Zijn er ook nog moeders die meteen met flesvoeding zijn gestart!!!

hallo allemaal

Ik ben ook een flesjes moeder en niet alleen voor de gemakkelijkheid maar ook omdat ik geen tepels heb om borstvoeding te geven. Ik vind dat flesvoeding ook wel voordelen heeft je kunt ook een ander het een keer laten geven maar ook wanneer je oppas nodig heb hoef je niet eerst te gaan kolven. Zo vind ik ook dat de vaders een band met de kleine   op kan bouwen met de fles regelmatig te gaan geven en dat gaat wat lastiger als je borstvoeding geeft want dan moet je eerst gaan kolven en dat is ook niet erg gezellig wel dan? Lang leve de fles voeding
groetjes chantal
 
Hallo,

Ik wou ook gelijk wel beginnen met flesvoeding dat gehannes leek me niks, Ik ben in ziekenhuis bevallen met een keizersnee en moest daar aantal dagen blijven. Ik had voor mijn gevoel geen eens eigenkeuze want ik moest maar gewoon proberen om borstvoeding te geven omdat dat het beste is.. nou het wou dus niet en hij heeft de fles gekregen en hij doet t nu super goed!  
Ik hoorde laatst iemand zeggen, als je van je kind houd geef je borstvoeding, nou toen werd ik wel even woest.. snap niet hoe sommige mensen dat kunnen zeggen.
 
Hoi,

Ik ben eerst met b.v. gestart omdat dat door al die verhalen, in mijn ogen, beter leek. Maar dankzij de kraamverzorgster die bij ons was ben ik in de eerste week al overgestapt naar flesvoeding. Hier voel ik mij veel beter bij. Want borstvoeding?? Sorry hoor, maar niet mijn ding.

Toch wel jammer dat de mensen erop hameren dat borstvoeding gezond is, want mijn man is er ook mee opgegroeid. Ikzelf weet niet waarmee ik ben opgegroeid.\


Groetjes,

Sandra mama van Natasja (04/09/2005)
 
Hallo,

Ook ik ben meteen begonnen met flesvoeding. Borstvoeding was ook niet mijn ding. Al dat "geklooi" aan mijn borsten vind ik dus niets. Naomi is nu bijna 17 maanden en ze eet geweldig. Dewi is op valentijnsdag 2006 geboren en ze reageert heel goed op de flesvoeding. Ik moet wel zeggen dat ik bij Naomi wel negatieve reacties heb gehad, want borstvoeding was veel beter (zei zelfs de gynaecoloog). Ik kreeg toen zelfs bij een kraambezoek te horen dat mensen die flesvoeding gaven niet goed voor hun kindje zorgen. Nou, toen werd ik wel boos. Het kraambezoek ging er van uit dat ik borstvoeding gaf. Toen ik zei dat ik flesvoeding gaf stonden ze raar te kijken. Ook toen ik vertelde wat de rede voor was waarom ik flesvoeding geef. Ik heb altijd zo iets gehad: "ook door flesvoeding worden kindjes groot. Ikzelf ben ook 1.77m ondanks de flesvoeding!"

Groetjes van Ria
 
Bij mijn eerste (die in 2003 geboren is) heb ik geprobeerd om bv te geven en dat is een hele hoop geklooi geweest. Kindje was veel te licht en ook te zwak om te drinken aan de borst, maar het moest en het zou gebeuren, volgend de vk en kraamzorg. Aangezien ik onervaren was ben ik erin meegegaan en ben weken bezig geweest met kolven en tepelhoedjes en weet ik wat. Achteraf gezien kwam de bv helemaal niet goed op gang en had ik me een hoop ellende kunnen besparen...
Bij de 2e (geboren eind 2005) besloten om meteen fv te geven en wel te proberen bv af te kolven als extra. Vanuit mijn directe omgeving was hier veel begrip voor, gezien de ervaring met de oudste. Ik heb wel heel vervelende opmerkingen gehad van verpleegkundigen op de kraamafdeling, waarvan de strekking was (en dat werd ook letterlijk tegen me gezegd) dat ik mijn kindje bv onthield en dat dat nooit meer goed te maken was...gelukkig trok ik mij daar niets van aan, maar ik vind het wel schofterig en onfatsoenlijk om zoiets als verpleegkundige, een professional!!!, te zeggen.
Achteraf bleek dat ook nu mijn bv niet op gang kwam, geen enkele druppel heb ik kunnen kolven, en dat kwam omdat na de geboorte een groot deel van de placenta is achtergebleven, waar we pas een week later, na hevige bloedingen, achterkwamen. Ben toen met spoed geopereerd en toen was ik helemaal blij dat ik het flesje kon geven. wist ik tenminste zeker dat mijn kindje alles binnenkreeg.
 
