zijn hier ook BAM moeders?

Hoi Meiden,

Bij de kliniek waar ik geweest ben is inderdaad een lange wachtlijst. Die kun je verkorten door zelf een donor mee te nemen, Daar hoef je zelf geen gebruik van te maken. Dus het kan ook een familielid zijn. Beetje raar onderwerp om tijdens een bezoekje aan te snijden, maar je weet niet of er toch ergens een neef is die wel wil helpen. En dan krijg jij vervolgens sperma vanuit de bank. Of je kunt eicellen donoren en dan sta je boven aan de wachtlijst. Er is een groot tekort aan eicellen, nadeel is dan dat je een ivf procedure moet doorlopen en dat valt niet mee. Voordeel daarvaan is dat jij ook meedoet in die procedure, dus dat je ook embryo's teruggeplaatst krijgt. De helft van de eicellen zijn voor jou en de andere helft gaan naar een andere vrouw. Ik heb voor deze mogelijkheid gekozen, na veel denken. Daarbij krijg je ook begeleiding van een psycholoog. Ik was helaas niet zwanger na de ivf procedure en er was maar één goede embryo. Helaas is de andere vrouw ook niet zwanger geworden van mijn eicellen. Daar mag je na verloop van tijd naar informeren. Dit zijn toch ook vrouwen met een groot vruchtbaarheidsprobleem. Het is een moeilijke keus om je eicellen te donoren, maar ik vond het erg hypocriet om het niet te willen. Wij willen toch ook graag sperma. Alleen de weg om eicellen te krijgen is vele malen zwaarder. De punctie heb ik echt als traumatisch ervaren. En na de ivf werd bij mij overgegaan op iui, erg makkelijk vergeleken bij ivf. Steeds maar één spuitje voor de eisprong. Bovendien was ik nu wel snel zwanger. Als ik erop terug kijk was de ivf toch wel zwaar, ook omdat er medisch gezien eigenlijk geen reden voor was. Maar het was voor mij wel de juiste keuze. En ik had heel graag een andere vrouw geholpen. Tot slot was er ook nog een mogelijkheid om eerder geholpen te worden als je geen eigen donor had en als je te oud bent voor eicellen te donoren.( ik dacht dat hun 38 hanteren, maar dat weet ik niet meer zeker) Daar hebben ze wel kort over gesproken. Je moet dan zeggen dat je heel erg je best gaat doen om donoren te zoeken. Klinkt een beetje wazig, en ze zijn er verder ook niet zo in op gegaan. Maar er was toch nog een achterdeurtje, tenminste dat idee kreeg ik. In ieder geval de moeite waard om te informeren.

Ik zou, hoe dan ook, een man niet zomaar vertrouwen als hij zegt niets te hebben. Als dat zo is, vindt hij het ook niet erg om met jou samen te testen.

Ik hoop met heel mijn hart dat jullie allemaal snel zwanger zijn! En waar je ook voor kiest, het is jouw keuze en als jij er maar achter staat.
Heel veel liefs, Petra

Hi Petra,

heb een reactie ontvangen van iemand die eventueel wel via een kliniek wil doneren. Net op internet wezen googelen maar kan niet echt een kliniek vinden waar je kid met eigen donor kan doen. In welke stad is die kliniek waar jij het in je bericht over had?
wellicht kan ik het daar proberen?
Hoop dat je me kunt helpen.

liefs alleenstaande

Hoi Alleenstaande,

Dat is Geertgen in Elsendorp. Dat is Brabant.
Toevallig heel dicht bij mij in de buurt.
Hou rekening met lange wachttijden, ik bedoel geen wachtlijst. Maar als je afspraak hebt, 1,5 uur wachten is niets (bij mij was de langste wachttijd 2,5 uur). Het is wel een hele fijne wachtkamer, met koffie en thee en veel tijdschriften. Maar na verloop van tijd heb je dat ook wel gezien. Ik weet ook niet zeker of ze daar KID met eigen donor doen. Dat is bij mij niet aan de orde geweest. Maar je kunt het in ieder geval vragen.
Ik heb het als een hele prettige kliniek ervaren. Met erg aardig personeel. Het lange wachten is het enige minpuntje.
Succes, gr. Petra

