Hoi Nymue,
Fijna dat je weer een beetje aan nachtrust lijkt toe te komen!
Hoe lang ik Christian laat huilen hangt helemaal van de situatie af. Ten eerste doet Christian duidelijk 2 dingen: hij huilt-huilt of hij jengelt-huilt (mekkeren, dreinen, zeuren, hoe je het ook noemen wilt). Als hij huilt-huilt dan is hij echt van streek (meestal omdat hij NU eten wil...) en pak ik hem zo veel mogelijk op. Eigenlijk doet hij dit alleen maar rond etenstijd en hij is dan ook niet stil te krijgen totdat de fles erin gaat. Maar als ik hem laat liggen dan wordt hij nog meer overstuur, dat hoor ik meteen... Dus dat doe ik dan absoluut niet!
Meestal jengelt-huilt hij en dan "bekijk" ik altijd eerst de situatie. Vaak zijn het 2 vaste momenten op de dag (rond 12:00 uur en rond 20:00 uur, je kunt er bijna je klok op gelijk zetten) en dan is hij gewoon moe. Dan moet ik hem zijn speentje geven, aai over de bol en vooral laten liggen of in box/bedje leggen als hij daar nog niet is. Soms duurt het dan wel 30 minuten voordat hij in slaap valt, maar op zulke momenten weet ik dat ik gewoon even moet doorzetten.
Als hij op een ander tijdstip begint te jengelen dan is er vaak iets anders aan de hand en dan pak ik hem juist wel weer snel op. Vaak komt er dan alsnog een boertje of spuugt hij een mondje en is het leed weer geleden. Of heeft hij een flinke poepluier.
Dus vaak pak ik hem binnen enkele minuten op, behalve als hij moe is. Dan laat ik hem liggen en troost ik hem liggend (speen, aai over bol, hand op buikje, zachte woordjes etc). Hij heeft het nog nooit langer dan 30 minuten volgehouden, meestal zelfs minder dan 10 minuten, dus dan werkt mijn tactiek vlekkeloos... Als hij langer zou huilen, dan zou ik er ook niet meer tegen kunnen hoor! Dan maar even op de arm, even knuffelen...
Groetjes, Karin
Mama van Christian (12 weken)