zindelijk? hoe?

hoihoi,

wij hebben altijd gezegd als elounda goed kan lopen en goed zelfstandig kan opstaan vanuit zit dan gaan we beginnen met de zindelijkheidstraining.
nou dat is nu zover, dus ik een potje gescored. nou met kleding aan vindt ze het nog wel interessant om erop te gaan zitten, maar met haar blote kont vindt ze het maar niets. sterker nog ze weigert erop te gaan zitten. pffff
vandaag een tijdje lekker zonder luier laten lopen staat ze op een gegeven moment heel verbaasd naar de grond te kijken. nate voeten hoe kan dat nou dat water lag er net nog net pffff.

maar goed hoe gaan jullie dat aanpakken (of hoe doen jullie het nu al) ben wel nieuwsgierig.

ik was zelf heel jong met anderhalf was ik overdag al helemaal zinderlijk (volgens mijn mams) kan het me alleen haast niet voorstellen, maar we zullen zien hier.

hallo,

Ook ik was als baby heel snel zindelijk, maar het blijkt bij jongentjes vaak minder snel te gaan.... Zeggen ze. Ik vind 1 jaar persoonlijk echt iets te jong om met zindelijkheid bezig te zijn.Ik denk dat ze het dan echt nog niet begrijpen. ( Noah is pas 13 maanden) Maar als het straks wat beter weer is zet ik het potje ook in de tuin en laat hem met zijn blote kont erop zitten. Tenminste dat ga ik proberen.. Als hij dan op de pot heeft gezeten en ook al doet hij er niks op. Neem ik hem en het potje mee naar de wc en doe dan net of ik het leeggooi. En zwaai dan als ik doortrek. Jaaaa het lijkt mij ook heel hilarisch, maar ik hoorde dit van iemand en het blijkt echt te werken.

Als ik zelf of mijn man, nu naar de toilet ga, laat ik de wc deur wel open en komt hij altijd vrolijk aangekropen. En gaat hij met de deur spelen enzo. Ik wil hem nu al laten zien, dat het niet "eng" is.

Verder weet ik het ook niet. Ik denk dat geduld de beste remedie is.
Als ik hier nog andere tips lees, neem ik ze ook van harte aan!!!

Groetjes

Hallo meiden

Ik ga binnenkort onderbroekjes voor Shanice halen. Dan laat ik haar met een onderbroekje aan in de tuin lopen en als ze dan de behoefte doe gaan ze het ervaren als bah natte broek dat zit niet lekker. Milton ging altijd mee naar de wc toen hij klein was en dat kwam op een gegeven moment vanzelf toen hij 3 was en nou is hij ook de nacht droo. Hij heeft 2 keer een ongelukje gehad. Maar ik ga het gewoon proberen met shanice als ze er niet klaar voor is komt het vanzelf wel. Kan het toch altijd proberen.
Veel succes meiden.

groetjes lisette

Ik vind het nog veel te vroeg. Kinderen krijgen pas rond het 2e jaar controle over de sluitspieren en dat is wel nodig met zindelijk worden. Mijn oudste was met 2 jaar en 9 maanden dag en nacht zindelijk.
Renske ga ik na haar 2e verjaardag regelmatig op het potje zetten. 's Ochtends vroeg, na het slaapje en voor het naar bed gaan 's avonds. Dat vind ik vroeg genoeg.

Hoi,

Sorry hoor maar ik vind dat dus echt wel te vroeg, over het algemeen zijn meisjes vroeger dan jongens maar mijn zoontje is van januari en dus 1 van de oudste hier! hij is pas 16mnd!
Een kind kan pas zindelijk worden als het daaraan toe is, dat je een potje koopt en haar daar soms een keer opzet ok, maar zindelijkheidstraining is nu toch zeker niet aan de orde??
Mijn zoontjes waren met 2,5 en met bijna 3jaar zindelijk overdag!
Daarvoor gingen ze wel al regelmatig op het potje of de wc, maar nog niet voldoende om het zelf al aan te geven enzo!
Nou ja je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik vind dit nergens over gaan eigenlijk!

Gr MJ

ook wij beginnen er voorlopig nog niet aan.
komt allemaal wel hoor, als ze ouder is.
hoe we het gaan aapakken?? nog geen idee.
das een zorg voor de toekomst :D

liefs, do

O, daar begin ik nog lang niet aan!
Ik vind, ze geven het zelf wel aan wanneer het ze interessant lijkt.Rond de 2 jaar halen we 't potje tevoorschijn, en met 3 jaar zijn ze hier wel zindelijk.Moet je wel zeggen, 's nachts zindelijk laten worden duurt altijd wat langer hoor, en zodra er iets ingrijpends gebeurt in je kindje haar leven kan dat zomaar invloed hebben op de zindelijkheid...Mijn oudste was met 2,5 jaar helemaal zindelijk, toen werd de 2e geboren en moest ze opeens 's nachts weer een luier om.
En de 2e was juist heel snel met zindelijk worden...
Een regel is wel dat je kind uiterlijk met 4 jaar zindelijk moet zijn, anders mag hij/zij niet naar de kleuterschoolDat is namelijk geen beginnen aan, als de kleuterjuf een klas heeft met veel niet zindelijke kindjes.Maar met 4 jaar zijn de meeste echt wel zindelijk!!!
Succes, en forceer 't niet.
Groetjes Roos.

Hoi,

Ook wij beginnen er niet serieus aan. Myrthe loopt altijd bloot rond boven voor ze in bad gaat. Ik heb wel een wc verkleiner en zet haar dan altijd wel op de wc, omdat ze ALTIJD als ze bloot rondloopt gaat plassen. Dus spelenderwijs zet ik haar weleens op de wc. Maar van mij hoeft ze nog niet zindelijk te worden.
Soms vind ze het leuk, soms niet... nou prima.
Overigens was ook ik 1 jaar toen ik overdag zindelijk was. Dat kwam omdat ik natte luiers verschrikkelijk vond. Myrthe haat ook poepluiers maar plasluiers vind ze niet erg.
Ach als ze maar met 4 jaar zindelijk is, vind ik het prima.
Succes en mochten er nog tips komen, dan onthoud ik ze wel

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan