zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hallo dames, ik wist niet dat er op deze website ook voor wat oudere leeftijd om toch zwanger te raken . Ik zelf ben 38 jaar en aanstaande Donderdag 11 Mei ben ik 5 maanden zwanger van ons eerste kindje dus het is allemaal spannend nog voor ons.
Ik moet ook 11 mei bij de gynaecoloog wezen voor de 20 weken echo dus dat is helemaal spannend. Maar tot nu toe gaat alles hartstikken goed.

Ik zou ook zo graag rond mij zelfde leeftijd met anderen er ook over willen praten wat jullie ervaringen ervan zijn allemaal en hoe het allemaal met je gaat.
Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen ermee om ons wonder kindje straks in ons armen te nemen en dat voor zo'n leeftijd.

Ik hoop dat er dames zijn die net als ik in contact willen komen met elkaar via email of msn lijkt mij hartstikken leuk .Dit is mij msn naam ; brenda@pjpowersystems.nl

Ik kijk er al naar uit om samen er over te kunnen praten allemaal.

Groetjes van Brenda  en genieten van je zwangerschap allemaal net als ik    

He hallo,
Hier nog een zwangere dame van 38! Het is nog pril....volgens een berekening op babyplein.nl zit ik nu op 8 weekjes, maar ik voel me wel echt super zwanger! Niemand weet het nog.....behalve de papa natuurlijk! We hebben ook een dochtertje van 6 en  als zij het mag weten mag iedereen het weten...maar ik vind het nog wat te vroeg....
Ik had niet verwacht zo snel zwanger te zijn..we wouden het eerst bij één laten, maar dan gaat het kriebelen als je weet dat de tijd gaat dringen.....en ja dan ga je eens op internet kijken....uitrekenen wanneer je eisprong is..en hoppa! meteen raak..dat werkt echt..ongeveer 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie, kan ook een dag eerder zijn zoals in mijn geval...ik voelde mijn eisprong ook echt als je er op gaat letten....dan kun je dat voelen, een kriebelig gevoel in je buik.
Ik wil morgen een afspraak met de huisarts maken en hem ook vragen naar die nekplooitest, daar had ik nog nooit van gehoord, wel van een vruchtwater-punctie, dat lijkt me wel eng...maar wat moet dat moet en onzekerheid is ook niet mee te leven....
Ik kreeg twee dagen geleden een mail van een vriendin, ook 38, ook zwanger...14 weken, heeft ookal een dochter van 8, ik vind het wel frappant!, maar ik kan het haar nog niet vertellen....

Groetjes Nietje

Hoi,

Ik ben 34 jaar,en ben de trotse moeder van 7 gezonde kinderen.
We gaan nu voor ons 8ste wondertje!
Men zegt dat zodra je boven de 30 komt je minder vruchtbaar bent,je minder snel zwanger kunt worden,maar dat hoeft dus niet zo te zijn!

Iedereen veel geluk met zwanger worden!

liefs Caro

Hoi, hoi,

Net als Patje11 ben ik 43 jaar en nu 8 weken zwanger, van de eerste. Wij hebben enkel de ovulatie in de gaten gehouden en dan wel consequent minimaal een keer in de 2 dagen gevreeen. Ook in februari zijn we al heel kort zwanger geweest, kortom 2 keer zwanger in 3 maanden, terwijl we een maand of 5 serieus bezig zijn.  Statistieken en andere cijfers? Tja, het blijven gemiddelden.
Wat mij steunde en steunt is dat ik mijn verwachting probeer los te laten. Waarom? Als je iets verwacht, zit je in spanning, maak je je misschien zorgen en het komt bijna nooit uit zoals je hebt gehoopt of gedacht en dat stelt je dan teleur. Als het wel uitkomt is het fijne gevoel vaak van korte duur.
Als je niets verwacht en er gebeurd iets fijns, geniet je extra (denk maar aan een onverwacht kadootje of schouderklopje) en gebeurd er  iets dat minder leuk is, dan is dat iets van dat moment. Je hebt je er in ieder geval niet dagen zorgen over gemaakt. Makkelijker opgeschreven dan gedaan.  Er zijn  onderzoeken die uitwijzen dat stress niet bevorderlijk is voor zwanger raken, dus leef bij het moment en in het nu!

Omring je zelf met plezier!

Hallo Jack,

Nog een berichtje van een oudere moeder. Inderdaad heb je de meeste kans als je om de dag vrijt rondom je eisprong, meestal 2 weken na je menstruatie. Omdat de eisprong bij sommigen op een ander moment plaatsvindt, kun je ook een ovulatietest doen.

Ik wordt 25 juli 40 en ben op 26 juli uitgerekend van ons derde kindje. Onze oudste is ruim 3,5 en de middelste 15 maanden. Steeds raakte ik ongeveer binnen 3 maanden zwanger (zonder ovulatietesten te gebruiken). Tussendoor heb ik 1 miskraam gehad.

Succes!

Otje

HaHa, YESSSS... gelukt!!
ik had woensdag al getest, dat was vier dagen voor mijn NOD en ik zag een erg vaag streepje en gisteravond(de 18e) weer toen zagen we dit.
Morgen is mijn NOD maar we weten dus al dat ie raak was.
was de 5e ronde (ik had vier maal een cyclus van 28 dagen en nu ineens de eisprong eerder gevoeld, deze cyclus was 25 dagen)
Ik ben uitgerekend op 27januari, redt het dus niet meer voor mijn 40e verjaardagdat is met kerst,

groetjes Jeanette

Hallo,

Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden, ik ben namelijk 44 jaar en
ruim 11 weken zwanger, ik was benieuwd of er nog meer oudere zwangere
moeders zijn, ja dus.

Dit word ons zevende kindje, wat ik me afvroeg moeten oudere moeders
vaker voor controle,en moeten ze onder behandeling van een gynaecoloog
of mag je gewoon bij de verloskundige blijven.Hoe ervaren jullie de
reactie,s van de buiten wereld.

Wij zijn er zelf heel blij mee, ik voel me ook goed.

hallo,
ja, ik behoor ook tot de moeders van boven de 35.
Ik ben 38 en wordt in sept. 39,,.
Heb een dochter van bijna 6 en na veel wikken en wegen gaan we toch voor een tweede.( vorg jaar een miskraam gehad en wilde toen niet meer...)
Vandaag net ongi geworden en gaan dus voor ronde 3..

xxxx gera

Terug
Bovenaan