Zijn er ook nog moeders die meteen met flesvoeding zijn gestart!!!

Hallo allemaal

Zijn er ook nog moeders die meteen met flesvoeding zijn gestart?


Ik ben dus meteen met flesvoeding begonnen. Bij allebei.

Heb in mijn 1ste zwangerschap er lang overnagedacht en heb in week 30 besloten dat ik met flesvoeding zou starten. Heb daar natuurlijk ook mijn redenen voor.

Ben wel benieuwd of er dus meer moeders zijn met die keuze. Want die heb ik hier nog niet gelezen. Wel van moeders die over moesten stappen naar flesvoeding door omstandigheden.

Groetjes Marion

 
Hoi Marion,

Ook ik ben een moeder die direct met flesvoeding is begonnen. Lang over nagedacht. Het is gewoon niet mijn ding. Ik zag het niet zitten. Hoe reageerde jouw omgeving erop?
Achteraf gezien ben ik nog steeds blij met de genomen beslissing. Het voelt goed.

Groetjes Celie
 
Hallo

ook ik hier ben gelijk met flesvoeding gestart ik had namelijk geen andere
keuze dit i.v.m mijn borstverkleining die ik heb gehad op zich heb ik nu wel zoiets van
hoe zou dat voelen borstvoeding maar aan de andere kant heb ik zoiets van al dat gedoe dat ik om me heen hoor van kolven en dat soort dingen daar heb ik geen last van gehad

groetjes karin
 
Hallo Celie en Karin

Mijn omgeving reageerde positief. Heb geen nare reacties gehad.

Maar ben blij met mijn keuze en heb er ook geen schuldgevoel over.

Bij de 2de was de keus dan ook meteen gemaakt flesvoeding start.
Allebei mijn zoontjes deden en doen het er perfect op. En ik geniet elke dag van ze.

Wel fijn dat er ook moeders op het forum ziiten met een flesvoeding start dacht al dat ik hier de enigste was haha.Was namelijk wel de enige moeder bij zwangerschapsgym die begon met flesvoeding.

Groetjes Marion.

ps:Heb 2 kids, zoon van 3 1/2 en een  zoontje van 6 maanden

 
Hallo!
Hier nog een flesjes mama!
Ik wist al vrij snel dat ik flesvoeding wilde gaan geven. Ik heb ook niets met borstvoeding, en na er het nodige over gelezen te hebben sloeg bij mij de balans definitief door naar flesvoeding. En ik ben er erg blij mee! Mijn ventje (nu ruim 5 maanden) groeit als kool, sliep met 5 weken al door, heeft geen uitslag/bulten of vlekjes maar juist heel gaaf huidje en is supervrolijk. Wat wil je nog meer!?
En daarbij vind ik het heerlijk dat ik vanaf dag 1 lekker dingen kon ondernemen zonder kolfapparaten (dat zag ik echt niet zitten, haha!) mee te hoeven nemen, lekker sporten, eten wat ik wil etc.
Ander groot voordeel vond ik dat mijn vriend ook alle aandacht kon geven aan onze kleine. Hij staat al 9 maanden aan de zij-lijn, en als ik dan ook nog eens maandenlang borstvoeding zou geven vond ik een beetje egoistisch...
In mijn omgeving geven veel meer mama's flesvoeding ipv bv, dus daar kreeg ik nauwelijks vervelende reacties van. Wat ik wel als zeer vervelend heb ervaren is het intake-gesprek van de kraamzorg-centrale. Het was een telefonisch gesprek en toen ze hoorden dat ik geen bv wilde gaan geven moest ze zonodig op huisbezoek komen. Ik werd benaderd als een klein kind, alsof ik dom was! Nou zou ik mezelf verre van dom willen omschrijven, wat werk en studies betreft, dus ik kreeg er nogal wat irritaties van. Juist door die belerende benadering heb ik het helemaal gehad met alle maffia-praktijken van instanties om maar bv te geven! (ik word er nogal opstandig van...hihi!).

