zijn er ook vrouwen van boven de 35?

hoi,

Wat lees ik nou , nog een moeder die 7 kinderen heeft en 44 jaar is, ik
ben zwanger van de 7 de en heb al kinderen van 19,17,12,9,5,en 2
jaar.dus ook al wat oudere kinderen.Mijn vraag is hoe vonden jouw grote
kinderen het dat ze er nog een broertje of zusje bij kregen? Ik moet
het hier nog vertellen , ik ben nu 14 weken zwanger.

Moest jij in het ziekenhuis bevallen? ik sta nog steeds te twijfelen,
heb wel de echo en bloedtest gedaan was allemaal positief, en mag nu
dus zelf kiezen wat ik doe, maar ik twijfel een beetje, ik mag ook
gewoon thuis bevallen,bij ons doet de huisarts nog de bevallingen, maar
ga denk ik toch naar het ziekenhuis voor de bevalling en de controle
doe ik dan gewoon bij de huisarts.Heb je als oudere zwangere meer kans
op complicaties bij de bevallilng of weet je dat niet?Moest jij ook
vaker op controle komen of dat niet. Ik voel me tot nu toe goed,
gelukkig wel.

Groetjes Britt

Hoi Britt,

Grappig inderdaad, beiden 44, jij zwanger van de 7e, ik heb er al 7. Gaan dus aardig gelijk op!

Maar in antwoord op jouw vraag, nee, meer kans op complicaties eigenlijk niet. Ze zijn daar wel beducht voor als je zwanger bent van de eerste, maar als je er al een aantal op de wereld hebt gezet, gaat men er vanuit dat een volgende zw. niet veel anders zal verlopen. Ik kon ook gewoon bij de huisarts voor de controles komen, maar werd mij verteld, ik zou dan vanaf de 36e week naar de gyn. gestuurd worden én zou ik gezien mijn leeftijd een medische indicatie hebben op de zh. bevalling. Ik wilde toch al voor de bevalling naar het zh, dus het leek mij handiger (ook leuker, vaker een echo!) Ik heb er toen voor gekozen direct bij de gyn. onder controle te komen. Maf was wel dat de periodieke controles bij de gyn. mínder in aantal bleken te zijn dan die bij de ha (ook vk hier)

Maar goed, het ging allemaal voorspoedig, weinig bijzonderheden, behalve dan zw. ischias (maar daarin ben ik een recidivist) Ik heb die minimale controles ook wel eens aangekaart bij de gyn. maar die wuifde het weg met de opmerking: het is altijd goed gegaan, dus waarom zou het deze keer anders zijn. Wel, dat vond ik wel erg cru om te zeggen. er kan altijd is mis/anders gaan. Gelukkig sta ik stevig in mijn schoenen en als ik ook maar even het idee zou hebben dat er iets niet goed is, zit ik wel ergens met mn voet tussen de deur.Maar gelukkig heeft het niet zover hoeven komen en is onze jongste (wederom na ruim 40 weken zoals alle kinderen) geboren.

Maar bij jou is nummer 7 nu onderweg, leuk joh! Heb jij nog uitgebreide prenatale onderzoeken laten doen?

Anita

Goede morgen,

Ik ben jowanie, ik ben net op het forum.
momenteel ben ik 38 jaar en 4 maanden zwanger van de 2e.
voor mij was het zeer snel raak was niet eens in de planning maar wel zeer gewild.
dacht ook dat vanwege mijn leeftijd het heel moeilijk zou worden om zwanger te worden maar niets is minder waar.

groetjes jowanie

Hallo, ik ben 38 jaar en inmiddels 22 weken zwanger. Ik heb al 2 kinderen van bijna 14 en 12. Inmiddels heb ik een nekplooimeting gehad en een vruchtwaterpunctie (stelde niet zo veel voor) en weet ik dat er geen ernstige afwijkingen zijn en dat het een jongen wordt! Als het aan mij ligt komt er daarna nog 1!

Ja hoor, van ver boven de 35 zelfs! Ik word dit jaar 40, en heb nog geen kinderen. Ik vind het allemaal heel spannend, en hoop dat het toch nog voor mij is weggelegd!
Succes!

Ik ben er eentje van de "tweede leg". Oftewel, ik heb al twee kinderen uit een vorige relatie en ben nu met mn nieuwe partner bezig. Ben overigens nét 35.

Ik ben ook een  iets oudere mama. Ik was 35 toen ik van mijn eerste in verwachting was. In nov 2004 zijn we getrouwd en  onze dochter is geboren in maart 2005.  We zijn  bezig voor een tweede en ik ben nu 36 (nov 2006 wordt ik 37) en mijn man is net 42 geworden. Onze leeftijden is ook wel één van de redenen dat we al weer aan een tweede beginnen.

Groet,
Irma.

Hoi Too shy,

Wij hebben drie gezonde jongens en ik ben nu 24 weken zwanger van onze vierde.
Dit wordt een meisje.
Ikzelf heb totaal geen voorkeur(wat niemand gelooft in de omgeving) want 4 jongens is toch ook heel stoer.

Nu ik weet dat t een meisje is vind ik het wel leuk, maar ik heb heel erg moeten wennen aan het idee.

Toen ik zwanger was van de derde kregen we al te horen : nu een meid.
Ik kan me daar heel kwaad om maken.

Je moet gewoon doen wat je zelf wilt. laat iedereen maar kletsen.

Geniet ervan want het is ontzettend leuk een groot gezin!!!

Groetjes,

Ivanka

Terug
Bovenaan