Zijn hier ook perfecte kindjes?!?!

(nou ja, "perfect"; ik bedoel kindjes die iets of veel volgens het boekje doen...)

Dus, heb jij een kindje dat, volgens het boekje:
- al netjes uit een beker drinkt;
- stil ligt bij het aankleden;
- zelf van zijn/haar bordje eet, zonder alles op de grond te gooien;
- los loopt;
- meer zegt dan papa, mama en "die";
- lekker groente eet;
- naar jouw dringende "nee" luistert als het iets doet dat niet mag;
- meewerkt op het consultatiebureau (wegen, meten, blokjes stapelen, op de tafel gaan zitten voor het doktersonderzoek);

Kortom; is mijn dochter de enige die dit allemaal niet doet en wil of bestaan er niet zulke perfecte kindjes?!?!

M'n meisje is wel lief hoor, maar soms...

Hier dan een kindje dat aardig in de buurt komt geloof ik.
- Ze kan netjes uit een beker drinken, alleen houd ze hem zelf nog niet vast.
- Ze ligt stil bij het verschonen en helpt mee met aankleden.
- Ze eet haar bordje helemaal leeg alleen moeten papa en mama nog steeds voeren. Ze eet zelfs elk kruimeltje op dat op haar tafelblad valt.
- Ze loopt los
- Zegt meer dan papa en mama namelijk: Elsa, baby, klaa (klaar), bee (beer), be (bed), fle (fles) ba (bal) tweety, dietie (is naam van oppas), kikke (kikker) kom kom, dag, hoi, en er zijn nog wel meer woordjes die ze zegt. Maar ik kan ze niet allemaal meer onthouden.
- Ze eet haar groente op, oftewel alles wat los en vast zit eet ze.
- Luisteren? Over het algemeen luisterd ze goed, maar net zoals alle andere kindjes ook weleens niet helaas.
- Geloof dat ze aan dit puntje niet voldoet. Ze vind het namelijk nog steeds niet leuk als andere grote mensen in de buurt komen.

Maar voor mij is ze perfect!
En volgens haar opa en oma die afgelopen zondag opgepast hebben is ze een voorbeeldig kind.

Dus mij hoor je niet klagen.

Ons kind doet het allemaal op haar eigen tempo en haar eigen maniertje en dat vinden wij pas echt perfect! hahaha!

- Aiméely dronk met een maand of 8 uit een beker, ze wil eigenlijk altijd alles wat papa en mama ook doen...
- Ze mag altijd eerst iets uitzoeken wat ze vast wilt houden en dan gaan we verschonen, dit gaat 9 van de 10 keer superrelaxt!
- Ze eet eigenlijk bijna alles zelf, natuurlijk zit ik er wel zo goed als altijd naast maar dat is gewoon gezellig!
- Ze loopt los sinds 2 weken gaat ze hele stukken door het huis maar alleen als ze er zelf zin in heeft!
- Er komen heel wat woordjes uit maar natuurlijk is mama favoriet!
- Groente vindt ze heerlijk, ze eet zonder probleem een stuk komkommer of tomaat maar ook sperziebonen, spruitjes, andijvie, spinazie, groente vindt ze zelfs lekkerder dan vlees!
- Nee is nee en dat snapt ze prima maar dat wil niet zeggen dat ze me niet uitprobeert, hahaha er is toch niets leuker dan papa en mama testen!
- Het consultatieburo ben ikzelf ook niet zo fan van dus ik snap wel dat ze het er niet zo fijn vindt, ga jij graag naar de tandarts als je weet dat ze je gaan verdoven!?

Enne niet te vergeten is ze natuurlijk de allermooiste en allerliefste, een heerlijke knuffelkont (op zn tijd!) een heerlijke dramaqueen met een ontzettende sterk eigen willetje een hele slechte slaapster... (owjee das niet zo positief!) en nog veel meer!

Liefs L81
Ik geniet ontzettend van dr iedere dag weer,

quote: Jacoline schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 13:57:53'));

(nou ja, "perfect"; ik bedoel kindjes die iets of veel volgens het boekje doen...)

Dus, heb jij een kindje dat, volgens het boekje:
- al netjes uit een beker drinkt;
- stil ligt bij het aankleden;
- zelf van zijn/haar bordje eet, zonder alles op de grond te gooien;
- los loopt;
- meer zegt dan papa, mama en "die";
- lekker groente eet;
- naar jouw dringende "nee" luistert als het iets doet dat niet mag;
- meewerkt op het consultatiebureau (wegen, meten, blokjes stapelen, op de tafel gaan zitten voor het doktersonderzoek);

Kortom; is mijn dochter de enige die dit allemaal niet doet en wil of bestaan er niet zulke perfecte kindjes?!?!

