedereen er zo naar over doet. Je schaamt je er zelfs een beetje voor. Dat was zo vervelend. Ik nam ook niet meer de moeite mezelf leuk aan te kleden enz.

En ja dan die postnatale depressie erachteraan. Nu ben ik dus niet bang voor de reacties van anderen, want nu heb ik me omringt met mensen die er alleen maar enthousiast over zijn. Maar nu ben ik bang voor weer zo'n postnatale depressie. Mijn gevoel zegt: doen, zwanger worden.
En mijn verstand zegt: beter van niet, om eventuele extra moeilijkheden te voorkomen.

Dus ja, waar luister je dan naar he?
Bovendien zit ik ook met dat financiele in mijn hoofd.

Moeilijk hoor.
Ik vind het wel leuk voor je dat je zo geniet van je zwangerschap. Probeer echt te genieten en ga niet op een gegeven moment alleen nog maar uit zien naar de bevalling. Voor je het weet is het voorbij.

Liefs Gerrie.

quote: Ger reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2006 09:51:15'));

Hoi Butterfly,

Ja inderdaad is een zwangerschap iets om van te genieten. Ik wilde ook altijd al heel jong kinderen. Als klein meisje droomde ik van mezelf als appeltaarten bakkende moeder. Dus toen ik onverwachts zwanger werd van mijn zoontje was het wel even schrikken, maar ik was wel blij. Mijn beste vriendin was bij de eerste test (twee gedaan voor de zekerheid) en we stond te juichen en te springen in de badkamer. Zij en mijn (niet echte, maar zo voelt het wel) zus waren de enigen die het leuk vonden. Mijn schoonouders vonden het "het einde van de wereld" zo werd het echt letterlijk gezegd.
Op een gegeven moment wordt het speciale, het wonderlijke van een zwangerschap je gewoon afgenomen omdat iedereen er zo naar over doet. Je schaamt je er zelfs een beetje voor. Dat was zo vervelend. Ik nam ook niet meer de moeite mezelf leuk aan te kleden enz.

En ja dan die postnatale depressie erachteraan. Nu ben ik dus niet bang voor de reacties van anderen, want nu heb ik me omringt met mensen die er alleen maar enthousiast over zijn. Maar nu ben ik bang voor weer zo'n postnatale depressie. Mijn gevoel zegt: doen, zwanger worden.
En mijn verstand zegt: beter van niet, om eventuele extra moeilijkheden te voorkomen.

Dus ja, waar luister je dan naar he?
Bovendien zit ik ook met dat financiele in mijn hoofd.

Moeilijk hoor.
Ik vind het wel leuk voor je dat je zo geniet van je zwangerschap. Probeer echt te genieten en ga niet op een gegeven moment alleen nog maar uit zien naar de bevalling. Voor je het weet is het voorbij.

Liefs Gerrie.

He Gerrie,

Ik geniet van alles behalve van de zwangerschap (we zijn namelijk nog bezig) hihi
alleen wil dat niet zo opschieten.

Goed van je dat je nu wel omringd bent met mensen die allemaal enthousiast zijn. Wat de financiën betreft: financiele zekerheid heb je nooit!!! Je kunt er nu goed voor staan en over een maand zo'n tegenvaller krijgen of noodgedwongen in de penarie komen dus ik denk niet dat je er teveel aan vast moet houden. (ik uit eigen ervaring weet dat er niets terecht komt van wat we plannen) natuurlijk hoeft dat bij jullie niet zo te zijn maar waar een wil is.....

En wat die depressie betreft: het kan natuurlijk een groot  gevolg zijn geweest van je zwangerschap die je niet hebt meegemaakt zoals jij het je altijd al had voorgesteld. En dan is het extra kl*te om er zo op terug te kijken. Het is ook geen periode die je zomaar ff overdoet natuurlijk.

Als ik je een tip mag geven. Er zijn miljoenen redenen om door in depressie te kunnen raken laat dat er niet van af hangen of je wel of geen tweede kind wil.
En als jullie ervoor gaan en je raakt zwanger haal dan alles uit je zwangerschap dat er in zit. Alles doen wat jullie leuk vinden, draag wat je wil dragen en schaam je vooral NIET voor het zwanger zijn. Het is niet zo vanzelfsprekend dat je als vrouw zijnde een kind mag en kan dragen dus daar mag je trots op zijn! En dat er nu mensen in je omgeving zijn die het er misschien niet mee eens zijn gewoon lekker bij ze uit de buurt blijven (ik weet dat als het je om je schoonfam. gaat dat niet altijd ff makkelijk is) maar als ik 1 ding in mijn jonge bestaan heb geleerd dan is het wel dat je het geluk in je leven en de manier waarop je leeft niet moet laten afhangen van anderen. Anders komt er niets van je leven terecht!!!!! Je leeft maar 1x je weet niet hoelang dat duurt dus leef je leven op jouw manier......

Liefs Butterfly

Hoi Butterfly,

Wat een fijne woorden. Dank je wel.
En sorry voor het feit dat ik dacht dat je al zwanger was! Even verkeerd gelezen.......

