zindelijkheid

Hallo,

Onze dochter van bijna drie (over 3 mnd),vond het wel leuk op op het potje te zitten en dan toevallig een plasje te doen.
Maar plaste nog volop in haal luier, en als ze geen luier aan had in haar broek.
Ik dacht wat een hopeloze zaak en als mensen zeiden"dat komt allemaal ineens"
dacht ik hat zal wel.
Ook gingen wij verhuizen en dacht ik het meisje heeft zoveel veranderingen, laat ze maar de luier aan houden.
Ik dacht straks in de zomer in de nieuwe tuin zet ik een potje buiten en mag ze lekker in haar zwembroekje rondlopen en kan ze sneller maar het potje.
Maar nu vertelde ze dat haar vriendinnetje op het kinderdagverblijf al naar de wc ging.
En dat was toch wel stoer.
En zij kreeg thuis de beroemde stikkertjes en dat wilde zij ook wel.
Ikke stikkertjes gekocht zo van ja ja.
Maar het werkte, simpel stikker plakken in een schrifje.
Een op de andere dag poepen plassen en snachts droog.
Op de grote wc,verkleiner hoeft niet meer ze houd zich zo vast.
Vandaag na ongeveer 4 wkn plakken heeft ze de rest van alle stikkertjes gekregen en hebben we afgesproken dat ze een grote meid is en dat de stikkertjes niet meer hoeft.
En mama en papa zijn apentrots.
 
Dag ik wilde graag mijn verhaal delen met jullie. Ik heb een zoontje die bijna 3 wordt. Al een half jaar lopen mijn moeder en schoonmoeder (en anderen) te roepen dat ik hem op het potje moet zetten, omdat mijn zoontje speciaal gaat verstoppen om te poepen. Hij voelde het dus wel al aankomen. Ik ben niet echter niet geduldig genoeg om hem op het potje te zetten   en hij dan niets doet (en gesmeer als hij al was begonnen). Daarnaast heeft mijn kind een heel sterk eigen willetje, dus dat gevecht ben ik niet aangegaan. Ik moet ook zeggen dat ik het niet belangrijk genoeg vond.
Nu zijn wij op vakantie geweest een heb ik zijn luier afgedaan, maar hij was veel te druk om daar op te letten. Na een dag heb ik het al opgegeven. Hij gaf eind van de vakantie wel aan dat hij moest poepen en ging dan ook op de wc poepen.
Dus thuis gekomen heb ik de tip van vrienden opgevolgd: mijn zoontje had geen interesse en last van de urine en poep, dus hebben wij interesse gekweekt met stickertjes!
Stickervel aan de koelkast (met vakjes) en dan de luier uit! Na een natte stoel en natte vloer en twee volle stickervellen, is hij nu al twee weken zindelijk overdag!
Zo zie je maar dat je niet maanden hoeft te rotzooien met potjes etc maar als je wacht tot het kind lichamelijk echt in staat is om langer plas  op de houden komt het allemaal goed!
Nu de nacht nog.........misschien een onderbroek onder de luier....we zullen zien.
Of toch stickertjes....
 
Ook ik heb de sticker methode toegepast(en uiteraad zeer
overdreven uitbundig reageren)  bij onze dochter
van toen nog geen 2.5jr oud. En wat denk je binnen 3 dagen
dag en nacht droog. Durfde er eerst niet op te hopen,
maar nu 7 wk later, gaat het nog steeds goed.
Ze heeft in die 7 wk 3* een foutje overdag gehad en 2*s'nachts.
Ben echt super trots.

En ideaal want in aug komt nr 2. Dus ik koop nu al wat luiers
in het voren, ben toch gewend aan die uitgaven.

gr diana

(zie topic ik ben zooooooo trots op onze dochter van nog geen 2.5jr)
 
Hallo allemaal,ik ben ook nieuw.
Mij jongste dochter is net 3 en heeft totaal geen zin om zindelijk teworden,maar weet uit ervaring dat het wel komt(heeft 2 broers en 2 zussen boven haar) en laat haar dus lekker lopen met haar luier.
Maar wat wel mij probleem is dat ze s,nachts zo nat is dat luier overloopt en dus s,nachts bed kan gaan verschonen en zy dan  wakker wordt en dat ze daarna niet meer slapen wilt. Heb verschillende luiers al geprobeert en ook haar laten liggen in der plas maar dat is niet wat de bedoeling is maarja het werkt alle niet zo. Wie heeft er tips?
Alvast vriendelijk bedank: Kaylee
 
Hoi,

Ik ben hier ook nieuw. Ik heb 2 dochters. Joanne van ruim 2 en Margreet van bijna 1 jaar. Ik heb geprobeerd om Joanne zindelijk te maken, door haar met warm weer zonder luier buiten te laten spelen. Dit ging een week goed, maar nu wil ze weer een luier om. Ook wil ze nog maar een enkele keer naar de wc, terwijl ze dit eerder heel leuk vond. Wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,

Mijn zoontje is net 3 geworden. We hebben de stickermethode toegepast en dat ging best goed. Nu doet hij alleen een plasje op de wc als hij er erg in heeft. De grote behoefte doet hij alleen in zijn luier. Plassen gaat dus goed, maar als ik vraag of hij in de wc wil drukken dan gaat hij heel panisch reageren. Kent iemand deze situatie?


Gr Santa
 
Hoi,

Onze dochter van ruim 3 is nu sinds 2 weken overdag zindelijk, op wat ongelukjes na. Alleen het poepen op de wc wil nog niet zo lukken, heb het idee dat ze het echt dagen op houdt totdat dat echt niet meer lukt en dan zit het in haar broekje (al 3 van de 4 keer gebeurd)
Heeft iemand tips hoe ik dit kan doorbreken?

Verder is ze 's nachts nog niet zindelijk maar dat komt volgens mij vanzelf wel, ze plast 's nachts gelukkig niet zoveel meer. Voorheen had ze 's morgens de luier en pyama en soms bed steeds drijfnat, ik deed toen elke avond haar een pamper om met een extra luierinlegger erin. Dit is gelukkig nu niet meer nodig.

groetjes MP
 
Onze dochter was met 1 jaar en 8 maanden overdag zindelijk, zij vond het altijd al vies en liep al naar de deur om verschoont te worden voordat ze ite gedaan had, toen zo e op vakantie in haar zwembroekje liep en moest plassen raakte ze in paniek, daarna heb ik haar steeds even op het toilet gezet en toen we na twee weken vakantie thuiskwamen was ze zindelijk. Nu is ze bijna drie en ook 's nachts geheel zindelijk. Ze had 's nachts alleen een luierbroekje aan, maar mevrouw vond dat dezze zomer veelste warm en wilde in haar blootje slapen. Ze werd wel wakker om te plassen zei ze. Af en toe als er een te spannend verhaaltje is voorgelezen of de dag erg druk is geweest heeft ze een ongelukje, verder wordt ze wakker om te plassen.
 
Terug
Bovenaan