zijn er ook vrouwen van boven de 35?

hoi allemaal over je leeftijd hoef je je echt niet zo druk te maken ik word in december 42 en heb al vier kinderen waarvan de laatste nu 21 maanden na een herstel operatie is gekomen was toen 39 en na de operatie binnen 2 maanden zwanger en ja nu wilden we nog graag een hummeltje erbij en ook binnen 2 maanden raak ga vrijdag voor de eerste echo omdat we niet precies weten hoelang ik zwanger ben spannend hoor maar dat horen jullie dan nog allemaal veel sterkte.o ja over wanneer je het het beste kan doen is als je wiite vloed doorzichtig   sterkte

hallo allemaal, Ben 39 jaar heb 4 dochters van 19, 17, 13 en 6 jaar. Ben nu 12 weken zwanger. De vier dochters zijn uit een vorig huwelijk. Ik heb nu een veel jongere vriend. Ik dacht dat mijn verhaal 'gek' was.. heb daar ook vaak mee geworsteld. Maar nu ik dit forum heb gelezen geeft dat toch wel ff een goed gevoel. Gelukkig er zijn meer moeders met 'gekke' verhalen!

groetjes van tsjonge

Hoi
Even een bemoedigend berichtje "misschien". Ik ben nu 38 en zwanger van de tweede (ongeveer 9 weken denk ik, maandag heb ik een termijn echo). de eerste is nu één jaar. En van allebei was ik voor ik het wist zwanger. Dus het kan ook gewoon heel soepel gaan hoor meiden. Hoop dat jullie net zo veel mazzel hebben als ik. Ik heb trouwens helemaal geen regelmatige cycles nooit gehad. Ben  zo ongeveer eens in de 5 a 6 weken ongesteld en er zit ook wel eens nog  meer tijd tussen. Dus ook dat hoeft niet altijd wat te zeggen.
Wat ik begrepen heb is dat je het rond je vruchtbare periode minimaal om de dag moet doen want zaadcellen blijven  48 tot  72  uur in leven. Dus dan zwemt er altijd wat rond zeg maar.

Groetjes en veel succes iedereen.

Hallo allemaal,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik op dit forum heb gereageerd.
Ben twee weken geleden bevallen van ons vierde kindje en alles is goed gegaan. Het is helaas wel een keizersnede geworden. en dat heeft een langer herstel nodig wat niet mee valt met drie kinderen en een pasgeboren baby. Ik ben 40 en we hebben geen prenataal onderzoek laten doen.onze zoon is gelukkig helemaal gezond voor zover we nu kunnen zien   tenminste, uit ervaring weten we dat ook gezonde kinderen ziek kunnen worden. Ik voel me prima en ben apentrots op mijn gezin ook al ben ik in de ogen van sommige mensen dan een  oudere moeder, en zeggen ze dat ze er niet meer aan moeten denken om nog een baby te krijgen. dit is meestal het kommetaar van mensen die zelf snel zwanger waren toen wij volop aan de hormoon behandelingen waren en tien jaar jonger. Zij hebben nu tieners en genieten nu van het leven en het feit dat de kinderen al zo lekker zelfstandig zijn. Dit is wel iets dat me raakt is dat ook iets dat andere wat oudere moeders herkennen.
groejes

Hallo allemaal,

Ik ben nog eventjes 36 (3 april word ik 37) en druk bezig om zwanger proberen te worden. Dat ik nu wat ouder ben maakt in principe niet veel uit, maar omdat mijn vriend 9 jaar jonger is duurde het langer dan gehoopd voor we eraan begonnen. Hij wilde en wil nog het liefst een jaar of 5 wachten, maar dat wil ik niet. Ik vind het fijn als ik zo rond mijn 38e een kindje zou krijgen.

Ben nu zo'n half jaartje bezig en nu zit ik in spanning te wachten tot mijn ongesteldheid zou moeten komen, want ik heb nu het een en ander aan signalen die ik niet eerder heb gehad...

Ik hoop echt dat het zal gaan lukken allemaal, had de hoop dat het wat sneller zou lukken maar helaas. Toch hoeft leeftijd inderdaad niet veel te zeggen. Mijn beste vriendin is nu zo'n 21 weken zwanger en het was raak na 3 maanden en ze is ook 37!! Nu maar hopen dat ik niet lang meer hoef te wachten..

Groetjes Mylène

Hallo allemaal,

Ik ben Anja en moeder van 2 jongens, Coen en Thijs. Coen is 4 en Thijs is 2 1/2. Momenteel ben ik bijna 28 weken zwanger van onze derde zoon.
Voor Coen heb ik nog een miskraam gehad.
Het zwanger worden en de zwangerschap zijn voor mij absoluut geen probleem, de eerste keer was is direct zwanger, de andere 3 keren binnen 2 maanden.
De bevalling van Coen werd ingeleid en na 7 uurtjes is hij geboren met behulp van de vacuumpomp.
Bij Thijs kreeg ik een keizersnee ivm een voorliggende placenta. Door een heftige complicatie na de keizersnee op de uitslaapkamer (dubbele slagaderlijke bloeding in mijn baarmoeder) is dit mij bijna fataal geworden.
We hebben er dan ook best een poosje over gedaan om alles te verwerken en goed na te denke of we voor een derde wilden gaan. Ik was er zelf vrij snel uit, zeker na een goed gesprek bij de gyn.
Mijn man vond het erg moeilijk, maar omdat ik het wel graag wilde is hij overstag gegaan en is er nu ook wel blij mee.

Anja66, wat jij hebt, vind ik ook wel. Afgelopen week hadden wij het er nog over dat als we elkaar eerder hadden ontmoet, we inderdaad al pubers hadden kunnen hebben terwijl we nu pas beginnen. Aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat ik er meer 'klaar' voor ben; uiteindelijk heb ik voordat ik mijn man ontmoette leuke dingen gedaan en hecht ik daar nu niet zoveel waarde mee aan. Ik hoef niet meer perse uit, met vrienden op stap. Ben veel meer huisje, boompje, beestje geworden. Ik denk zelf dat dat de kinderen ook een stuk rust geeft.

groeten,

Anja

Hallo Jack

Ik zit zo even te lezen  en kom bij jouw vraag of er ook oudere zijn die zwanger zijn
Ik kan je vertellen dat kan ik ben namelijk 8 weken zwanger van de derde en ben inmiddels 37 jaar.
De zwangerschap is ook niet vanzelf gekomen maar met behulp van temperaturen.
dan weet je namelijk precies wanneer je eisprong is en dan twee dagen voor dat hij plaats vind moet je gemeenschap hebben.
misschien heb je hier wat aan en lukt het dan wel, bij mij was het toen binnen twee maanden raak.
Blijf in iedergeval moed houden en ik hoop voor je dat snel zwanger bent

Hallo allemaal,

Ik ben Yolanda en ben net 40 jaar geworden en ben 24 weken zwanger. Ik heb al een dochtertje Evi van bijna 3 jr. Allebei de keren was het binnen 2 maanden raak.
Terwijl er wordt gezegd dat hoe ouder je bent, hoe moeilijker het wordt om zwanger te worden. Wij hebben gewoon heel erg veel geluk gehad en er zijn best wel wat vrouwen waarbij het niet snel gaat en die wens ik heel veel sterkte en zal duimen dat het wel sneller gaat.

Groetjes Yolanda

Terug
Bovenaan