Hoi meiden,

gek hoor... ik heb beetje buikpijn en denk dat ik wat zere tieten heb... hahahaha maar ik moet nog een week wachten voordat ik kan testen. Laatst moest ik midden in de nacht ook ineens kotsen, maar ik geef de schuld aan de enorm vette hap die ik die dag weggewerkt had (hoewel ik dat wel eens vaker doe en dan niet hoef te spugen...) Op mn voorhoofd puistjes wat ik eigenlijk nooit heb. Af en toe een steek laag in mn buik.Ach, misschien heb ik dat anders ook wel, maar omdat ik dan weet dat een zwangerschap niet tot de mogelijkheden hoort, denk ik er niet verder over na. Nu weet ik dat het wel tot de mogelijkheid (kleine kans, maar toch) behoort en ben ik er erg op gefocust... moet niet, maar gebeurt wel... hahahaha dat schijnen meer vrouwen te hebben...

xxx

Hi Delmira,

lijkt erop dat er t een en aander aan t veranderen is in je lichaam! Hoop dat t gelijk raak is bij jou.
Zou echt super zijn als t lukt. Elke maand is er weer eentje he en op onze leeftijd lijken ze dubbel te tellen.
Begint bij mij nu ook schot in te komen. Eindelijk 2 positieve reacties gehad tussen al die mailtjes van mannen die zich beschikbaar stellen voor donatie.
Zijn ook van die gasten bij die er sex voor willen.
Maar goed, die kunnen denk ik niet goed lezen want zet toch duidelijk in mijn berichten dat het om een zi gaat eventueel zelfs in kliniek.
Nu dan 2 mannen gevonden die dit al eerder hebben gedaan en regelmatig gecontroleerd zijn op hiv en andere soa's. Denk dat ik de gok maar ga nemen met 1 van deze 2 en maar op diegene die het wordt zijn woord vertrouwen dat ie ziekte vrij is.
Is nog een kleine kans dat ik t via een ex collega kan doen, die ik weer tegenwam en dit zomaar ter sprake kwam. maar weet niet of ie serieus is.
Hoop echt zo dat we allemaal elkaar binnenkort goed nieuws kunnen mailen.

heel veel liefs en hoop dat jij binnenkort met super nieuws gaat komen
alleenstaande

Hi Delmira,

lijkt erop dat er t een en aander aan t veranderen is in je lichaam! Hoop dat t gelijk raak is bij jou.
Zou echt super zijn als t lukt. Elke maand is er weer eentje he en op onze leeftijd lijken ze dubbel te tellen.
Begint bij mij nu ook schot in te komen. Eindelijk 2 positieve reacties gehad tussen al die mailtjes van mannen die zich beschikbaar stellen voor donatie.
Zijn ook van die gasten bij die er sex voor willen.
Maar goed, die kunnen denk ik niet goed lezen want zet toch duidelijk in mijn berichten dat het om een zi gaat eventueel zelfs in kliniek.
Nu dan 2 mannen gevonden die dit al eerder hebben gedaan en regelmatig gecontroleerd zijn op hiv en andere soa's. Denk dat ik de gok maar ga nemen met 1 van deze 2 en maar op diegene die het wordt zijn woord vertrouwen dat ie ziekte vrij is.
Is nog een kleine kans dat ik t via een ex collega kan doen, die ik weer tegenwam en dit zomaar ter sprake kwam. maar weet niet of ie serieus is.
Hoop echt zo dat we allemaal elkaar binnenkort goed nieuws kunnen mailen.

heel veel liefs en hoop dat jij binnenkort met super nieuws gaat komen
alleenstaande

Hi petra,

zie nu pas dat je gereageerd hebt. Wat lief, dank voor je info.
Ga ze inieder geval ff bellen of t daar kan met een eigen donor. Heb inmiddels zoals je hierboven kan lezen 2 "gegadigden" gevonden die op mij best betrouwbaar overkomen en daar bedoel ik mee dat ze serieus zijn over het doneren.
Nu maar even kijken voor welke van de 2 ik ga en kijken of hij na een kennismaking hiermee door wil gaan.
Wat ik er wel prettig aan vind is dat ze beide op de hoogte gehouden willen worden d.m.v. foto;s .
Verder geen verplichtingen en dus ook weinig tot geen contact en donorcontract.

liefs,
alleenstaande

Terug
Bovenaan