Zijn hier ook perfecte kindjes?!?!

Hallo,

Perfect, natuurlijk is Stijn perfect! Hij is bijna altijd vrolijk, snapt al heel veel woordjes, eet goed is een lekkere knuffelkont, echt een charmeur, kortom perfect!

Maar vannacht om 3 uur dachten we daar anders over hoor! Klaarwakker was hij! en luisteren naar het woord "nee" dat gaat totaal niet. Hij snapt veel van de Nederlandse taal maar dit gedeelte is nog aan hem voorbij gegaan. Tuurlijk gooit hij af en toe met z'n eten en stilliggen tijdens het aankleden, waarom zou je, het is toch veel leuker om lekker te bewegen.

Kortom absoluut perfect maar wel met een kleine gebruiksaanwijzing, hihi gelukkig maar!

Carina

Erikjan komt ook een aardig eind, al heeft hij ook zo zijn nukken:

(nou ja, "perfect"; ik bedoel kindjes die iets of veel volgens het boekje doen...)

- Drinkt uit een TUITbeker, eindelijk zelf, dat heeft even geduurd
- stil ligt bij het aankleden, als hij zijn tandenborstel maar heeft
- Laat zich nog wel voeren!
- loopt al 4 maanden los
- Zegt de laatste weken ineens veel
- lekker groente eet, ja, wat niet?
- Doet eerst ja, loopt dan weg en steekt zijn vinger op: nein, nein, en later probeert hij het weer.
- Meewerken op het CB weet ik eigenlijk niet...

Janine

Hoihoi!

Denk nou niet dat ik een perfect kindje wil hoor; mijn meisje is prima zoals ze is en mag ook alles op d'r eigen tempo doen. Maar als ik weer eens me klotsende oksels met d'r worstel op het CB of met kunst- en vliegwerk probeer om haar staande een luier om te doen, vraag ik me af en toe af of het ook anders kan! En dan krijg ik wel eens fantasieen over hoe het zou zijn als ze eens mee zou werken en stilliggen...
Maar aan de andere kant ben ik ook trots op dat sterke eigen willetje, op alle dingen die ze al heel goed kan (giechelen bijvoorbeeld! wat een smoeltje...) en raak ik gelukkig al flink bedreven in dat kunst- en vliegwerk!

En ik onthou altijd maar dat tegen de tijd dat ze 18 is ze prima zelf kan lopen, eten, praten en naar de WC gaan! Hihi...

Dus tot die tijd blijf ik gewoon genieten van mijn (im)perfecte meisje!

Jacoline.

quote: Jacoline schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 13:57:53'));

(nou ja, "perfect"; ik bedoel kindjes die iets of veel volgens het boekje doen...)

Dus, heb jij een kindje dat, volgens het boekje:
- al netjes uit een beker drinkt;
- stil ligt bij het aankleden;
- zelf van zijn/haar bordje eet, zonder alles op de grond te gooien;
- los loopt;
- meer zegt dan papa, mama en "die";
- lekker groente eet;
- naar jouw dringende "nee" luistert als het iets doet dat niet mag;
- meewerkt op het consultatiebureau (wegen, meten, blokjes stapelen, op de tafel gaan zitten voor het doktersonderzoek);

Kortom; is mijn dochter de enige die dit allemaal niet doet en wil of bestaan er niet zulke perfecte kindjes?!?!

M'n meisje is wel lief hoor, maar soms...

hoi hoi,

tuurlijk is mijn kindje perfect, maar dan met een hele grote gebruiksaanwijzing.

-ze drinkt uit een beker, maar niet zelf want ze kiept hem te ver. en heeft daar geen zin in
-ligt gelukkig wel stil met aankleden
-kan zelf eten als we eten op vork of lepel doen, maar als papa en mama helpen is het veel makkelijker
-loopt al een tijdje los en goed, maar kan niet zelf opstaan ( echt een probleem)
-eten lust ze alles van gaat meestal helemaal op
-kan sinds een week of 3 heel veel woordjes en zegt alles na
-luisterd wel naar nee en houd er voor een paar minuten mee op, om het vervolgens weer te doen
-mee werken op het cb heeft ze nog nooit gedaan ze maakt er eerst een drama van om vervolgens te gaan lachen en de boel op zijn kop zetten

groetjes danielle

quote: Jacoline reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-02-2008 12:39:28'));

Hoihoi!

