Zomaar...om te kijken wat voor moeders dit forum bezoeken???!

Hoi dames,

Heel mooi onderwerp!
Met enkele reacties ben ik het niet helemaal eens... Voor ons is er een geloof en dat is het geloof in God, onze vader, schepper van hemel en aarde! Ik vind het niet nodig om ons zoontje te leren over het Boedisme, Moslims etc! Ik begrijp ook niet waar dat goed voor is! Maar begrijp me niet verkeerd, een ding staat voorop! Laat mensen in hun waarde! Dat is wat wij mee willen geven. Wij geloven dit, een ander gelooft dat, punt. Moet verder ook geen probleem zijn/ worden (hoe ontstaat er discriminatie...)  
Bij ons thuis wordt er gebeden voor en na het eten. En 's avonds voor het slapen gaan. Hoewel ons zoontje nog maar 6 maanden is, vind ik het belangrijk om meteen het geloof  mee te geven.

Groetjes
 
quote: ikke mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-07-2007 11:03:56'));

Hoi dames,

Heel mooi onderwerp!
Met enkele reacties ben ik het niet helemaal eens... Voor ons is er een geloof en dat is het geloof in God, onze vader, schepper van hemel en aarde! Ik vind het niet nodig om ons zoontje te leren over het Boedisme, Moslims etc! Ik begrijp ook niet waar dat goed voor is! Maar begrijp me niet verkeerd, een ding staat voorop! Laat mensen in hun waarde! Dat is wat wij mee willen geven. Wij geloven dit, een ander gelooft dat, punt. Moet verder ook geen probleem zijn/ worden (hoe ontstaat er discriminatie...)  
Bij ons thuis wordt er gebeden voor en na het eten. En 's avonds voor het slapen gaan. Hoewel ons zoontje nog maar 6 maanden is, vind ik het belangrijk om meteen het geloof  mee te geven.

Groetjes

Dat vind ik dus erg kortzichtig.......

Groetjes Debby mv B'Elanna

 
Een christen gelooft dat er slechts 1 weg is om bij God te komen. Dat is door te geloven in Jezus. Het is dan ook niet nodig om kleine kinderen te leren dat er mensen zijn die geloven dat er andere manieren zijn. Laat kleine kinderen gewoon blij zijn met Jezus, dat is voldoende voor een positief Godsbeeld. Pas op de middelbare school is het vroeg genoeg voor een puber om hier KENNIS van te hebben. Omdat er mensen in Nederland zijn die anders denken. En omdat een kind vragen gaat krijgen en zelf wil onderzoeken en kiezen. Voor het geloof in God is dit echter van geen belang. De Bijbel staat overigens vol over andere geloven en hoe we daar mee om moeten gaan, dus in die zin komen kleine kinderen ook daar wel mee in aanraking.  
 
Dat klopt mama ik, en ik zal het ook toelichten...
Het is niet zo dat ik mijn mening wil opdringen, maar alleen kenbaar maken.

In het mooie Nederland (want dat vind ik nog steeds... erg mooi) komen er nergens zoveel mooie culturen bij elkaar.
Ja, er zijn ook nadelige dingen, maar die zijn er overal.

Ik vind het een waardevolle toevoeging aan onze cultuur, en zo zit ons cultuur ook in elkaar... het is een mooie mix van diverse dingen die we door handel/reizen, bij elkaar vergaard is (op een minder positieve manier)

Door kinderen juist wegwijs te maken met andere culturen, denk ik dat je minder discriminatie krijgt ipv meer.
Ik ben zelf in hartje Rotterdam opgegroeid, met chinesen/ fransen/ surinamers/ antilianen/ pakistanen... En als kind zijnde krijg je daar ook vragen over.
Dat gebeurd dus niet in de pubertijd zoals de briefschrijfster na jou zegt.
Ik zeg niet dat je geloven (van een ander cultuur) moet "opdringen"
Maar als ze vragen gaan stellen over een bijv. klas genootje die iets niet mag eten/meevieren het waarom dat zo is. Ik begrijp niet wat daar mis mee kan zijn.
En ik ben dus totaal niet gelovig; maar ik vind het een verrijking van je leven als je weet wat een ander medemens doet "bewegen"

Groetjes Debby mv B'Elanna


 
Ik ben het met Debby eens, ik ben juist discriminerend opgevoed en wil dat bij mijn meisje anders doen. Door mij te vertellen dat ons geloof het enige juiste was, stelden mijn ouders ons boven anderen. Dat is discriminatie! Er zijn al genoeg oorlogen over geweest, helaas kunnen wij dat niet veranderen, maar we kunnen onze kinderen wel leren hoe het op dit moment in onze maatschappij is. Respect hebben voor anderen begint m.i. bij je kinderen leren dat er verschillen zijn en dat er meerdere wegen zijn die naar Rome lijden.