Hoi lotgenoten!

Verschikkelijk, he, dat borstvoeding zo ontzettend gepromoot wordt tegenwoordig. Ik wilde borstvoeding gaan geven aan mijn zoon (nu 10 weken), was heilig van overtuigd dat een moeder dit "gewoon hoorde te doen". Uit alle verhalen van iedereen concludeerde ik ook dat het hoe dan ook wel zou lukken. Nou, niet dus.... Mijn zoontje wilde niet goed zuigen aan de borst en kreeg daarom al snel bijvoeding. Ik heb lopen hannessen met electrische kolven (erg onromantisch en je voelt je echt een melkkoe), tepelhoedjes, enz. enz. Elke dag kreeg ik een ander advies om toch maar weer iets nieuws uit te proberen. Dat vermoeide mij en mijn zoon zo dat ik na 3 weken heb besloten volledig over te gaan op flesvoeding. Maar door alles en vooral de media van tegenwoordig blijf ik me nu en dan schuldig voelen... Stom, he?
Ik zie wel dat mijn zoontje prima groeit op flesvoeding (niet dikker wordt dan andere babys, waar ik een beetje bang voor was) en dat hij met de dag vrolijker en stralender wordt. Dus eigenlijk alleen maar een goede keus!
Ik steun dan ook alle moeders die direct kiezen voor flesvoeding? Tegenwoordig is die toch zo goed dat het niet echt meer uitmaakt...

 
Hoi!
Ook ik ben een overtuigde flessen-moeder!   Ik moet er niet aan denken om overal mijn borsten boven te moeten halen!
Mijn dochter heeft er zeker geen last van.   Ze groeit als kool en is een heel gezellig kind.   Een aantal weken geleden (toen ik al ruim 2 maanden de fles gaf), kreeg ze ineens wat last van eczeem.   Ik ging naar de huisarts en die vroeg of ik borstvoeding gaf. Toen ik ontkennend antwoordde, zei hij dat de eczeem dus door de flesvoeding komt!   Ik vind dit een nogal goedkope reactie eerlijk gezegd!   Ik heb zelf als kind ook last gehad van eczeem en mijn oom heeft als kind echt helemaal onder gezeten.   Volgens mij is het gewoon een familietrekje.
Maar blijkbaar vindt men toch altijd een reden om te zeggen dat flesvoeding toch niet zo goed is voor je kind!
 
hallo,
ook ik ben meteen met de fles begonnen bij alle drie mijn kinderen. Waar ik erg moe van werd was dat je erg moest uitleggen waarom je geen borstvoeding ging geven. Zeker bij mijn dochter van nu acht. Lisa is in een volledige stuit geboren in het ziekenhuis en daar begonnen ze meteen tegen me van nu gaan we de kleine lisa aanleggen. He dacht ik toen ik was blij dat mijn verloskundige er ook was. Die zei meteen nee dat gaan we niet doen wan ze heeft heel duidelijk aangegeven dat ze de fles wil geven. O maar de borst is zo goed voor de kleine. Ze probeerde me gewoon overtehalen maar dit is niet gelukt.Lisa is meteen aan de fles gegaan. Bij sanne was de strijd al veel minder en bij bart had ik gelukkig helemaal geen strijd meer met de verloskundige en de kraamhulp. Ik vind dat ze goed naar de moeders moeten luisteren en dan moeten stoppen met het aandringen van borstvoeding
groetjes mirella
 
Terug
Bovenaan