zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Ik ben 35 jaar en we ruim 2 jaar bezig. Vanaf jan.2005 zijn we begonnen met onderzoeken en heb zelfs kijkoperatie gehad. Het zag er allemaal goed uit en door operatie ben ik extra vruchtbaar geworden. Na operatie moesten we het 6 maanden zelf proberen om zwanger te worden. Dat is niet gelukt. Afgelopen november zijn we begonnen met IUI. Helaas ben ik begin december ongesteld geworden. Door onderbezetting in ziekenhuis moesten we de hormoonbehandelingen maandje overslaan. Volgende maand proberen we het gewoon opnieuw (dachten we). Uiteraard heb ik wel na dag 10 mijn temperatuur bijgehouden en hebben we gewoon geoefend hihi! Het ongelofelijke is gebeurd. Ik werd niet ongesteld. Na 4 dagen hebben we test gedaan, maar er was een heel vaag streepje te zien. Afgelopen dinsdag hebben we 2e test gedaan en het was overduidelijk zwanger! Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. En dat op de natuurlijke manier. Dat is een geweldig begin van 2006.
We hopen dat we een gezellige en fijne zwangerschap tegemoet gaan.
Groetjes Jeanette

Hi dames

Ik ben 41 en dus duidelijk boven de 35, al 2 kindjes gehad toen ik 21 en 25 was.

Nu met mijn nieuwe vriend, bijna een jaar bezig samen een kindje te krijgen. Inmiddels al wel bij de gyn en het ziet er allemaal positief uit. Weet nu zeker dat ik nog niet in de overgang ben en het zaad van mn vriend is goed, vrijdag het eitje met follikel op de echo gezien dus dit weekend moesten we er voor gaan.

Maandag weer terug bij de gyn voor een test waarin wordt gekeken of mijn baarmoederslijm het zaad niet tegenwerkt en dan 2 weken wachten, elke keer weer spannend......

gr.Oudje

Mag ik ook even reageren? Ik durf eigenlijk niet want ik benmaar een jonkie... 24 om precies te zijn.

Maar wat ik toch even wil zeggen als ik jullie berichten lees: kom op
en ga ervoor! Je wordt misschien bang gemaakt door al die berichten,
maar we hebben in Nederland goede begeleiding van ha/vk/gyn en er
worden nog altijd genoeg 'oudere' (wat nou oud? sinds wanneer is 40
oud?) vrouwen zwanger.

Een vriendin van me is 39 en straks 40 als ze bevalt van haar tweede
kindje, de eerste is net een jaar oud. Ik vind het prachtig, zij heeft
straks dus toch na haar 38e twee kindjes gekregen! Dus blijf
optimistisch!!  

Wat fijn dat dit onderwerp op het forum komt. Jullie kennen me nog niet, ik ben wel regelmatig te vinden op het forum van kindjes van 0-1 jaar. Vorig jaar 30 maart ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik was toen 37 jaar oud.
Door problemen met de enige eierstok die ik nog heb, hebben ze in het ziekenhuis gezegd dat ik binnen niet al te lange tijd weer zwanger moest worden als we nog een kindje wilden, de kans is namelijk groot dat mijn laatste eierstok er ook uit moet.
Dus wij al sinds september of zo weer 'aan de slag'. We willen namelijk nog graag een tweede.
En wat schetst onze verbazing: ik ben zwanger!!! Nog wel heeeeeeel pril, maar toch duidelijk een streep op de test van kruidvat (bijzonder aan te raden trouwens, heel eenvoudig in gebruik en duidelijk..).
Ik ben inmiddels 38 en wanneer de kleine geboren gaat worden (mocht alles goed gaan natuurlijk) ben ik dat nog steeds (december jarig).

Groetjes van een blije, maar heel onzekere (aanstaande) moeder.

Irma, mama van Carmen en pas 4wk2dg zwanger (durf het bijna niet te zeggen.....)

hallo allemaal,

ik ben esther,dit jaar wordt ik 40 jaar,en heb al een grote dochter van 18 jaar,dit was een zeer problematische zwangerschap en was zwanger van een tweeling,door een fout in het ziekenhuis zal jullie de details besparen,heb ik gelukkig een prachtige dochter gekregen,haar zusje heeft het niet geredt.ik heb gezegt noooit meer zwanger!!!maar nu heb ik sinds 4 jaar een hele lieve man,en zijn wij in augustus 2004 met de pil gestopt.het wilde niet lukken om zwanger te worden,en na allerlei onderzoeken in het ziekenhuis,bleek er niks aan de hand te zijn,en ja hoor 16 december een test gedaan.yes zwanger...en vandaag bleek bij de eerste echo jawel ik had al vanaf het begin een vermoeden...weer zwanger van een eeneiige tweeling.dit was best wel uniek zei de gynacoloog 2 keer zwanger van een tweeling,zonder dat het in de familie voorkomt.en het was geweldig om de hartjes te zien kloppen,wel heb ik een dubbel gevoel want alles van 19 jaar geleden komt terug,dat het weer mis gaat,maar ik weet zeker dat ik er nu meer van ga genieten,en dat het op latere leeftijd eigenlijk nog veel leuker zal zijn,dus dames misschien ben je niet gelijk zwanger maar heb geduld,mijn vriendin kreeg ook een kleine toen ze 42 was,succes allemaal en een super leuk forum.
groetjes esther

Hallo Jack en alle andere zwangeren!

Als eind juli ons derde kindje geboren wordt ben ik 39 of net 40.  
Ons eerste kindje kreeg ik toen ik 36 was en op mijn 38ste ons tweede kindje.
Pas hebben we een NT-scan laten doen; nekplooi in combinatie met een bloedtest. Hier komt een kansberekening uit voor een kindje met downsyndroom. Als deze test een verhoogd risico aangeeft, gaan we alsnog voor een punctie, anders niet. Met 20 weken laten we nog wel een uitgebreide echo maken.

groeten, otje

Hoi allemaal,

Ik ben Suus en ben 36,5 jaar. Sinds september is er een kinderwens bij ons en jullie verhalen doen me goed. Houd er gewoon rekening mee dat het wat langer gaat duren, en dan kan het alleen maar meevallen. Inderdaad als je op internet leest en verhalen hoort gaat het vaak over de verminderde vruchtbaarheid na je 35e..... Hoop dat 2006 ons jaar wordt.

Groetjes Suus

Op zich kan je natuurlijk behoorlijk angstig worden van al die verhalen op het internet en in de media dat de vruchtbaarheid bij vrouwen na de 35 af neemt. Natuurlijk gaat het om gemiddelden en de ene vrouw is de andere niet.

Toch vind ik het goed dat er aandacht aan besteed wordt. Hoe vaak hoor je niet een vrouw roepen, ik heb nog tijd zat. Misschien heb je nog tijd zat maar misschien ook niet.
Dus wat mij betreft mogen ze doorgaan met het bewustwordingsproces bij de vrouwen in nederland.

Wat niet weg neemt dat er natuurlijk ook zat vrouwen zijn, die gewoon de geschikte man nog niet hebben gevonden en pas laat die leuke vent tegenkomen, waarmee ze kids willen.

Maar of het nu een bewuste keuze is om laat aan kinderen te willen beginnen of door omstandigheden  hoop   ik dat bij een ieder van jullie de dromen die jullie hebben uitkomen. Want jong of oud, het krijgen van een kind is geweldig.

Miep

(nu 35, en al weer bijna 30 weken zwanger)

Terug
Bovenaan