zindelijk? hoe?

hai, ik hoor niet op dit forum, maar vond dit toch wel een interressante discussie..... Mijn dochtertje is nu 7,5 maanden, en ze zit af en toe al op het potje. Wel met haar kleren aan, want zonder luier zakt ze er nog doorheen.
Zodra ze dat leuk vindt en goed zelfstandig kan, zullen we de luier is uit doen. Als ze dan per ongeluk is een plasje laat lopen als ze toevallig op de pot zit, is ze daarmee bekend. Dan (hoop ik) heeft ze geen angst voor het laten lopen van haar plasje als ze eraan toe is om daadwerkelijk zindelijk te worden. Dat zie ik namelijk bij mijn neefje van bijna 3. Die weet dondersgoed dat hij moet poepen of plassen, maar durft het niet op de wc te doen omdat hij het niet kent......

Begrijp me goed hoor, ik maak me geen illusies..... Ik verwacht dat ze pas met 2 jaar, op zn vroegst 1,5 jaar een beetje gaat snappen waar dat gekke roze stoeltje voor dient, maar toch......

Ik vind beginnen met 16 maanden dus helemaal niet zo vroeg....

Pauline

oja, er zijn kindjes die helemaal geen luier dragen. Vanaf de geboorte al niet. Die kindjes geven ook aan als ze moeten. Ze zeggen het alleen niet in de bewoording die volwassenen gebruiken. Ze kunnen hun behoefte trouwens ook best een paar minuten ophouden hoor. Als je op google zoekt op 'baby zindelijkheids communicatie' kun je er meer over lezen.

Terug
Bovenaan