zijn er ook vrouwen van boven de 35?

A

Anoniem

Guest
He hallo,

Ik ben pas op dit forum aanwezig maar ik zou graag willen babbelen met de wat
"oudere "aankomende moeders.
Ik ben benieuwd wat de leeftijden zijn op dit forum vooral omdat als je ouder bent de kans om zwanger te worden wat kleiner is en om elkaar tips te geven en een hart onder de riem te steken als het nodig is.

Ik vraag me af wanneer je nou het beste gemeenschap kunt hebben als je zwanger wilt worden,hebben jullie tips?

Wij hebben gelukkig al een prachtige dochter van bijna 2 jaar maar in aug.2006 word ik al 38 jaar en ik voel een bepaalde druk dat ik toch echt niet veel tijd meer heb.
Ik ben wel netjes iedere maand ongesteld en volgens de dokter geen enkele reden om al in te grijpen.
Ik hoop wat te horen,groetjes van Jack.

Hoi Jack !!

Hier ook zo'n oudere aankomende ( hopelijk snel) mamma. Ben momenteel 36.5 en voel die druk ook behoorlijk. Ben nu al weer in ronde 10 beland en ik begin toch wel erg ongeduldig te worden. In den begiine maakte ik me niet zo druk maar nu ga ik het toch wel voelen. Ben al bij mijn HA geweest ivm onregelmatige ongi maar het probleem is dat mijn mannetje het allemaal onzin vind al die onderzoeken en ik dus eigenlijk vrij weinig kan doen dan afwachten wanneer ie raak schiet. Ik kan over een maandje of twee wel naar de Gyn, maar ja, misschien ligt het wel aan hem en is bij mij alles goed............. weet het eigenlijk nietzo goed meer.   Ik heb verder nog helemaal geen kinderen en wil er erg graag 1. Mijn mannetje heeft al een zoontje en die weet dus dat ie vruchtbaar is en daarom maakt ie zich ook niet echt zorgen ( beetje egoistisch ??? )

groetjes,

Blanca

Hoi Jack en Bianca,

Een aantal maanden geleden was ik hier bijna dagelijks op het forum.De laatste tijd niet meer...was te veel bezig met zwanger worden, vond ik............. en inderdaad de meesten  waren wel erg jong en ik was toen ook 35, inmiddels alweer 36.
Dus voelde me soms een echte "oma", hahaha....

Inmiddels ben ik in ronde 12 zwanger geraakt; ben nu dus heel pril zwanger (5 weken)........ dus ik zou zeggen houd moed!

We waren anders in januari of februari naar de huisarts gegaan, want je denkt inderdaad wel eens dat er iets mis is, ook al was ik iedere maand heel regelmatig ongi.... gelukkig is dat nu niet meer nodig.......

Ik weet niet of het geholpen heeft, maar de laatste 2 maanden hebben we allebei zink/calcium/magnesiumgeslikt en vrij snel naar de ongi weer begonnen met klussen (om de dag).

Tsja, als je wat ouder bent, is de kans om zwanger te raken gewoon al stukken kleiner: dus dat wordt klussen met wat meer beleid, hahahaha!

Succes ermee...........ik zal voor jullie duimen.................geduld is gewoon heel belangrijk!

Groetjes,

Suus

Hai Jack

Ik ben ook één van die laatbloeiers. Ik wordt in febr 38.
We zijn in september vorig jaar begonnen, was in ronde 4 zwanger maar kreeg in de 6e week een miskraam. We hebben allerlei onderzoeken gehad een paar maanden geleden maar alles is goed bij ons.
Tot op heden nog steeds niet zwanger en het wordt moeilijker, zowel mentaal als fysiek.
Maar dat we contact blijven houden met elkaar en elkaar tips geven vind ik wel een goed idee. We mogen niet vergeten dat hoe ouder je wordt je ei minder vruchtbaar wordt. Dat hoeft niet altijd zo te zijn maargoed het is een feit. Nou ik hoor het wel.........

groetjes Costa

Hoi Jack,

Hier een moeder van 35 jaar. Ik ben de trotse mama van een zoon van ruim 13 maanden oud en we willen graag een tweede.
Aan de ene kant willen we even wachten om wat meer rust te krijgen in ons gezin (hectisch jaar achter de rug) maar aan de andere kant duurde het 2 jaar voordat ik zwanger werd van mijn zoon en ben ik nu dus inderdaad 35 en mijn man is 39.
M.a.w. ik begin hem ook een beetje te knijpen gezien dat je om de oren wordt geslagen in allerlei tijdschriften en media en zo met de mededeling dat je vanaf je 35e verminderd vruchtbaar wordt (en dat verminderd stijgt met het jaar......) en dat in combi met het lange wachten de vorige keer.....

Maar goed, aan de andere kant zijn er ook best wel veel vrouwen die op latere leeftijd alsnog zwanger worden........

Ik heb in ieder geval tot op heden een redelijke normale cyclus (33 dagen) alleen tot nu toe dus nog niet raak.

Wie weet wordt 2006 ons jaar!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Ik ben in augustus 36 geweest en nu zwanger van de 2e, en bij beide zwangerschappen idd wat ouder, maar bij beide vlot zwanger, sterker nog de 1e in de 1e maand en deze keer in de 3e maand, dus aan de andere kant hoeft leeftijd niets te betekenen.
Wel deden wij hetzelfde als Suus, nl om de dag vrijen, dan heb je de grootste kans schijnt en voor ons geen probleem, eerder af en toe om het niet dagelijks te doen , maar dat schijnt voor de zaadkwaliteit niet zo goed te zijn.

Ik hoop dat je snel zwanger bent en ondertussen wens ik je veel voorpret!

Groetjes Brenda

mv Jonathan 04-01-2005 en 27w3d zwanger van nog een zoon!

Hoi SUUS 35 !!!

Gefeliciteerd meid !!! Hartstikke tof !!!! Leuk kerstcadeautje ook !!!   Ik hoop voor je dat alles lekker goed gaat en jij gewoon in augustis een mooi minimensje in je armen houdt ! Ik betrap mezelf er ook op er teveel mee bezig te zijn, maar ja, ik wil ook zo graag. Heb er 35 jaar over gedaan om de stap te nemen  en nu duurt het alweer 10 maanden en dan wordt je toch wel ongeduldig.   Ben momenteel bezig met ovulatietesten maar probleem is dat mijn mannetje het grootste gedeelte van de week door het hele land heen zit dus gericht klussen wordt een beetje moeilijk.. Maar als ik jouw verhaal lees krijg ik toch wel weer moed, want soms zakt ie me behoorlijk in de schoenen

groetjes !!

Blanca

hallo meiden,

Heel erg leuk om jullie reacties te lezen en Suus van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Maar het blijft een lucky shot volgens mij.Ik heb 2 keer een ovulatietest gedaan en bij beide keren  heb ik op dezelfde tijd een eisprong,ik ben ook altijd precies met 28 dagen ongesteld maar wanneer kun je nu het beste sex hebben?
Wij gaan nu naar ronde 9 maar we blijven volhouden en soms vraag ik me af tot hoe lang ik door zou blijven gaan met proberen? Tot ik 39 ben? Ik weet het niet.En als het raak is,zou ik dan een prenatale test doen?
Het zijn allemaal van die vragen waar ik nog niet uit ben en nog niet aan de orde is,nog niet.........! Maar we blijven hopen.

Groetjes van Jack.

Terug
Bovenaan