zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hallo allemaal,
Hier ook een aankomende moeder in spe". Ben ook ruim 36 jaar en voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben. Dus allemaal nieuw en spannend. Bij mij is het allemaal vlug gegaan. Binnen enkele maanden was ik zwanger. Dus bij mij ging het verhaaltje niet op dat het allemaal wat langer kon gaan duren. Ging vlugger dan we hadden gepland. Maar gelukkig kun je een baby niet plannen, het is een geschenk dat je krijgt en dat moet je koesteren. ook al ben ik op leeftijd zoals ze zeggen, hahah maak me niet echt druk ook al heb je kans op..... heb ook al de nodige onderzoeken moeten ondergaan. Maar het voelt allemaal goed en zie het allemaal zonnig in. Tuurlijk heb ik ook hormonen die door mijn lijf heen gieren, maar dat hoort er ook bij zeggen ze.
Gr. Maxje

quote: britt35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2006 13:39:50'));

Hallo,
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden, ik ben namelijk 44 jaar en ruim 11 weken zwanger, ik was benieuwd of er nog meer oudere zwangere moeders zijn, ja dus.
Dit word ons zevende kindje, wat ik me afvroeg moeten oudere moeders vaker voor controle,en moeten ze onder behandeling van een gynaecoloog of mag je gewoon bij de verloskundige blijven.Hoe ervaren jullie de reactie,s van de buiten wereld.
Wij zijn er zelf heel blij mee, ik voel me ook goed.

Hoi Britt,

Ik ben 43, en vandaag 11 weken en 1 dag zwanger. Ik voel me ook goed, alleen ontzettend moe.... maar ja, dat hoort erbij. Ik weet niet of wij als oudere moeders vaker op controle moeten, ikzelf ben bij de gynaecoloog, en hoop dat ik daar wel kan blijven. Maar volgens mij ligt de keuze aan jezelf.... het is wat jij wilt.
Ja en de buitenwereld.... met de reacties.........!!!!
De 1 zegt...... jemig maar je bent toch al over de 40........ de ander reageert weer heel spontaan..... dus dat is heel verschillend.
Maar hoe zijn bij jullie de reacties ??
groetjes en tot horens,
Patje

Wij hebben na een voorspoedige zwangerschap een tweeling gekregen toen ik 41 was. Het is fantastisch.
Omdat het mij ook erg bezig hield, alle reacties op mijn leeftijd zowel positief als negatief, hebben wij pas geleden een forum opgezet voor moeder worden rondom je veertigste. Ik denk namelijk dat dit steeds meer speelt.

Dag Dames,
Voor iedereen die (nog) graag een kindje wil en tegen de 40 aanhikt. Er is hoop. Ik ben voor de 1e keer zwanger op mijn 41. Ben 42 als 't kleintje komt. Zwangerschap kwam spontaan en onverwacht terwijl ik 3 jaar hier voor bij een gyna liep omdat ik steeds bloedingen had en niet zwanger werd. Omdat ik geen vaste relatie (meer) heb- nog erg getwijfeld maar zie het als een godsgeschenk dat in mijn schoot geworpen wordt. Nl toen ik 40 werd besefte ik pas echt, dat ik echt een kind wilde. Daarvoor had ik de keus bij mijn ex neergelegd en die was niet zo happig. Toen ik 40 werd, nam ik het mezelf heel erg kwalijk dat ik die keuze weggegeven had. En heb ik dit erg gewenst. Ben nu 15,5 week en volg week volgt vruchtwaterpunctie. Daarna hoop ik echt te kunnen gaan genieten.
Twee boeken die me hielpen, toen ik erachter kwam in maart
Dilemma - wel of geen kind en Zwanger rond je 40e. Allebei aanraders!
Voor Netty- ik wil graag de link naar je forum voor a.s moeders rond de 40.
groet Fien

Hoi Fien, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Het forum staat nog helemaal in het begin, we vinden het erg leuk als je je aanmeldt.

http://zulu.messageboard.nl/13033

groetjes Netty

hoi allemaal
wou me ook even voorstellen heet gemma en ben 40 jaar heb twee kids via kunstmatige inseminatie een jongen van 14 jaar en een meisje van 7jaar.gezien mijn onbegrepen vruchtbaarheid vonden we het niet nodig om voorbehoedsmiddelen tegebruiken en zou het spontaan raak zijn nou hoer toch een derde wouden we toch allen geen inseminatie meer riep ik altijd heel hard De verassing natuurlijk na de eerste schrik bleek in april dat ik zwanger was volgens de echo 6 weken maar helaas kreeg ik in week 8 bloedingen en volgens de echo eenmiskraam die afgelopen zaterdag doorzette.snifsnif maar eerlijk gezegd heeft dit gevoel me wel lekker gemaakt voor een derde weet dat ik eerst mijn verdiet moet verwerken en me niet moet laten verleiden door emoties maar ook voor mij loopt de tijdklok en moet toch snel de knoop doorhakken want als ik een derde wil moet ik weer voor ki gaan en het ziekenhuis hier doet dit tot 40 jaar dus met 40 jaar ook nog en in speciaal geval nadoorverwijzing van huisarts voor bloedonderzoek voor tekijken hoeveel eitjes en de conditie ervan. gelukkig ken ik de gynacoloog goed daar we samen aan het programma de bevalling hebben meegedaan. graag zou ik meningen van jullie opprijs stellen

Hoihoi allemaal,
Deze discussie blijft maar lopen hé? Goed om te merken dat er veel meiden zijn van rond de 40 die nu pas gaan beginnen aan kinderen/ er nog meer op de wereld willen gaan zetten. Een tijdje terug heb ik hier ook gereageerd. Kort geleden 44 geworden en in januari nog bevallen van een dochter (7e kindje) lijk ik er nog steeds geen genoeg van te krijgen. Vandaag mijn NOD, dus ik ben benieuwd. Toch ben ik er lekker relaxed onder. Zie het wel. Mocht het wederom lukken ga ik toch eerst weer de molen in. (vlokkentest enz) Mocht het niet meer lukken, joh, ik ben al super gelukkig met mijn kinderschare. Leeftijd van mijn kids liggen aardig uiteen. Kijk maar, 23,21,19,12,11,2 en 5 maanden. Complete generatie dus. Het zwanger raken lukte tot nu nog vrij soepel, blijven, hmm, wordt wat lastiger (je wilt het misschien niet altijd toegeven, maar de leeftijd gaat toch een keertje meespelen) Aan de andere kant, de zwangerschappen verliepen op wat bijbehorende kwaaltjes verder probleemloos. Wel onder controle van de gyn. geweest, maar had ook voor de vk. kunnen kiezen. Wel zou ik dan vanaf 36 weken zijn doorgestuurd naar de gyn. (schijnt bij de leeftijd te horen, evenals een medische indicatie voor een zh.bevalling) En, last but not least, kinderen houden je jong! Dus iedereen die twijfelt, zal ik wel zal ik niet, gewoon ervoor gaan!
Groeten, Anita

halo ik ben jolanda en imidels 36 jaar heb in noverber mijn kindje verlooren maar gen pil mee geslikt maar oook niet op de vruchtbaare daagen gedaan nu wel deze week vruchtbaar  hoopen dat ik nog zwanger mag raaken want ben best wel bang dat het nu niet meer zal luken hooop zo deze mand maar ja pas eerste rond maar al wel heel lng geen pil mabie hoooop zo jolanda

Terug
Bovenaan