Groetjes Ilona
 
Ik ben het met Marielle eens..
Maar het voorbeeld van Debbie vind ik ook goed..
Als bijv een ander kind in de klas aan de ramadan mee doet,
en mijn kind komt met vragen daarover thuis,
Ik zal de vragen dan natuurlijk beantwoorden,
maar verder erop in zal ik niet gaan.
En nog steeds vind ik dan dat onze God de enige  God is.
Dat is wat ik belangrijk vind om mee te geven.

En om te zeggen dat daar disciminatie van komt, vind ik kortzichtig.
Sla de bijbel maar open, lees hoe Hij ooit naar de aarde komt.
Waar zijn de andere geloven dan? Niet bij Hem!

Dat is ons geloof...
Ik vind dat iedereen voor zich moet weten wat ie geloven wil,
ik geloof dat ik in het juiste geloof
en ik vind dat ik dat mijn kinderen mee mag geven..

En in dat geloof zijn alle mensen gelijk! (wat ze ook geloven)
Dus pesten, dicrimineren en mensen bevooroordelen hoort niet in ons rijtje thuis!
 
Dat geven wij onze kinderen mee...

En ook ik wil niemand opdringen dit te doen geloven!
Ik geef enkel mijn mening!

Groetjes
 
quote: ikke mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2007 10:51:55'));

Hoi,
Ik doe de quote even zo, vind ik makkelijker.


Ik ben het met Marielle eens..
Maar het voorbeeld van Debbie vind ik ook goed..
Als bijv een ander kind in de klas aan de ramadan mee doet,
en mijn kind komt met vragen daarover thuis,
Ik zal de vragen dan natuurlijk beantwoorden,
maar verder erop in zal ik niet gaan.En als je kinderen doorvragen?? geef je er dan geen antwoord op? of kan je ze een antwoord geven? ( dit boeit me namelijk wel, hoeveel "weet" je van andere geloven)
En nog steeds vind ik dan dat onze God de enige  God is.
Dat is wat ik belangrijk vind om mee te geven.
Door de christelijke kerken worden andere geloven "verworpen" (vind ik dus ook discriminatie.. maar goed) Al je goed in de geschiedenis gaat kijken is het Hindoeisme het oudste geloof... en zijn ALLE geloven daar uit voortgevloeit.  Zelf ben ik (nog maals)  GEEN gelovige, maar ik vind geloven in het algemeen boeiend.  
En om te zeggen dat daar disciminatie van komt, vind ik kortzichtig.
Sla de bijbel maar open, lees hoe Hij ooit naar de aarde komt.
Waar zijn de andere geloven dan? Niet bij Hem!
En zoals ik in mijn voorgaande stukje al schrijf.. Het wordt verworpen door de christelijke geloven in het algemeen.. dus ja.. dan zetten ze dat er natuurlijk niet in.
Ik vind de tegenwoordige bijbels niet "up-to-date".
Want als je het zo zwart-wit gaat stellen.... Internet staat ook niet in de bijbel (en alles wat er gemoderniseerd is, na het ot en nt) en ook daar doen we vrolijk aan mee ;)


Dat is ons geloof...
Ik vind dat iedereen voor zich moet weten wat ie geloven wil,
ik geloof dat ik in het juiste geloof
en ik vind dat ik dat mijn kinderen mee mag geven..

En in dat geloof zijn alle mensen gelijk! (wat ze ook geloven)
Dus pesten, dicrimineren en mensen bevooroordelen hoort niet in ons rijtje thuis!

 
Dat geven wij onze kinderen mee...

En ook ik wil niemand opdringen dit te doen geloven!
Ik geef enkel mijn mening!

Groetjes



 
Terug
Bovenaan