M'n meisje is wel lief hoor, maar soms...

Hoi!

Hahaha, een perfect kindje?!? Ik heb het leukste, liefste, aardigste en mooiste meisje van de hele wereld, maar ze ligt al zeker een jaar niet meer stil tijdens het aankleden (wat vooral heel fijn is bij een poepluier), veel liever een pizza of pannekoek heeft dan haar groente. Zelf wil eten, met mes en vork waardoor zij, de tafel en de vloer onder het eten zitten. Eten op de grond gooien doet ze niet, dat klopt, ze voert het aan de hond. Al weet ze dondersgoed dat dat niet mag. Wat me op het naar nee luisteren brengt. Want ze heeft het te druk met het ontdekken van de wereld om zich om futiliteiten als 'nee!' te bekommeren. En op het consultatiebureau vinden ze haar allemaal geweldig, maar volgens mij denken ze stiekem dat ze achterloopt, want ze doet he-le-maal niets daar. Behalve lief lachen dus.
En kwa speelgoed? Ze heeft nu haar fischerprice speelblokken ontdekt die worden aangeprezen als speelgoed voor 6-12 maanden!

Heather is een ondernemende, inventieve dondersteen die dingen op haar manier en in haar tempo doet. Sommige dingen doet ze snel, en sommige dingen doet ze niet. (Een van mijn favo moment was toen ze met de vormendoos aan het spelen was; na twee minuten was ze het zat, friemelde de deksel van de doos en pleurde alle vormpjes zo in het doosje. Klaar! Ze kijkt nog steeds niet om naar dat ding trouwens.)

Veel plezier met jouw niet-volgens-het-boekje meisje!

Groetjes, KT

Gelukkig hebben we geen perfect manneke. Zou echt saai zijn.

Eten en drinken gaat goed maar luisteren, ho maar en praten lukt ook nog niet echt.
Maar we zijn toch wel hartstikke trosts op Thomas en op zijn eigen unieke tempo!

groetjes Ida

Hmmm, verwacht je niet teveel van je kindje??Hoe oud is ze nou....zoo rond de 14 mnd toch?Laat ze toch lkkr, ze 'moeten' al zoveel!En tja, kweet niet maar ik vind me kindje wel perfect!Niet omdat ze alles volgens het boekje zou doen, maar gewoon omdat het me meisje is!

liefs

Hier ook een niet volgens het boekje meisje!! Het enige van het lijstje wat ze wel doet is dat ze al veel woordjes zegt. En de rest.......ach dat komt van zelf wel.
En natuurlijk word je het wel eens zat als er weer eens eten naar de grond gaat,niet naar me luisterd,op het cb het op een gillen zet omdat ze niks wil,de groenten niet opeet. En dat ik het   leuk zal vinden  als ze een keer ging lopen.
Maar  ik ben ook  zo ontzettend trots op haar   omdat ze zo ook laat zien dat ze een eigen willetje heeft en alles in haar eigen  tempo doet.
Ze heeft nog een heel leven voor zich om al die dingen goed te doen!!

groetjes

Kindje volgens het boekje!
-al netjes uit beker drinkt:
Ja
-stil ligt bij het aankleden:
Ja bij het aankleden wel,maar luier verschonen is soms toch een ander verhaal!
-zelf van zijn bordje eet,zonder alles op de grond te gooien:
Ja zelf van het bordje eten,maar ligt er wel wat op de grond.
-los loopt:
Ja nog net toen hij 10 maanden was op 1dag na 11maanden;)
-meer dan papa,mama en die zegt:
Ja zegt meer..Baby,bumba,ba=bal deze,bad,deur dicht,bus,boeit=geknoeit,uit en nog wat woordjes ( zegt ie niet dagen door*afwisselend*)
-naar jou dringende nee luisterd als het iets doet wat niet mag:
Ja behalve als er andere kindjes bij zijn!
-meewerkt op het consultatiebureau (wegen meten blokjes stapelen, op de tafel gaan zitten voor doktersonderzoek:
Ja vind ie altijd leuk...

Kortom... Dan nog is niemand Perfect!!
En verder is tie mooi, lief, heel knap mannetje, erg slim,onvoorzichtig (heeft ie van papa),heeft een sterk eigen willetje,
knuffel kont op zn tijd..en laat echt wel wat van zich horen als tie er niet mee eens is.
en wat volgens het boekje gaat! interseerd me dus echt niet.. ieder kind doet het op zn eigen tempo... en ja natuurlijk ben je super trots als je kind wat sneller is... maar dat is logisch maar met de 4jaar lopen ze 9 van de 10keer allemaal gelijk!!
gr,
Manuela

Terug
Bovenaan