Zijn er ook nog moeders die meteen met flesvoeding zijn gestart!!!

Het is je goed recht om meteen met FV te beginnen en geen borstvoeding te geven als het niet je ding is. Dus, heel vervelend als mensen je bekritiseren.
Ik kan het me wel iets voorstellen dat je huiverig bent voor BV als je al niet zo'n type bent 'met-de-borsten-bloot'.
Maar, misschien was het je wel meegevallen en vond je het wel prachtig als je het toch geprobeerd had.... maar goed, dat is niet aan de orde en dus is FV prima!
Zelf ben ik na 10 weken op FV overgegaan vanwege het werk. Ik wilde twee BV blijven geven, maar ik werd knettergek van het gekolf om het op peil te houden. Dit lukte ook niet echt.
 
Hallo,

Ook ik ben meteen begonnen met flesvoeding,
Ik zou me er niet prettig bij hebben gevoeld als ik overal en nergens borstvoeding zou moeten geven. Ik ben niet iemand die zich afzonderd om te voeden, of om mijn borsten bloot te geven aan iedereen.
Verder zag ik het kolven ook absoluut niet zitten!
Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking, en zag mezelf nou niet direct tussen mijn clienten in kolven.
om nou eerst te beginnen met bv en daarna na 3 mnd over te stappen op fv zag ik helemaal niet zitten.

En ik moet zeggen het is me prima bevallen, vond en vind het heerlijk om tegen mijn man te kunnen zeggen dat het nu wel eens zijn beurt is om te voeden en dat opa en oma mijn dochter kunnen voeden, dat haar grote zus haar zo nu en dan eens een flesje kan geven.

Groetjes Maya
 
Sorry, moet nog even wat kwijt,

Moet wel zeggen dat ik vanuit het kraamcentrum heel rot ben behandeld over mijn keuze mbt flesvoeding.
Er werd maar op gehamerd dat dat niet de beste keus was voor mijn kindje.

Ook op de verloskamer toen ik gehecht werd en mijn kindje naar de kinderafdeling moest om beademd te worden ivm onderkoeling werd mij door de gyneacoloog verteld dat ik bv moest gaan geven en dat dat het beste was. Ik moest niet aan mezelf denken maar aan mijn baby.

Door de verpleging die aanwezig was werd heel vlot gereageerd gelukkig. mevrouw wil flesvoeding geven, dus krijgt haar kindje de fles.
Ik heb mij toen nog wel goed voor laten lichten over wat nu het beste was voor mijn dochtertje, maar volgens de verpleging maakte het niet veel uit. dus toch maar gekozen voor flesvoeding.

Ik heb deze dingen wel als vervelend ervaren maar ben blij dat ik toch voor flesvoeding heb gekozen!
 
Hey Maya

Wat vervelend zeg dat ze zo rot deden. En dan moet je inderdaad in de verdediging lijkt wel en al je redenen op noemen waarom je die fles wil geven.

Toen ik werd ingeleid in het ziekenhuis moest ik dus ook heel mijn rijtje af waarom ik dit wilde. Maar ik denk dat ze gewoon willen weten of iemand helemaal zeker is over zijn keuze. En bij mij merkte ze snel dat ik niet meer beinvloedbaar was om mijn keus te veranderen. Dat doen ze denk ik bij iedereen. Misschien krijgt iemand die bv gaat geven wel hele andere vragen!!! geen idee. Heb er ook niet te lang bij stil gestaan.

Maar wel heel vervelend dat zo'n gyn. je probeerde te pushen.

Groetjes Marion
 
Hoi Marion,

Ook ik ben direct met flesvoeding begonnen. Hoe vaak ik wel niet al voor de geboorte heb moeten uitleggen waarom ik geen borstvoeding ging geven. Ik heb astma en kon tijdens mijn zwangerschap mijn medicijnen niet gebruiken. Ik wilde direct na de bevalling daar weer mee beginnen. Maar volgens iedereen was een beetje benauwd toch niet zo erg. Een paar maanden meer of minder  maakte toch niet uit. Ik was perplex. Ik bepaal wat ik doe en welke voeding ik mijn kind geef. Ik weet zeker dat het in het belang van mijn dochter is dat ze flesvoeding krijgt. Een moeder die nacht aan nacht wakker is omdat ze het zo benauwd heeft, is zeker niet in haar belang.

Wendy
 
Hallo

Ook ik ben gelijk begonnen met fv. Ook om de reden dat ik er gewoon niet de persoon voor ben. PUNT...  Ik  heb me ook moeten verdedigen voor de geboorte. Vooral mijn schoonmoeder was het hekelpunt. Mijn schoonzusje gaf helemaal een opmerking waarvan ik denk...nou die is niet goed bij haar hoofd. Vanaf ongeveer 4 maanden ben  om vragen/opmerkingen tegen te gaan  volgehouden  dat ik het gewoon niet wist. Scheelde een hoop discussie. Ik zag alleen maar ellende om me heen met de bv en vooral na de geboorte wist ik zeker dat ik de goede keuze had gemaakt. Mijn man heeft de eerste 3 wk de nachtvoeding gedaan en daardoor ben ik snel opgeknapt en was ik weer de oude. Ik heb 2 voorbeelden van schoonzusjes waarbij de kinderen met 2 jaar nog aan de borst hingen omdat ze de fles gewoon niet accepteerde. Makkelijker want zij hadden er voor gekozen om fulltime moeder te worden. Ik zag dat gewoon niet zitten omdat ik wel zou gaan werken. Wat ik alleen nog wil zeggen is dat we elkaar moeten respecteren om de 'keuzes' die wij maken voor 'onze' kinderen.

gr angelique
 
ook ik ben meteen gestart met flesvoeding.
bij mijn eerste heb ik dus wel bostvoeding gegeven, maar dat was niet echt een succes.
dus toen ik opnieuw zwanger was wilde ik het niet nog eens doen.
maar omdat er allergieen in de fam zitten twijflde ik toch een beetje.
maar toen ik de echo kreeg met 13 weken en het bleken er 2 te zijn was mijn beslssing duidelijk. ik ben er dus niet aan begonnen,

en daar ben ik blij om, ondanks dat we met 2 huilbaby`s zaten, wat nu blijkt dat ze koemelk allergie hebben.
maar met de juiste voeding is het nu ook goeg.
groetjes manuela
 
hallo

hier ook een flesjes moeder ik wou het ook niet om borstvoeding te geven en de reden is omdat ik bijna geen tepels heb en het voeden moeilijk word ook heb ik mijn man het eerste flesje willen laten geven maar door een keizersnee heb ik het moeten doen en heeft mijn man de tweede fles gedaan.Ik vind het ook wel leuk dat een ander mijn zoontje de fles kon doen maar het liep allemaal anders hij wou niet bij iedereen eten dus is het bij mijn man en mij gebleven en na een aantal maanden konden de opa's en oma's het ook doen en wat waren ze trots. Ik vind het ook wel makkelijker als je een keer weg moet hoef je niet eerst te gaan kolven en zo ook hoef je met flesvoeding niet op te letten wat je eet en drinkt. Dus ook als er een tweede komt gewoon weer de fles
groetjes chantal
 
Terug
Bovenaan