Zijn er ook meiden die bezig zijn voor de tweede beeb?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Zijn hier ook dames die bezig zijn voor een tweede beeb?Ikzelf namelijk wel mijn zoon is nu 13 maanden en zijn nu al zo n 9 rondes bezig,alleen lukt het niet.Mijn man heeft de ziekte van Chrohn en is darmkanker patient helaas is zijn sperma minder geworden.Mocht ik in november nog niet zwanger zijn dan gaan we terug naar de huisarts voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis.De wens is te groot om niet door te gaan,en ik vind het fijn voor mijn zoontje dat hij een broertje of ]zusje erbij zou krijgen.Dit ook omdat ik vind dat kinderen dan beter leren delen met speelgoed,goed is voor hun ontwikkeling etc..

Zijn er meiden die ook bezig zijn voor een tweede kindje en die ook met een soortgelijk probleem zitten?

groetjes, Nice

Hoi nice,

Ik heb al gereageerd op een andere topic "langer bezig als een jaar en naar huisarts"
Lees hier dat het zaad van je man al wat minder was die vraag had ik bij het andere topic al gesteld. Ik ben het indd met je eens dat ik het ook fijn zou vinden als ze mooi kort op elkaar waren geweest maar dat zit er helaas niet in, wij wouden al vrij vroeg een tweede. Toen mijn zoon een half jaar oud was gingen we ervoor, helaas na 17 rondes zonder resultaat. Ik ben nu in afwachting van het ziekenhuis, zij zouden contact met mij op zoeken dus dat zal wel effe duren denk ik.

Liefs Esther

Hoi Nice

Welkom hier
En wat een verhaal zeg van jou
Hoe is het nu met je man en wat zijn de vooruitzichten????
Veel sterkte en hopelijk krijg je snel een doorverwijzing naar de gyn

Wij zijn dus ook aan het klussen voor een 2e
Bij de 1e was het binnen 3 maanden raak en we zijn nu dus een jaar bezig
voor een 2e wonder
Wat helaas dus niet zo makelijk gaat

Hier staat de doktorsafspraak op 10 oktober en hopelijk krijg ik dan
een doorverwijzing naar de gyn

Tamara

Hoi Meiden,

wat leuk dat jullie ook op mijn topic reageren, ja mijn man is ziek heeft darmkanker en heeft daardoor polipen in zijn darmen die kwaadaardig zijn,best heftig dus want ik heb een zoontje van 13 maanden door huis kruipen en lopen die nogal aandacht vraagt ook wel logisch natuurlijk.Mijn man is behoorlijk bang van het ziekenhuis en doordat een onderzoek ooit in het verleden zonder narcose is gebeurd heeft hij weinig vertrouwen in het ziekenhuis en doktoren,gelukkig krijgt hij goede hulp en medicatie en willen ze hem toch aandringen zich weer te laten opereren dit zal hij zelf moeten beslissen waarneer aangezien die angst er nog goed inzit.
Bye the way wij waren van onze zoon binnen een maand zwanger en bij de volgende ronde (zwangerschap)duurt het al 10 maanden.We probeerde toen ons zoontje 6 maanden was al voor een volgende te gaan maar dit wou tot nu toe niet.Nu moeten we maandag een afspraak maken bij de ha en hopen we op een doorverwijzing naar het ziekenhuis best heftig dus maar wel zeker de moeite waard.

ik wens jullie veel sterkte allemaal en hopelijk zijn jullie ook snel zwanger..

kus nice

Nou ik denk wel dat je een verwijzing krijgt ivm je omstandigheden.
Kan me goed voorstellen dat je man nu een beetje klaar is met het ziekenhuisgebeuren zeg! Maar hij moet het voor jullie zien als iets goeds om naar toe gaan want je gaat er voor een wondertje voor jullie twee naar toe. Het is indd ook balen als het niet gewoon lukt zo als bijna iedereen in je omgeving (bij mijn omgeving) om zo even zwanger te worden, het rare bij mij is dat mijn zoon nog helemaal niet gepland was en door de pil heen is gegaan zeg maar. Hij was wel super welkom hoor, maar moest wel effe wennen aan het idee. Ergens heeft mijn gevoel toch wel gezegd dat ik moeilijk zwanger zou worden alvoor mijn eerste zoon.
Ik vind het leuk om met jullie te kwebbelen, effe je ei kwijt kunnen.
Liefs Esther

ha nice (leuke naam), hier toulouse... mama van een zoon van net   twee en pas “bezig” aan de derde ronde. Kan me voorstellen dat je zo nu en dan eventjes wat aanspraak nodig hebt met zo’n geschiedenis. Dan ben je hier aan het goede adres hoor. Ik hoop voor jullie dat het binnenkort weer raak is en tot die tijd klets ik gezellig mee hoor. Welkom en liefs.

Hoi Nicejee,

Had ook al op je andere topic gereageerd. Wij hebben een dochter van 3 jaar en zijn dus ook bezig voor de tweede. Zoals ik in de andere topic schreef heeft mijn man colitis ulcerosa. ( familie van crohn). Doordat hij dat heeft voelt hij zich heel erg geremt in de omgang met  onze dochter en heeft heel erg getwijfelt over een tweede. Hij vind namelijk niet dat hij volop  met haar kan spelen  enzo. Als hij iets te wilt doet  zit  hij meteen op de wc.  Nu zijn we een half jaar bezig voor een tweede. Mijn man is  pas weer begonnen met een kuur prednison en een andere soort pillen. Deze laatste zorgen ervoor dat we moeten stoppen met onze poging om zwanger te worden. Het is deze maand dus te hopen dat het gelukt is om zwanger te worden.
Ga morgenochtend een test doen. Hoop dat ik niet te vroeg ben want heb een onregelmatige cyclus. (ook nog!).

Debbie

@ debbie: wat toevallig dat jou man ook een darmziekte heeft.Ik weet dat je met die medicijnen idd niet zwanger mag worden.Alleen slikt mijn man die medicatie niet dus daar heb ik dan wel weer geluk mee.Jammer genoeg  heeft hij soms ook hele slechte dagen en je zult net zien dat het dan is waarneer je je eisprong hebt of in je vruchtbare dagen zit,helaas tot nu toe dus nog geen resultaat.Heb jij wel al bij de dokter geweest voor een afspraak of wacht je daar nog mee?

@ andere meiden.

wat leuk om lotgenoten mee te maken die in het zelfde schuitje zitten.Van mijn zoontje was ik de eerste ronde al zwanger,dit na stoppen van de pil ook dat nog.nu duurt het allemaal veel langer en dat had ik dus niet verwacht en baal ik echt erg van...

Hopelijk kunnen we daar eens over beppen want dat is fijn je ei kwijtkunnen.

dikke kus nice

Terug
Bovenaan