Je hebt gelijk wat die punten betreft: financiele zekerheid, depressies enz.
Misschien moet ik me ook eens wat minder druk maken en wat meer naar mijn gevoel luisteren. En dan de goede hoop koesteren dat die niet verkeerd uitpakt.
Ik moest vandaag denken aan sinterklaas enz. vanwege dat rotweer, en toen dacht ik: wat gezellig lijkt me dat met meerdere kindjes enzo.
Op vakantie naar Frankrijk vind ik ook echt zo'n ding wat je doet als je een gezin hebt en dan lijkt me het weer zo leuk om meerdere kindjes te hebben.
Misschien moet ik het toch maar gewoon doen en me niet zo laten lijden door angsten.

Als we in de dertig zijn dadelijk zijn onze kinderen allang groot (althans, beste groot, hihihi) en dan kijk ik vast terug en denk ik: waarom heb ik me toch zo druk gemaakt?

Misschien zie ik je dan wel weer op het volgende forum, zou gezellig zijn....
Maar je hebt dan wel een voorsprong op mij, want ik heb 4 mei voor het eerst een prikpil gehad. En die werkt 12 weken, dus die is rond 27 juli uitgewerkt, maar nu las ik gisteren  dat het enorm lang kan duren voordat je weer ongesteld word als je de prikpil hebt gehad. Nu kan het bij mij nog meevallen omdat ik hem nog maar één keer heb gehad. Maar toch he?

Bij mijn zoontje was ik twee keer ongesteld geweest en toen zwanger van één keer onveilig vrijen. Wel in een relatie met zijn vader hoor. We zijn nu nog steeds gewoon bij elkaar, al vier jaar!
Dus ik hoop dat het deze keer dan weer zo vlot zal gaan.

Heb jij ook uitgerekend in welke maand je het liefst zou willen bevallen?

Liefs Ger.

Hey Ger,

Gezien wij vanaf vorig jaar al bezig zijn wilde ik eigenlijk (mijn partner maakt het niets uit) in de zomer bevallen. We hoopten rond oktober november wel zwanger te zijn dan ben je rond juli het jaar daarop uitgeteld. Maar daar ben ik allang alweer vanaf gestapt. Eerst maar eens zwanger zien te raken voordat ik uberhaupt kan nadenken over de bevallingsdatum. Wel blijf ik stiekem hopen op een bevalling in de zomer,
maar ik zou allang blij zijn als ik uberhaupt  mag bevallen!

En jij als ik het goed begrijp zijn jullie net weer begonnen aan een tweede he? Hebben jullie een voorkeur voor de bevallingsdatum?
Ik las dat verhaal van die prikpil ook ja maar ik denk dat het per vrouw ook wel verschillend is hoor.

Ik heb nu na een jaar het idee dat ik afgelopen maand eindelijk eens ongi was zoals voorheen dus ik hoop mijn ''normale cyclus'' terug te hebben. Als dat zo is dan is de 13e mijn NOD deze maand maar dat hangt dus wel van mijn cyclus af. Dus het blijft aan de ene kant wel spannend en aan de andere kant verwacht ik er maar niet te veel van (kan het altijd meevallen) maar het blijft wel moeilijk natuurlijk.
Ga wel de afgelopen tijd meer plassen, maar op het werk drink ik ook meer dus dat kan natuurlijk ook daardoor komen. En heb af en toe buikpijn het lijkt op krampen maar net weer nie snappie?!

Ach ja heb nu eindelijk mezelf weten te overtuigen dat ik een instelling moet hebben van alles op z'n tijd alleen je omgeving (al die zwangere) maken het er natuurlijk niet makkelijk op.

Nog ff terugkomend op je laatste reactie het is inderdaad erg goed om vooral ook naar je gevoelens te luisteren. Je verstand laat nog wel eens te wensen over maar je gevoel meestal niet...(bij mij dan tenminste)

ik had al een nieuw onderwerp gemaakt, maar ik zie hier dat er nog meer jonge ouders zijn! Erg fijn, want op andere sites kom ik alleen maar mensen tegen die veel ouder zijn, ik ben zelf 20!
Hoe staat jullie omgeving tegenover of heb je het tegen niemand gezegd?

Hallo,

Ik heb het alleen tegen mensen verteld waarvan ik weet dat zet het leuk vinden dat we een tweede zouden nemen. Eén vriendin van mij werd zó enthousiast dat ik dacht dat ze er bijna zelf mee zou beginnen! Hahaha dat was wel leuk.

Mijn zoontje was niet gepland en daarom hebben we veel nare reacties gehad. Nu is dat al veel minder. Je zit nu "eenmaal al in de kinderen" dus ja.

Maar jij bent 20. En je vriend?   (als ik dat vragen mag). Leuk dat je er nu al bewust voor kiest. Hoe komt dat zo?

Groetjes Ger.
(ik ben nu trouwens 23, in oktober 24 en mijn vriend is nu 22, in januari 23. Een jonkie nog dus ;) )

Terug
Bovenaan