Hoi allemaal
Onze dochter van 2 jaar en 10 maanden is al vrij lang overdag zindelijk. Ze was net 1 1/2 toen ze niet meer poepte in haar luier, ze was hier echt vies van. zomers hebben we haar toen in haar onderbroekje laten lopen en ze was vanaf toen ook met plassen zindelijk. Ik heb haar nooit een luier omgedaan als we weggingen, ook niet naar de winkel. Wel zette ik haar van te voren even op het potje of op de wc.
Overdag, als ze slapen ging, had ze nog een luier om. Deze wilde ze niet af, ze was bang dat ze in bed zou plassen. Toen ik zwanger was van onze tweede (ondertussen 4 weken oud) vertelde mijn dochter tegen iedereen dat als de baby geboren was, zij zonder luier 's middags zou gaan slapen. De eerste week hebben we haar hieraan niet herinnerd, maar daarna wel. Ze wilde niet en was bang om in bed te plassen. We hebben haar toen een klein kadootje belooft als ze zonder luier zou gaan slapen en een groot kado als ze dan ook niet had geplast in bed. De eerste middag zonder luier in bed, ze had een heel klein beetje geplast en was helemaal overstuur. We hadden haar een klein kadootje belooft als ze zonder luier ging slapen, dus dat zijn we ook gaan kopen met haar. De dag erna wilde ze de luier weer aan. Na veel aandringen liet ze de luier uit en toen ze wakker werd had ze niet geplast, dus werd een groot kado gekocht. Nu vertelt ze overal trots dat ze geen luier meer in bed om heeft 's middags.
Ik wil nog een maandje wachten en dan wil ik hetzelfde uitproberen met de luier 's nachts. Ik hoop dat dit net zo goed gaat als het zindelijk worden overdag en tijdens het middagdutje.