Zit ik nou mezelf gek te maken of eh.......

Hoi Chantal,

Ik heb ook dat gevoel dat nu de keus gemaakt is, het wel goed komt. Hoe dan ook.
De dochters van mijn vriend wonen bij hun moeder, maar zijn in principe de ene week donderdag en vrijdag bij ons en de andere week donderdag t/m zondag. Dus niet elke dag, maar wel vaak.
Wij zijn van de zomer verhuisd en ze hebben nu (ipv in ons oude huis één) nu allebei een eigen slaapkamer. Dat willen we ze dus niet direct weer afpakken, want we willen ze dus nooit het gevoel  geven dat ze bij ons niet welkom meer zijn als wij nog een kindje krijgen.
Lastig dus. We hebben wel een redelijk groot huis, drie slaapkamers en een grote werkkamer. Maar waarschijnlijk gaan we dan toch maar de werkkamer in tweën delen. Dan kan mijn vriend zijn werkkamer blijven gebruiken (gebruikt hij veel in weekende en ook 's avonds, dus willen we wel houden), de meiden hun eigen kamer en de baby dan eventueel ook.
Hebben het  samen al helemaal zo bedacht,  dus mocht het straks een keer raak zijn en na 12 weken ook allemaal goed zijn, dan gaan we wel actie ondernemen om dat allemaal in orde te brengen.
Wel complex allemaal hoor haha, inderdaad leuk, maar ook lastig als er kinderen uit vorige relatie bij zijn.
Ben ook zo benieuwd hoe dat straks allemaal gaat. Hoe ze er op reageren enzo. Ik weet dat ze nu niets liever willen dan een klein broertje of zusje, maar is dat straks ook nog wel zo?

Hallo allemaal

Ook ik dacht altijd dat je eerst alles goed voor mekaar moest hebben om aan een kindje te beginnen, maar toch hebben wij afgelopen zomer besloten om ervoor te gaan.
We wonen in een flat, ik werk partime en mijn vriend is nog aan het studeren (laatste jaar). Maar je kan volgens mij altijd wel een reden bedenken om het uit te stellen en als je er bewust voor kiest komt het echt wel goed.
Ook ik ben iets een controlfreak en heb ook de kosten al uitgezocht en dat is heel goed te doen ook wanneer we kinderopvang zouden nemen.

We hebben in gedachten al bedacht waar alles moet staan, mijn vriend weet al precies hoe hij de babykamer gaat verfen. We zijn zelfs al wezen kijken hoeveel alles kost en wat we nodig denken te hebben.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen: GA ERVOOR!!!!!!

Groetjes Marjolein

Hé hallo,

Hier alweer een juf.
Ik herken me helemaal in jouw verhaal Chantalleke. Ook ik ben iemand die altijd wil weten waar ze aan toe is en die niet graag voor ongename verrassingen komt te staan. Ik heb dan ook al voorzichtig berekent wat ik in salaris zou zakken wanneer ik maar 2 dagen in de week zou gaan werken (i.p.v. 4 wat ik nu doe). Dit scheelt mij ongeveer 600 euro in de maand (pffff, best veel hoor). Het is echt niet zo dat ik nu zo ruim in de slappe was zit dus wat dat betreft..., maar ja, het begint toch wel behoorlijk te kriebelen.

Aan de andere kant denk ik ook wel weer dat het toch te gek zou zijn dat ik samen met mijn man geen kindje zou kunnen krijgen. Hij werkt full-time en ik nu 80%.
Ik wil als er een kindje is niet meer dan 2 dagen blijven werken.
Qua crechekosten moet je ongeveer 5,50 euro per uur rekenen (maar dan krijg je ook nog 2/3 terug van de belasting en werkgever).

Ach ja, dit is ook alleen nog maar gespeculeer. Volgende maand begin ik met de eerste ronde en natuurlijk hopen we dat het meteen raak is, maar ik zie in mijn omgeving ook genoeg andere voorbeelden.
De natuur laat zich nu eenmaal niet plannen.

Ik vind het trouwens wel erg leuk dat ik meerdere juffen tegenkom. Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ikzelf ben 27 jaar.

Veel liefs,

twinkel3
Ik werk al een jaar of 4 op dezelfde school en heb wel een vast contract.