Kortom ik ben heel blij met mijn keuze voor flesvoeding!

Rita, mama van Senn (150905)

 
Hey

Bedankt al voor de reacties.

Zal mijn reden er ook bij zetten.

Ik ben dus ook niet het type om me borsten bloot te geven.
Of alleen te gaan zitten voeden. En dat kolven leek mij ook helemaal niks. Dan het verhaal tepelkloven, nachtvoedingen maandenlang, altijd zelf voeden, als het huilt weet je nooit zeker of het komt door honger of gewoon moe.

En dan die onzekerheden. krijgt je kindje wel genoeg, drinkt het lang genoeg, zit er wel genoeg voedingstoffen in, waar moet ik opletten bij wat ik eet, heeft het misschien darmkrampjes omdat ik iets gegeten hebt waar het slecht op reageert, slecht/onrustig slapen, ritme van kind aanhouden of zelf laten bepalen, geen speen geven  want dan raakt je baby verward.

Nou weet ik wel dat je heel veel info krijgt en kunt vinden. Maar ik ben meer het persoon van zeker zijn.

Dus fles gehad, als  mijn zoontje  dan huilt misschien vieze luier of  hij is moe. Hoefde voor de rest nergens op te letten. En had meteen een schema. Kwam mijn zoontje de hele dag iets eerder voor de fles dan kon ik gewoon 10 cc extra erbij doen. Zag wat hij binnenkreeg. Geruststellend gevoel.

Allebei mijn kids gingen de nacht over met 3 weken. Doordat de fles naar 120 cc ging. En allebei overtijd gelopen. Dus honger wolven.hahaha.

Zal er even bij zeggen mijn oudste kreeg ik toen ik 19 was. En de jongste toen ik 22 was. En ik ben nu nog 22.

Ook omdat ik zo jong was had ik geen zin in bemoeienissen van andere. Over hoe ik me kind eten moest gaan geven en hoeveel keer per dag voeden. Dus heb ik voor het zekere gekozen dus zien hoeveel me kind drinkt.

Bij allebei is er gezegd dat ik perfecte tepels heb om te voeden en mijn borstvoeding was op dag 3 al op gang. Mijn borsten gingen zelfs lopen als er andere baby's huilde.
En dat ik genoeg had om te voeden. En dat ik alsnog over kon stappen. Heb het niet gedaan om de redenen hierboven.

Heb  ook helemaal geen spijt van mijn keuze.  

leuk ook om te horen dat iedereen zijn eigen redenen hiervoor heeft.

Groetjes Marion  


 
Hoi, hier ben ik weer,

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. En ja ook ik kreeg wel reakties zoals je kunt het toch proberen, later krijg je spijt etc etc. Nee hoor het is prima zo. Alleen die kleine van mij slaapt nog niet door. Komt vanzelf hoop ik...............

Succes meiden,

Groetjes Celie (05092005)
 
Hoi

Ook ik ben gelijk begonnen met flesvoeding. Ik heb er erg goed over nagedacht.
Ik zag het niet zitten om te gaan doen. Het voelde gewoon niet goed. Verder wilde ik het graag samen kunnen doen de fles geven. Ik ben erg snel moe en vond het dus fijn als manlief er eventueel uit kon. Ik moet zeggen dat wij verwend zijn ons meisje sliep na twee weken al door. Ook zag ik het niet zitten om te gaan kolven.
Het was vooral een gevoel. Heb geen vervelende reacties gehad in de omgeving. Soms wel het idee dat ik me moest verdedigen. Dat heb ik vooral op het forum als ik discussies lees over fles en borstvoeding, daar reageer ik dus ook niet op.
Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt. Het gaat erg goed met Lieke, ik geniet er van om de fles te geven en ons meisje ook.

Groetjes Jannie.

 
Terug
Bovenaan