zijn er ook vrouwen van boven de 35?

He hallo Jack,

Ik ben Yvonne, net 37 jaar geworden en (net) zwanger van mijn derde kindje. Ik zelf ben dit keer vlot zwanger geraakt. Mijn idee is dat je als je je cyclus een beetje door hebt qua duur, de dagen voor (of van) je eisprong aan de gang moet. Na de eisprong is er 24 uur de mogelijkheid voor de bevruchting, terwijl zaadcellen wel een aantal dagen kunnen gedijen, dus dat voordeel heb je als je "te vroeg" aan de gang gaat. Ikzelf heb een cyclus van 28 dagen precies en was steeds op een maandag ongesteld. Mijn eisprong was rond  dag 15. Het weekend ervoor dus bleek voor ons de goede timing.    

Ik heb tbv eerdere zwangerschappen veel info gevonden over je cyclus op deze site:

http://www.vruchtbaarheid.org/   Gaat trouwens over natuurlijke gezinsplanning, maar is ook een prima referentie om je eigen vruchtbare dagen te herkenne.

Verder je vraag over de prenatale test, ik heb zelf bij mijn tweede zwangerschap (was toen 35) een gecombineerde bloedtest en nekplooimeting laten doen. Het is niet helemaal waterdicht en in feite een pure kansberekeing. Ik denk dat ik deze keer dit weer ga doen gecombineerd met een uitgebreide echo met 20 weken. Ik weet het nog niet hoor, ik ga het eerst nog bespreken met mijn gyn.

Groeten,
Yvonne

Hier nog zo iemand. Ik ben 38 en 29 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik was net 4 maanden gestopt met de pil toen ik zwanger was, dus dat was geweldig.

Ik voel me uitstekend, heb alleen last van de normale dingen als vermoeidheid en (omdat mijn buik nu al zo dik is en ik heel tenger ben) pijn in mijn rug, verder helemaal niks. Jammer vind ik dat als ik dit vertel tegen iemand dat ik dan meteen krijg te horen, tja, op jouw leeftijd zal het sowieso zwaarder zijn. Ik moet zeggen dat me dat mateloos irriteert. Ik reageer dan ook altijd (te) heftig, maar ja...

beste allemaal,

Hopelijk mag je als 35 jarige ook meedoen. Wij hebben 1 zoon van 2 jaar en zijn nu aan het oefenen voor de 2e. De eerste keer was in 1x raak dus ik ben benieuwd naar deze keer. Mij is verteld dat je op dag 11-13-15 en 17 van je cyclus de beste kans hebt. (geteld vanaf de eerste dag van je menstruatie!) Dat doen we dus! wie weet. Veel succes en ik ben benieuwd of het lukt bij jullie.
Gr. Judith

Hoi hoi ik ben nu 36, maar was 35 toen ik voor het eerst zwanger was. Ik ben toen zwanger geworden via IUI (=soort IVF)
Nu zijn wij inmiddels al weer 2 jaar aan het oefenen. Deze maand heb ik voor het eerst de clear blue ovulatietest gedaan en ben nu zeer waarschijnlijk zwanger!!!!!!!!
Dus misschien een tip???

Succes ermee!!!

Dikke kus van Demi

Hallo allemaal,
Om jullie allemaal een hoopvol 2006 te wensen, hier mijn verhaal. Toen ik net 35 was zijn we aan onze kinderwens gaan werken. Na een jaar zakte de moed me behoorlijk in de schoenen. We zijn naar de huisarts gegaan en vervolgens naar de gynaecoloog. Een serieuze reden waarom het niet lukte was er niet te vinden. Na allerlei onderzoeken zijn we in oktober begonnen met IUI behandelingen. En...bij de tweede poging was het al raak! Ik ben nu, na bijna twee jaar, 7 weken zwanger. Deze maand wordt ik 37!

Wat leuk om te horen dat er nog meer "oudere" moeders zijn ! Ik ben zelf 35 en zwanger !! Na de echo bij de gyneacoloog bleek dat we 9 weken zwanger zijn en het mooiste was: van een tweeling !!! Wij hebben verder nog geen kinderen, dus het is meteen "goed raak" zullen we maar zeggen.

Bij ons is "het"  gelukt eigenlijk meteen na de menstruatie, dus niet op de zoveelste dag tussen 2 periodes in, zoals zovaak wordt aangeraden. Misschien is dit nog een tip voor anderen?!

We zitten nu op  bijna 10 weken en we  hopen natuurlijk dat het allemaal goed zal gaan. Ik ben in ieder geval voorzichtig met alles en we zijn al druk met alle tijdschriften, internetsites, boeken, folders van babykamers enz enz. Het  duurt nog lang, maar toch !! Voorpret is dubbele pret !

Ik  zou het leuk vinden om te horen of er nog meer "oudere" moeders (en vaders!) voor het eerst een tweeling verwachten.  En of jullie nog tips  hebben.  

Groetjes "Marasje"  !  

Hallo,
Had ik dit forum maar eerder gezien ...
Ik ben 37 (vandaag, ole!) en na bijna een jaar na een miskraam eindelijk weer zwanger (9 weken nu). Het is de tweede, dus ik prijs mezelf erg gelukkig dat het al 1 keer is gelukt. Voor ons eerste kindje een aantal miskramen gehad en erna dus ook eentje. Toch maakt het een stuk makkelijker om te accepteren dat het niet lukt als je al een kindje hebt. Heel cliche, maar wat een rijkdom is het he? Toch voelde ik me wel een oude muts tussen mijn  jongere collega's die of zwanger zijn of het snel willen worden. Fijn om 'lotgenoten' te treffen!

Het is ons uiteindelijk gelukt met de persona en de tip van de huisarts: om de dag in een ruime periode rond de eisprong. Over de Persona is heel veel op internet terug te vinden, maar als er geinteresseerden zijn kan ik later wel wat over onze bevindingen schrijven. Het is namelijk goedkoper dan een ovulatietest en ook heel betrouwbaar!
Maar ik ga eerst even taart eten.

groetjes,
Karin

hallo allemaal

ik ben denk ik de oudste ik ben 39 en wordt in september 40 maar ik ben ben ook 11 weken zwanger   en heb wel al 3 miskramen gehad maar ben nu toch zwanger dus we zullen wel zien ben nog niet naar ziekenhuis geweest moet ik volgende week naar toe.
maar wil maar ff zeggen als je ouder bent dat je ook nog zwnger kan raken.

groetjes joy39

Terug
Bovenaan