zindelijkheid

Hallo iedereen

ben net als vele van jullie nieuw op de site, en zit net als jullie in de fase wel/geen luier meer aan.
Mijn dochter Sanne wordt in Januari 2.5 jaar, en is op dit moment overdag bijna zindelijk.
toen ze nog klein was moest madam altijd bij ons kijken als we naar de wc gingen , ze werdt helemaal boos als we de deur een keer echt dicht deden.
afgelopen voorjaar hebben we een potje gekocht en zijn we begonnen met voor het slapen en douchen even op de pot te zetten, ze vond het zelf reuze interressant.
zeker toen ze merkte dat er soms ook een plasje kwam.
sinds een paar weken wil ze geen luier meer aan, als ze uit de douche komt rent ze gauw naar haar kamer, of na het slapen trekt ze zelf haar pyama en luier uit , plukt een onderbroek uit de la en trekt deze snel aan voor dat wij met een luier in de aanslag staan.
we hebben haar verteld dat ze best op haar onderbroek mag lopen maar dat het dan wel moet gaan zeggen. en verduld ze kwam ons halen om te gaan plassen, niet op het potje op tee zegt ze nu steeds.
poepen was wel heel moeilijk en grote paniek bij haar zelf als het in haar onderbroek zat, maar dit gaat steeds beter. ze zegt het nu voor dat het in haar onderbroek zit.
vandaag voor het eerst zonder luier naar de oppas, ze gaat s'morgens eerst op de fiets mee naar school haar eigen kinderen weg brengen.
met een dubbele onderbroek en een warme broek aan gaan we weer een stapje verder.
nu s'nachts nog maar daar wachten we nog even mee, todat ze overdag echt goed zindelijk is.

succes voor iedereen die er mee aan de slag gaat.

groetjes Aline


 
hallo

ik heb een dochter van 2 jaar en 7 mnd ze is nog niet zindelijk .
moet ik mij zorgen maken?

al moet ik zeggen heb haar weleens op de toilet gezet en dat vind ze leuk maar natuurlijk pusch ik haar niet
en een potje pal midden in de huiskamer gaat ze ook wel op zitten ,en laat haar ook wel zonder luier lopen maar dan gebeuren er weleens ongelukjes(ze kan rustig een uurtje droog blijven)
maar ik heb zoiets als ik haar pusch wil ze helemaal niet op het potje of toilet.
Ze gaat zelfs mee naar de toilet als ik   moet zodat ze ziet wat er daar gebeurd

doe ik het allemaal goed????

groetjes
 
Onze zoon heeft vandaag voor het eerst een plasje op de wc gedaan. Hij zei: Plas uit, en ja hoor, toen we naar de wc gingen kwam íe er ECHT uit!!

Hij is 2 jaar en 3 maanden.
 
Hallo

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden, hij was met net 20 maanden zindelijk. Ik heb daar heel weinig voor hoeven. Maar nu sinds een paar maanden, gunt hij zich volgens mij geen tijd om naar de wc te gaan. Soms (vooral  als hij bv buiten speelt) dan heb ik in de gaten dat hij nat is en als ik hem daar dan op aanspreek en vraagt of hij moet plassen zegt hij ja en doet hij een grote plas op de wc. Maar ondertussen is hij wel nat. Hij plast zich niet helemaal nat. Maar wel zo dat zijn boxershort nat is en zijn gewone broek een lein beetje. Ik zet hem nu om de zoveel tijd op de wc en dat gaat eigenlijk goed. Hij kan het best hoor, maar de tijd vinden tussen het spelen door is volgens mij heel moeilijk. WIE KENT DIT PROBELEEM OOK!! En wat doe jij ertegen/

Groetjes
 
Mijn dochter van 3 is sinds ruim een half jaar zindelijk.Nu heeft ze echter 2mnd.geleden ineens(zonder aanleiding) de gewoonte ontwikkeld om in haar broek te poepen.Ze doet dit met een houding van:mama ruimt het toch wel op!Ik heb al vanalles geprobeerd:belonen als het wel goed gaat,boos worden,er niks van zeggen,het zelf schoon laten maken,zelfs een tijdje zo rond laten lopen..allemaal zonder echt resultaat(sommigedingen helpen wel eventjes)Plassen doet ze wel hartstikken goed op de WC.Heeft iemand dit probleem ook gehad?Heeft er iemand nuttige tips voor me?Bedankt vast voor de reactie!
 
Hoi
ik heb twee jongens. De oudste is nu net 3. Voor mijn gevoel ben ik tevroeg begonnen met zindelijk worden. Maar heb het idee dat je niet terug kunt als je eenmaal begonnen bent. Je trekt hem dan geen luier meer aan. De situatie is nu als volgt. Mijn zoon plast met periode`s goed op de wc. Maar ik moet het nog altijd zeggen er komt weinig tot geen eigen initiatief vanuit hem. Soms gaat het mis en heeft hij een druppel in de broek.
Ik vind het een absuluut vermoeiend die constante (strijd) voor een droge broek. Tevens zit ik dan ook nog met het probleem dat hij niet wil poepen op een wc of potje. Hij wacht net zolang tot hij s`middags of s`avonds zijn luier om heeft en dan poep die er in. Belonen helpt niet . Hij vergeet het gewoon of heeft geen zin of is te druk bezig...
En nu??????
 
Hallo dames,

Ik zat met hetzelfde probleem, maat er zit inmiddels schot in de zaak: kijk ff bij mij n topic van vorige week: HULDE aan het WC-trapje!! Ik heb dit onlangs aangeschaft en van een kindje dat nog helemaal niet taalde om naar de WC te gaan, is-ie omgeslagen in een kindje dat steeds wil plassen op de WC. Ik wacht nog op de poepjes, maar die komen ook vast nog wel!

Succes allemaal hiermee!
 
quote: mjansen reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2006 12:30:20'));

Hallo

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden, hij was met net 20 maanden zindelijk. Ik heb daar heel weinig voor hoeven. Maar nu sinds een paar maanden, gunt hij zich volgens mij geen tijd om naar de wc te gaan. Soms (vooral  als hij bv buiten speelt) dan heb ik in de gaten dat hij nat is en als ik hem daar dan op aanspreek en vraagt of hij moet plassen zegt hij ja en doet hij een grote plas op de wc. Maar ondertussen is hij wel nat. Hij plast zich niet helemaal nat. Maar wel zo dat zijn boxershort nat is en zijn gewone broek een lein beetje. Ik zet hem nu om de zoveel tijd op de wc en dat gaat eigenlijk goed. Hij kan het best hoor, maar de tijd vinden tussen het spelen door is volgens mij heel moeilijk. WIE KENT DIT PROBELEEM OOK!! En wat doe jij ertegen/

Groetjes



 
Terug
Bovenaan