Hallo allemaal,
Ik ben Anja en moeder van 2 jongens, Coen en Thijs. Coen is 4 en Thijs is 2 1/2. Momenteel ben ik bijna 28 weken zwanger van onze derde zoon.
Voor Coen heb ik nog een miskraam gehad.
Het zwanger worden en de zwangerschap zijn voor mij absoluut geen probleem, de eerste keer was is direct zwanger, de andere 3 keren binnen 2 maanden.
De bevalling van Coen werd ingeleid en na 7 uurtjes is hij geboren met behulp van de vacuumpomp.
Bij Thijs kreeg ik een keizersnee ivm een voorliggende placenta. Door een heftige complicatie na de keizersnee op de uitslaapkamer (dubbele slagaderlijke bloeding in mijn baarmoeder) is dit mij bijna fataal geworden.
We hebben er dan ook best een poosje over gedaan om alles te verwerken en goed na te denke of we voor een derde wilden gaan. Ik was er zelf vrij snel uit, zeker na een goed gesprek bij de gyn.
Mijn man vond het erg moeilijk, maar omdat ik het wel graag wilde is hij overstag gegaan en is er nu ook wel blij mee.
Anja66, wat jij hebt, vind ik ook wel. Afgelopen week hadden wij het er nog over dat als we elkaar eerder hadden ontmoet, we inderdaad al pubers hadden kunnen hebben terwijl we nu pas beginnen. Aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat ik er meer 'klaar' voor ben; uiteindelijk heb ik voordat ik mijn man ontmoette leuke dingen gedaan en hecht ik daar nu niet zoveel waarde mee aan. Ik hoef niet meer perse uit, met vrienden op stap. Ben veel meer huisje, boompje, beestje geworden. Ik denk zelf dat dat de kinderen ook een stuk rust geeft.
groeten,
Anja