zijn er ook rokende aanstaande mama's met heel veel schuldgevoel?

Ook ik vind het moeilijk om niet te roken! Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben en had altijd gezegd als ik zwanger ben dan stop ik meteen!

Maar wat is het moeilijk! Heb nu over de hele dag 1,5 sigaret gerookt en voel me erg schuldig. Niemand weet het eigenlijk, zelfs mijn partner niet, want ik schaam me echt!

Zucht....was ik maar nooit gaan roken....

Succes allemaal!
 
Nou hier dan reactie van iemand die op de dag van de zwangerschapstest braaf gestopt was: mijn dochter woog bij de geboorte 2700 gram en was 46 cm. Volgens mij is dat gewoon genetisch bepaald.

Daarentegen, toen mijn moeder zwanger was van mij had ze moeite om te stoppen en de huisarts raadde haar destijds aan gewoon door te roken maar alleen wat minder. Het idee was dat de stress van het stoppen slechter was dan die paar sigaretten. Dat was de jaren '70, toen dachten huisartsen zo, en er zit wel wat in.

Ik zou iig zorgen dat je zo weinig mogelijk stress hebt en als je dan een paar sigaretten rookt kan dat vast geen kwaad. Succes!
 
hoi!
knap van je dat je het onderwerp durft aan te snijden......., maar miss was het een idee geweest, om eerst te proberen te stoppen met roken om vervolgens zwanger te raken?
de feiten liegen er niet om, ach een te licht kindje? voor de rest alles goed toch? nee, niet goed! kindje kan er op latere leeftijd óók nog last van krijgen bijv. in de vorm van astma, leuk aangezicht om je kindje straks met zo'n zuurstofapparaatje rond te zien rennen, omdat mama niet kon stoppen met roken............beetje egoïstisch hoor! ik vind trouwens ook dat iedereen hier er tamelijk 'licht' over denkt! en begrijp me goed! ik weet waar jullie het over hebben! ik heb zelf ook gerookt, maar elke keer als we voor een kindje gingen ben ik gestopt! en na de eerste keer NOOIT weer begonnen! en laten we niet vergeten, mocht je kindje nou niets mankeren na de geboorte dan nog is het tamelijk egoïstisch om te blijven roken, je bent toch verantwoordelijk voor je kindjes? het is ook al tig jaren bekend dat je ook kanker kunt krijgen van roken, straks hebben jouw kindjes geen mama meer, omdat mama zonodig moest roken! En ook op dat gebied kan ik meepraten, ik heb 3 weken na de geboorte van onze eerste dochter (in 2007) te horen gekregen (ik was toen 29) dat ik lymfeklierkanker had, heeft niets te maken met roken, maar ik kan je vertellen dat de je een verschrikkelijke angst meemaakt, angst dat je je kind niet ziet opgroeien, omdat je het niet gaat redden! dit was wat ik erover wilde zeggen.......en nogmaals ik vind het dapper van je dat je erover begint, maar daarom ook mijn mening op dit gebied!
sterkte!
claudia
 
Ja, zo`n reactie zat ik idd op te wachten...
Even buiten het feit om gerekend dat je ook kanker kan krijgen als je NIET rookt (of nog nooit gerookt hebt!), waarom ga je ervanuit dat mensen in de kamer roken waar de kinderen bij zijn ?
Ik sta netjes buiten met mijn sigaret als ik nicotine nodig heb.

Mijn moeder heeft nooit gerookt, mijn vader heeft altijd netjes buiten gestaan en toch heb ik bronchitis, leg dat eens uit ?

En dan moeten we ook maar gelijk stoppen met auto rijden en naar buiten gaan want stel je voor dat je aangereden word! Dat heb je dan wel mooi zelf gedaan hoor. Jij moest toch zo nodig naar buiten.

Sorry maar je reactie was er 1 waar ik op moest reageren. Ieder zijn ding wel of niet roken, maar laat een persoon wel in zijn of haar waarde. De TS zegt dat ze een schuldgevoel heeft, waarom dan toch zo`n reactie ?
 
