zijn er ook vrouwen van boven de 35?

quote: dejac reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-02-2007 13:57:40'));

Hey allemaal,

gisteren bloed laten prikken voor de combitest. 1 maart de nekplooimeting.
Heel erg spannend allemaal, vooral de uitslag daar hangt vanaf of we een vruchtwaterpunctie laten doen. Ik ben nu 40 jaar en zwanger van de 4e.
Wie weet er meer over nekplooimetingen?

Groetjes denise

hallo denise ik heb ook een nekplooi meting en een bloedtest laten doen tegen mij zijden ze dat ik kans had   op 1 van de 360,gezien mijn leeftijd ik was toen 42, als ik een puntie had laten doen dan had ik 2 op de 360 kans gehad op een miskraam en dan ook mogelijk op een gezonde embrio, ik heb daar dus niet voor gekozen, mijn dochtertje is nu 6 maanden en gezond, ik denk dat je goed naar je zelf moet luisteren wat jij wilt en denkt goed te zijn gr danisia

Bedankt danisia voor het advies. donderdag 1 maart krijg ik de nekplooimeting, de bloedtest heb ik al gedaan. Erg spannend dus nog. Ligt een beetje aan de uitslag van de nekplooimeting wat we dan gaan doen. Al vind ik een vruchtwaterpunctie met de kans op een miskraam wel riskant.Ligt dus helemaal aan wat er uit de nekplooimeting komt.
groetjes denise

Hoi Jack,

Je kunt ook ovulatietesten gebruiken om te bepalen wanneer je op je vruchtbaarst bent. Ze zijn er van clearblue en werken net als een zwangerschapstest.
Zelf wil ik ze ook gaan gebruiken. We hebben onlangs besloten om te kijken of er nog een 2e kindje in ons leven mag komen. Mijn 1e jongetje is bijna 2,5 jaar.
Overigens heeft mijn man het niet zo op die testen. Hij denkt dan op commando te moeten. Is ook wel een beetje zo. Als vrouw ben je immers maar 4 dagen per cyclus vruchtbaar. En aangezien ik ook al wat ouder ben (37), neemt de kans op spontane bevruchting af. Daarom hou ik het gebruik van de ovu testen maar voor me denk ik.
Succes.

Groetjes,
Conny

hallo dames

ik zelf ben bijna 34 jaar , en kreeg vandaag te horen van de dokter dat ik 2   maanden zwanger ben , ik had het gevoel ook wl dat ik zwanger ben ,maar de dokter zei alleen dat de baby veels te klein was, voor die   2 maanden,
nu moet ik aanstaande vrijdag terug, zodat de dokter kan weten of het wel leeft of niet ,   ik snap het eigelik allamaal niet zo, het is zo verwarrend, nu afwachten ,,,,,,
moest dit even kwijt ,,,,,     lieve dames    

Hallo "oudere vrouwen",

Ik lees allemaal zaken waar ik nogal van sta te kijken. Ik heb 2 zoontjes (van 5 en 3) en ben via de normale weg zwanger geraakt. Inmiddels ben ik ruim 36 en zo'n 5 weken geleden ging er wat mis met het condoom. Mijn man en ik hadden allebei zoiets van: Ach zo'n vaart zal het niet lopen... We zijn al wat 'ouder' en dan vermindert de vruchtbaarheid... Daarbij zijn er zoveel stellen die er jaren over doen om zwanger te raken. Geloof het alsjeblieft niet. Op 15 februari gaf de test 2 streepjes aan. Zwanger na een ongelukje. Ik ruim 36 en mijn man ruim 40...

Dus verminderd vruchtbaar als je 'ouder' bent... Bakerpraatjes....

groetjes, Lexy

Hallo allemaal,

Ik kijk al een tijdje mee op het forum, ben 35 jaar en probeer zwanger te raken van de 1ste. We hebben net poging 3 achter de rug en ben heel erg benieuwd of het deze keer gelukt is.

Heel veel geluk allemaal!

hallo allemaal,

hier het verhaal van een moeder van 40, die op dit moment 23 weken zwanger is van haar tweede kindje.
wij waren rond de 30 jaar toen wij dachten aan kinderen. na vier jaar proberen nog steeds niets. naar huisarts geweest, doorgestuurd naar gyneacoloog en in het circuit van een lading onderzoeken. uitslag : alles goed bij beide. nogmaals twee jaar geprobeerd zwanger te worden en niet gelukt. weer naar de gyneacoloog en in het circuit van iui gekomen. na vier mislukte pogingen even gestopt, want echt vrolijk word je hier niet van.
en toen, jawel hoor, spontaan zwanger van ons eerste kindje. zij is nu net twee jaar geworden. toen zij 7 maanden was, was ik weer zwanger, helaas ging het ditmaal niet goed. na een jaar weer zwanger en tot op heden gaat alles goed.
voor iedereen die boven de 35 is, HOU HOOP !!!!! hebben wij ook gedaan, ook al is het soms erg moeilijk en verdrietig, vooral als er in je omgeving veel zwangere vriendinnen/kennissen zijn.
iedereen heel veel toi toi toi.
groetjes laura

Hoi,

Ik ben  39 jaar en  ben nu bijna 5mnd moeder en ben er heel blij mee. Hiervoor is het 5x misgegaan en dat ga je niet in de koude kleren zitten. Wij deden het om de dag, moet toegeven de romantiek is er dan wel wat van af maar het resultaat is dan ook geweldig. Ik heb wel hormonen geslikt die ik via het ziekenhuis heb gekregen, maar verder hebben we het zelf gedaan dus geen ivf enzo. Ik hoop dat jullie 2e kindje niet te lang op zich laat wachten veel succes.

Terug
Bovenaan