zijn hier ook BAM moeders?

Ha Dames,

Wat super van jullie!!!!!
ga jullie droom achter na en een man kun je altijd nog tegen komen en hoeveel relatie's zijn er wel niet dat er al kinderen zijn omdat de ouders gescheiden zijn???
Ik vind het raar als een familie hier op tegen is het is toch JOU leven en ik neem aan dat de familie wil dat je gelukkig bent toch!!!!!!
Ga je eigen weg en lieg er niet over ik zou er gewoon open en eerlijk over zijn en duidelijk laten merken dat je er goed over na gedacht hebt.
Nog maals SUPER hoop dat jullie gauw zwanger zijn.
Ik ben zelf kraamverzorgster en zou het geweldig vinden om bij een BAM te werken

ik heb effe snel doorgelezen wat jullie hebben geschreven, ik ken iemand die bam wil worden en in het zeg maar proces zit, zij zit bij een kliniek die zeg maar donorzaad geeft en dan kun jezelf ook je eicellen weggeven , maar je kan nauurlijk ook voor donorzaad kiezen. Als je er meer van wislt weten dan zou ik als ik jullie was toch naar een vruchtbaarheidskliniek gaan of eventueel al bellen hoe en wat voor wat info, dan kan nooit kwaad, en zoals al geschreven is zou ik toch maar snel gaan beslissen, want ik heb echt geen idee of er een leeftijd is tot wanneer ze het doen zeg maar.

Je moet toch allerlei testen afleggen en zo en naar een psycholoog.

Succes iig, en zoals je al leest ben je neit de enige.
Het is iig heel erg knap dat jullie het aandurven en doen.

Gr Wendy

@ mama van Sanne en ydnew:

bedankt voor jullie berichten! Ik word steeds zekerder van het feit dat er niks mis is met deze keuze. Toch jammer dat je soms zo'n gevoel van "loser" en "overblijfsel die dus maar alleen ervoor moet gaan" kan bekruipen. Ik vind mezelf geen onaardige vrouw en snap zelf echt niet waarom mannen mij niet moeten "voor altijd" en altijd maar voor even of voor erbij... Word er vaak verdrietig van, maar raak zo mogelijk nog meer in paniek bij het idee kinderloos te blijven... Tja, en dan moet je keuzes gaan maken... Maar het blijft een moeilijke keuze en mn gevoelens blijven van zeer zeker tot zeer onzeker heen en weer vliegen...

@ alleenstaande: als het echt een serieuze man is die je wil helpen met je kinderwens, snapt hij vast ook wel dat je graag wil dat hij samen met je naar de GGD stapt voor soa-tests ofzo... toch? Dat kan anoniem, gaan jullie gewoon samen maar je hoeft geloof ik niet eens je echte naam op te geven... maar dat weet ik niet precies. Kun je zo navragen bij de GGD. Ik ben het wel eens met mama van Sanne... ik zou er geloof ik ook niet over willen liegen... uiteindelijk wil je kind waarschijnlijk ook weten hoe het zit en dan zou je de leugen moeten voortzetten... maar ik snap ook wel dat je het moeilijk vindt om tegen de ideeen van vrienden en familie in te gaan. Toch denk ik dat het in de eerste plaats gaat om JOU en JE KIND!!! Denk maar hoe verdrietig je zal zijn als je bv achterin de 40 bent en de mogelijkheid om moeder te worden niet meer hebt... zou je dat dan ook je familie en vrienden verwijten? Het is JOU leven, JOU keuze, JOU besluit!!! Eigenlijk mag je in deze best even egoistisch zijn (en tegelijkertijd ook weer helemaal niet, want ik denk dat dit kind SUPER gewild is... en dat is ABSOLUUT niet egoistisch!!!) ZO, en dat vind IK!!! (hahaha maar ik zit dan ook in hetzelfde schuitje ;-))

Hi allemaal,

wat een hoop reacties. Tja, liever zou ik gewoon op de normale manier zwanger worden maar ja dat heeft niet mogen lukken. Weet in ieder geval zeker dat t uiteindelijk voor ons allemaal goed gaat komen. Op welke manier dan ook.
Wilde me in eerste instantie ook gewoon inschrijven bij een kliniek maar kreeg te horen dat er een wachtlijst van 2 jaar is. Als je zelf een donor meeneemt dan is de wachttijd aanzienlijk korter. Het goedje moet dan wel 6 maanden in quarantaine om t te testen op ziektes. aangezien ik nu zoiets heb van "elke maand wachten is er weer 1" zou ik liever voor de zelf service zorgen. Dan gaat t wellicht een stuk sneller.
Enige waar ik me nu nog echt zorgen om maak is een mogelijke hiv besmetting. Je kent elkaar niet en hij kan wel papieren laten zien van een 100% gezonde staat maar dat kan in de tussentijd toch ook al zijn veranderd?
zijn er meer meiden die met dit idee zitten? of denken jullie dat t wel mee zal vallen?
Ik ben door jullie lieve reacties er nu wel zeker van dat mijn besluit om bammertje te worden een hele goede is. gaat immers om mijn geluk en als er een kindje komt dan is hij of zij toch super gewenst! Denk dat een kind daar heel gelukkig mee zal zijn.

@ alleenstaande: ik zou ook bang zijn voor ziektes, maar ik ben dan ook een hypochonder eerste klas. Misschien kun je het er eens met je huisarts over hebben?

en of een kind gelukkig zou zijn met jouw keuze? Ik denk het wel!!!

Hi meiden,

nou heb eerste contact gehad via mail met eventuele donoren. Toch wel moeilijk hoor. Meesten willen niet alsnog via een kliniek doneren. Dat zou wel mooi zijn want dat verkort de wachttijd.
Poeh, heb nog een lange weg te gaan om mijn droom te verwezenlijken

Hoi alleenstaande,

dapper hoor! Gek eigenlijk dat ze het wel in een potje willen doen, maar niet via een kliniek... snap het bezwaar niet, maar goed... ik heb me ook niet echt daarin verdiept. Wat zou een bezwaar kunnen zijn?
Veel succes!

x

Hoihoi

Nog een keertje, volgend jaar doen er 3 bammoeders mee aan het programma babyboom, weet niet of ze alledrie in de uitzendingen komen, maar ik denk toch wel 1 van de 3, het begint in april. En jullie zijn zeker niet de enige.

Succes met jullie beslissingen.

Gr WEndy

Terug
Bovenaan