zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hallo allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik reageer en op deze site ben.
Ben momenteel 8 weken zwanger van mijn 4e kindje. heb 3 kids uit een eerdere relatie. Mijn vriend is 42 en ik ben straks 41 als de kleine geboren wordt.
We wilden heel graag samen nog een kindje en zijn dan ook dolblij dat het ondanks de leeftijd toch nog gelukt is. Zo zie je maar weer dat leeftijd er niet altijd toe doet.
Mijn vriend heef t 3 kids uit zijn eerdere relatie, dus het wordt straks een gezellige boel.Iedereen heel veel sterkte met proberen zwanger te worden.
Groetjes Denise

Hallo, Ik ben Anne en ben inmiddels 40jr. Mijn eerste kreeg ik toen ik net 37 was en de 2de en 3de op mijn 39jr. Moet wel zeggen via hulp ZH. Maar toch beide keren 1x zwanger....
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen e.d om te delen, om zw. te raken op latere leeftijd.
Ik las dat iemand zich oma voelde van bijna 36 jr oud? Nou niet doen hoor...Je bent net zoveel moeder als je op oudere leeftijd 1x moeder wordt. Het is waarschijnlijk meer de buitenwereld die er commentaar op heeft.

Voor evt. tips om zw. te worden is het boek: 'Zwanger worden' van Mariel Croon,Handboek voor kinderwensers en twijfelaars. Wel iets om te lezen!
Daarin staan allerlei tips en verhalen. Wat, wie en waarom?

Groetjes Anne

Even een successtory mijnerzijds.
Ik ben 36, we hebben een dochter van 4, gemaakt m.b.v.  I.U.I.
Na 2 jaar intensief oefenen, weer naar in het ziekenhuis beland. Driemaal I.U.I. gehad, daarvan een keer zwanger geraakt, maar die is uitgemond in een miskraam. Doorgestuurd naar een fertiliteitskliniek. We zouden begin feb. beginnen met een nieuwe I.U.I. behandeling. Partner ging in januari op wintersport, je kent het wel, nog even afscheid nemen!! Blijk ik niet ongesteld te worden twee weken geleden, zwanger dus. Het geen we nooit hadden durven dromen, hopen en denken is gebeurd.

Je klokt tikt door, da's waar, dus je moet de goden niet gaan verzoeken, maar ook na de 35 is er nog hoop.
Succes

Hey allemaal,

gisteren bloed laten prikken voor de combitest. 1 maart de nekplooimeting.
Heel erg spannend allemaal, vooral de uitslag daar hangt vanaf of we een vruchtwaterpunctie laten doen. Ik ben nu 40 jaar en zwanger van de 4e.
Wie weet er meer over nekplooimetingen?

Groetjes denise

Hallo allemaal,
Ik ben voor het eerst ingelogd en ben erg benieuwd naar alle verhalen van iedereen. Extra informatie is voor mij van harte welkom.
Ik ben 36 jaar, een dochter van 8 jaar (Lisa), maar door omstandigheden ben ik aan de anti-depressiva geraakt en wilden we niet voor een 2e. Ruim een jaar geleden is de knop omgezet en hadden we er toch wel erg zin in. Na 2 miskramen (1 maand, dus valt mee) ben ik nu 14 weken zwanger. De eerste 10 weken waren een drama, maar nu gaat het best ok.
Ik heb vorige week de nekplooimeting gedaan, de bloedtest daarvoor al, en morgenmiddag krijg ik de uitslag. Ik vind het allemaal erg spannend.
Het is een kansberekening tussen de bloedtest en de nekplooi, dus de gynecoloog kon er vorige week nog niets zinnigs over zeggen, behalve de nekplooimeting 1,4 bedraagt. Wat dat precies betekent, weet ik niet. Ik hoor het morgen.
Heeft er iemand ervaring met het krijgen van kinderen terwijl je zelf anti-depressiva slikt? De laatste berichten zijn dat het voor de zwangerschap eigenlijk niets uitmaakt, maar naar de geboorte moet het kindje 48 uur onder behandeling blijven van de kinderarts ivm afkickverschijnselen.
Nou succes allemaal en een fijne zwangerschap!
Groetjes Helen

Hallo iedereen,

Ik ben net nieuw ingelogd en zie dat er meer vrouwen al wat ouder zijn die zwanger zijn/willen worden. Ik ben net 41 en zit in de 1e ronde voor een 4e. Mijn andere kinderen zijn 14, 12 en 9. Nu, samen met mijn nieuwe vriend, gaan we er nog een keer voor!
Ik ben heel benieuwd of het lukt. De andere keren was ik gelijk de 1e ronde zwanger. Maar gezien mijn leeftijd zal dit waarschijnlijk nu niet zo snel gaan.

Hallo,

Ik was 37 toen ik zwanger werd en 38 toen onze zoon werd geboren. Inmiddels is het een gezond knulletje van bijna 10 maanden.

Het heeft ongeveer 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger werd maar moet zeggen dat ik er ook niet zo mee bezig was. Ik heb verder niets gedaan om eerder zwanger te raken, heb ook geen idee wat je dan zou moeten doen en of het zou helpen.

Hallo nou ik was 42 toen ik zwanger werd van mijn derde,ik zelf dacht idd dat het niet zo,n vaart zou lopen meer maar   je ziet het heb nu een gezonde dochter van 6 maanden groeten van danisia

Terug
Bovenaan