Denk nou niet dat ik een perfect kindje wil hoor; mijn meisje is prima zoals ze is en mag ook alles op d'r eigen tempo doen. Maar als ik weer eens me klotsende oksels met d'r worstel op het CB of met kunst- en vliegwerk probeer om haar staande een luier om te doen, vraag ik me af en toe af of het ook anders kan! En dan krijg ik wel eens fantasieen over hoe het zou zijn als ze eens mee zou werken en stilliggen...
Maar aan de andere kant ben ik ook trots op dat sterke eigen willetje, op alle dingen die ze al heel goed kan (giechelen bijvoorbeeld! wat een smoeltje...) en raak ik gelukkig al flink bedreven in dat kunst- en vliegwerk!

En ik onthou altijd maar dat tegen de tijd dat ze 18 is ze prima zelf kan lopen, eten, praten en naar de WC gaan! Hihi...

Dus tot die tijd blijf ik gewoon genieten van mijn (im)perfecte meisje!

Jacoline.

Hoi Jacoline,

Ik snap het helemaal hoor! Hier hetzelfde, maar dan op een andere manier, namelijk hoe doen al die perfecte moeders het? Neem vandaag, we gaan boodschappen doen en ik ren achter d'r aan om haar jasje aan te doen. Heb ik d'r eindelijk gevangen, dan lijkt het meer op een potje vrij worstelen dan op een verkleedpartij. Vervolgens gaan we op de fiets naar de supermarkt en daar aangekomen besluit ze dat ze niet in het zitje van de winkelwagen wil zitten, maar wil staan! staan! staan! Vervolgens sta ik weer bij de fiets met twee volle tassen in een hand en een kind op de arm en als ik haar dan in het fietszitje wil zetten besluit ze dat dit hét moment is om te gaan zwieren met haar benen... Krijg d'r dan maar eens elegant in het zitje. Dus de boodschappen rollen alle kanten op als ik mijn dochter in het zitje probeer te wringen.

Denk nou niet dat ze zo driftig is ofzo, of dat ik zo'n kluns ben. Het is gewoon een hele ondernemende, beweeglijke, speelse dame. Maar soms... dan heb ik ook van die fantasieen!

KT

Ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor Jacolien; ik ben alleen huiverig voor het woord "perfect". Geen kind en geen moeder is perfect en ik probeer zoveel mogelijk mezelf en m'n kind te accepteren zoals we zijn (inclusief de vervelende kanten en momenten). En het lijkt perfect bij een ander maar dat is dan schone schijn en je wilt niet weten hoe uitgeput die mensen dan zijn 's avonds omdat ze de hele dag op hun tenen lopen om de perfecte moeder uit te hangen. Dus RELAX en kijk hoe het loopt.

Liefs Ida

Sorry, ik snap het niet helemaal....Ik vind me dochter wel perfect!Echt, ik vind der perfect.Tuurlijk doet ze het niet volgens het boekje!Maar dat kan ook niet want het is geen computer!En ja ook zij huilt wel eens en ja ook zij is wel eens dwars(wat ik dwars vind dan!), maar daardoor vind ik er nog wel perfect!Ik weet gewoon dat er dingen zijn die misschien tegen kunnen vallen of anders gaan dan je graag  zou willen....Maar dat heb je te accepteren!Ik vind mijn dochter gewoon perfect, gewoon omdat ze is zoals ze is, en omdat ik van der houdt zoals ze is!(nou zeg ik niet dat je niet van  Lara houdt hoor Jacoline!)En nee ik ben niet aan het einde van de dag kapot omdat ik de hele dag zogenaamd op me tenen heb moeten lopen om me dochter perfect te vinden....

liefs

Joh, vanuit onze moederliefde is inderdaad je eigen kindje "perfect". En gelukkig kan ik wel relaxed met Lara omgaan hoor; ik push d'r zeker niet tot allerlei ontwikkelingen, want het gaat allemaal al zo snel.
Dus op een bepaalde manier is het woord "perfect" misschien een beetje ongelukkig gekozen, maar uit de reacties blijkt ook wel dat jullie je eigen bloedje toch wel als "perfect" omschrijven. Gewoon omdat ze zo leuk, grappig, ondeugend, ondernemend, wiebelig en speels zijn! Met jam en zand in de haren en rondvliegende kledingstukken en luiers aan toe!

@KT :ik zie het trouwens helemaal voor me, jouw boodschappen avontuur met Heather!!!

Terug
Bovenaan