Ik heb al even meegelezen met dit topic. Omdat het een heel gevoelig onderwerp was. Het viel me mee dat een negatieve reactie nog zo lang op zich liet wachten.
Ik ben het met Aeryn eens, "mamameisje" voelt zich enorm schuldig en zocht/zoekt naar medegenoten. Ze weet heel goed dat het slecht is maar vind het heel moeilijk om te stoppen.
Ik heb ook altijd gerookt, maar niet tijdens mijn zwangerschappen. Ben steeds gestopt op het moment dat ik zwanger werd, maar helaas ook steeds weer na de bevalling weer begonnen (de ene keer sneller dan de andere keer), maar aan die verhalen heeft zij niks omdat ze daar niets mee opschiet en haar schuldgevoel alleen maar groter wordt.
Ik vind het ook heel dapper dat je zo'n topic durft te starten mamameisje, omdat je weet dat je hele heftige reacties kunt krijgen en je daar door je zwangerschap heel heftig op kunt reageren en je misschien nog wel rotter gaat voelen. Ik denk dat het wel heel goed is dat je dat schuldgevoel hebt omdat je beseft waar je mee bezig bent. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want er zijn ook vrouwen die gewetenloos doorroken en dàt vind ik pas erg. Die al de bezwaren tegen roken wegwuiven, en niet eens minderen. Dan ben je pas echt verkeerd bezig.
Ik wens je een heel gezond en mooi kindje toe en probeer wel heel erg van je zwangerschap te genieten!
 
Ik heb al even meegelezen met dit topic. Omdat het een heel gevoelig onderwerp was. Het viel me mee dat een negatieve reactie nog zo lang op zich liet wachten.
Ik ben het met Aeryn eens, "mamameisje" voelt zich enorm schuldig en zocht/zoekt naar medegenoten. Ze weet heel goed dat het slecht is maar vind het heel moeilijk om te stoppen.
Ik heb ook altijd gerookt, maar niet tijdens mijn zwangerschappen. Ben steeds gestopt op het moment dat ik zwanger werd, maar helaas ook steeds weer na de bevalling weer begonnen (de ene keer sneller dan de andere keer), maar aan die verhalen heeft zij niks omdat ze daar niets mee opschiet en haar schuldgevoel alleen maar groter wordt.
Ik vind het ook heel dapper dat je zo'n topic durft te starten mamameisje, omdat je weet dat je hele heftige reacties kunt krijgen en je daar door je zwangerschap heel heftig op kunt reageren en je misschien nog wel rotter gaat voelen. Ik denk dat het wel heel goed is dat je dat schuldgevoel hebt omdat je beseft waar je mee bezig bent. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want er zijn ook vrouwen die gewetenloos doorroken en dàt vind ik pas erg. Die al de bezwaren tegen roken wegwuiven, en niet eens minderen. Dan ben je pas echt verkeerd bezig.
Ik wens je een heel gezond en mooi kindje toe en probeer wel heel erg van je zwangerschap te genieten!
 
Ik heb al even meegelezen met dit topic. Omdat het een heel gevoelig onderwerp was. Het viel me mee dat een negatieve reactie nog zo lang op zich liet wachten.
Ik ben het met Aeryn eens, "mamameisje" voelt zich enorm schuldig en zocht/zoekt naar medegenoten. Ze weet heel goed dat het slecht is maar vind het heel moeilijk om te stoppen.
Ik heb ook altijd gerookt, maar niet tijdens mijn zwangerschappen. Ben steeds gestopt op het moment dat ik zwanger werd, maar helaas ook steeds weer na de bevalling weer begonnen (de ene keer sneller dan de andere keer), maar aan die verhalen heeft zij niks omdat ze daar niets mee opschiet en haar schuldgevoel alleen maar groter wordt.
Ik vind het ook heel dapper dat je zo'n topic durft te starten mamameisje, omdat je weet dat je hele heftige reacties kunt krijgen en je daar door je zwangerschap heel heftig op kunt reageren en je misschien nog wel rotter gaat voelen. Ik denk dat het wel heel goed is dat je dat schuldgevoel hebt omdat je beseft waar je mee bezig bent. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want er zijn ook vrouwen die gewetenloos doorroken en dàt vind ik pas erg. Die al de bezwaren tegen roken wegwuiven, en niet eens minderen. Dan ben je pas echt verkeerd bezig.
Ik wens je een heel gezond en mooi kindje toe en probeer wel heel erg van je zwangerschap te genieten!
 
Terug
Bovenaan