zindelijkheid

Hoi,

Ik wil ook graag nog even reageren. Mijn dochter is inmiddels 5 ½ jaar en 's nachts nog steeds niet zindelijk. Ook wij krijgen haar niet wakker 's nachts. Ze is heel boos als we het wel proberen en schopt en slaat en valt inderdaad op iedere willekeurige plek zo in slaap. De volgende morgen zegt ze doodleuk: jullie hebben me er niet uitgehaald.

In overleg met onze huisarts zijn we ermee gestopt.

Wij belonen haar nu als ze droog is. Ze krijgt dan een sticker en 10 stickers is een kadootje (kleinigheidje).

Ze was inderdaad nu 3 weken droog, maar afgelopen zaterdag was dat opeens weer over en is ze weer iedere nacht nat. Echt om moedeloos van te worden.

Volgens onze huisarts begint het pas een "probleem" te worden als ze ouder is als 6 jaar. Ik ga nu ook eens proberen een onderbroek onder haar luier aan te doen. Wie weet helpt het bij haar wel.
 
HOi,

Wat goed dat ze drie weken droog is geweest zeg.

Is het bij haar niet "mis" gegaan door een spannende gebeurtenis?
Zelf ben ik tot ruim zes jaar s nachts niet zindelijk geweest.

En mijn vriendinnetje was redelijk vaak zindelijk maar met spannende gebeurtenissen als logeren, sinterklaas, rapporten enz dan plaste ze weer in haar bed.

Hoop voor haar en jullie dat het onderbroekje werkt? Heb je trouwens de plaswekker al eens geprobeerd?

groetjes joyce
 
Inderdaad ben ik vorige week donderdag met haar naar de huisarts geweest en toen hebben we gehoord dat ze door moet naar het ziekenhuis (KNO, ze heeft vocht achter haar trommelvliezen) dus dat zou best wel eens de reden kunnen zijn dat ze weer in bed plast.

Vanmorgen was ze trouwens weer droog, maar vannacht ga ik zeker een onderbroek onder haar luier aandoen!!!
 
hallo
dit is de eerste keer dat ik hier ben, wij hebben 1 zoon van nu 2 en half Lorenzo is zijn naam. ik vraag me wel eens af hoe ik het aan moet pakken om hem zindelijk te maken en op welke leeftijd normaal is om ermee te beginnen nou als ik het zo lees kan ik er ook wel mee starten maar hij geeft totaal niet aan dat hij heeft geplast of gepoept en vind het ook niet smerig............maar de tip om een onderbroek onder de luier aan te doen is misschien wel wat en dat ga ik dus ook maar eens proberen. aan deze tips heb ik wel wat.

groetjes assiebabe
 
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum.   Ik heb 2 zoontjes. De oudste is 3 jaar en 2 maand en helemaal nog niet zindelijk. Als ik iets probeer of aangeef, dan werkt dat alleen maar averechts. Hij krijgt echt een afkeer van het potje of de wc. Wie herkent dit? En zou dit nog goedkomen voordat hij naar school gaat? Ik begin me zo langzamerhand wel zorgen te maken..
 
Hoi Babbette,

Ik zou me er maar niet al te veel zorgen om maken. Mijn dochter was net voordat ze naar school ging pas zindelijk en nog had ze regelmatig ongelukjes.

Op een gegeven moment deed ik haar gewoon overdag geen luier meer aan. Ze plaste dan gewoon in haar broek, maar ging ook gewoon door met spelen zodat ik later plasjes vond.

Het heeft geen enkele zin om te gaan trainen als ze zelf niet mee willen werken.

Mijn dochter is nu 5 ½ en als er iets spannends gaat gebeuren (dokter, vakantie of wat dan ook) heeft ze ook op school weer af en toe ongelukjes.

's Nachts gaat het nu redelijk. Ze is heel regelmatig droog!
 
Hallo, onze dochter wordt in juni 2 jaar. Ik heb al een potje gekocht, maar ik weet niet zo goed hoe ik het beste kan beginnen met het zindelijk   maken. Ze wil er ook nog iet erg graag op zitten... Hebben jullie tips? Mariska
 
Hoi Mariska,

Wij hebben nu ook een potje gekocht (meisje is 2 april 17 maanden)
En hebben het potje nu in de woonkamer staan. Zo kan ze er lekker aan wennen af en toe gaat ze tijdens haar spel opzitten of stopt haar speelgoed er in.

En zo langzaam aan gaat het potje mee naar haar kamer en gaat ze bij het verschonen even zitten.
ZO komt er ritme in en dat is lijkt mij het beste.

Maar eerst rustig wennen en dan pas verder gaan.

succes
 
Terug
Bovenaan