Haha, het schooljuffenzwangerschapsforum...
Ook ik zit in het onderwijs! En die rekensommetjes ken ik ook. En natuurlijk is het mooi om vlak voor de zomervakantie te bevallen, want manlief zit ook in het onderwijs! Dan kunnen we samen de eerste 6 weken wennen. En als het in de vakantie komt, houd je het recht op vakantie, goed geregeld!
Wij zijn nog niet echt bezig, we denken er over en oefenen veel.(hij wil nog even wachten. hmmm...
Leuk om jullie verhalen te lezen!
xx

hoi hoi

hoe zeker weet je dat je je recht op vakantie blijft houden?
de verhalen die ik ken zijn juist het tegenovergestelde.

ik ben 28 dus we verschillen niet veel in leeftijd.
ik zit nu in ronde 1, maar voor ons hoeft het nog niet de eerste ronde raak te zijn. wij wachten eerst af wat mijnlichaam doet en vrijen wanneer we zin hebben en niet omdat het moet.
mijn zus heeft dit gemoeten omdat ze hulpo nodig had met zwanger raken, en dat is echt geen pretiig.

Wij laten de natuur zijn gang gaan, en zien wel. Kunnen we ook nog even sparen.

groetjes (juf) Carina.

Hoi meiden

Hier ook iemand uit onderwijsland!
Ik ben 27 jaar en werk nu zo'n 5 jaar in het speciaal onderwijs.

Ik las net over verlof in de vakantie. Het klopt niet dat wanneer je hele verlof in de vakantie valt je, je vakantie dan terug krijgt. Volgens mij krijg je dan 2 weken extra verlof maar geen 6.
Maar ach wij hebben het in het onderwijs erg goed en mij maakt het me echt niet uit wanneer ik zwanger wordt als het maar gebeurt   haha!

Liefs Jessy

Hoi Chantal,

Hoe is het nu? Inmiddels al gestopt met de pil?
Al een beetje over je twijfels heen of ben je meer gaan twijfelen?
Ben erg benieuwd hoe het er nu voorstaat bij jullie!
Hoor het graag van je!

groetjes Nienke

Heeeeey Nienke!!

Wat ontzettend leuk dat je aan me denkt, haha.

Ik ben inderdaad gestopt met de pil. Moet vandaag of morgen ongesteld worden en dan begin ik dus niet meer. Ben nog wel een tijdje aan 't twijfelen geweest en wilde zelfs vorige week vrijdag nog de pil gaan bestellen, maar m'n vriend zegt ook: STOPPEN! Ach, ik wil ook heel graag van die pil af. Ben zaterdag dus maar naar de Etos  gegaan om condooms te kopen, want natuurlijk wil ik wel eerst weten hoe m'n cyclus verloopt. Ben 14 jaar aan die pil geweest, waarschijnlijk ligt m'n cyclus op een hoop.

En ik moet je zeggen: nu ik die beslissing heb genomen voel ik me echt supergoed! De twijfel (als dat tenminste het juiste woord is) is er nog wel, maar in mindere mate dan een aantal weken geleden. M'n vriend zegt altijd: alles komt goed! En uiteraard is dat ook zo. Niemand kan me later kwalijk nemen dat ik er niet goed over na heb gedacht.

Ben nu ook sinds maandag gestopt met roken. Tot nu toe met succes, heb geen sigaret meer aangeraakt en ben erg trots op mezelf! Helaas heb ik wel last van de afkickverschijnselen, was gisteravond ontzettend chagerijnig! Herkende mezelf niet meer terug, bah. Maar ja, het is voor een goed doel.

Hoe gaat het ondertussen bij jou?? Al iets 'raak'? Hoelang zijn jullie al 'bezig'? Ik vind het wel ontzettend leuk dat jij ongeveer in dezelfde situatie zit als mij, ik bedoel met stiefkinderen. We hebben het zoontje van mijn vriend wel es gevraagd hoe hij het zou vinden om een broer of zus erbij te krijgen, maar de reactie was niet al te enthousiast. Ach ja, hij wordt over een paar maanden 13, dus 't zal die puberteit wel zijn!! Hahaha.

Nou, ik moet maar es stoppen met typen, zit op m'n werk en moet nog het een en ander doen. Leuk om van je te horen!

Groetjes,
Chantal

Terug
Bovenaan