quote: B Elanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2007 13:58:58&apos
);
quote: ikke mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2007 10:51:55&apos
);
Hoi,
Ik doe de quote even zo, vind ik makkelijker.
Inderdaad, doe ik het ook zo....
Ik ben het met Marielle eens..
Maar het voorbeeld van Debbie vind ik ook goed..
Als bijv een ander kind in de klas aan de ramadan mee doet,
en mijn kind komt met vragen daarover thuis,
Ik zal de vragen dan natuurlijk beantwoorden,
maar verder erop in zal ik niet gaan.En als je kinderen doorvragen?? geef je er dan geen antwoord op? of kan je ze een antwoord geven? ( dit boeit me namelijk wel, hoeveel "weet" je van andere geloven) Ach ik weet wat de ramadan inhoud en hun geboden zijn etc, maar ik ben er totaal niet in geinterreseerd eerlijk gezegd, dus zal ik sommige vragen niet kunnen beantwoorden nee. En het antwoord is dan vanzelfsprekend: "weet ik ook niet" Dan is het einde onderwerp... En dan erbij, misschien rasistisch maar ik denk niet dat moslim-mensen zich verdiepen in "ons" geloof! Waarom wij dan wel in dat van hun! Nogmaals, ik vind het prima dat een moslim een moslim is, heb er geen bezwaar tegen. Moet een ieder voor zich weten! Ik lees liever de bijbel dan op internet op te gaan zoeken wat de koran inhoudt, waarschijnlijk doet een moslim hetzelfde!
En nog steeds vind ik dan dat onze God de enige God is.
Dat is wat ik belangrijk vind om mee te geven.
Door de christelijke kerken worden andere geloven "verworpen" (vind ik dus ook discriminatie.. maar goed) Al je goed in de geschiedenis gaat kijken is het Hindoeisme het oudste geloof... en zijn ALLE geloven daar uit voortgevloeit. Zelf ben ik (nog maals) GEEN gelovige, maar ik vind geloven in het algemeen boeiend. Door de christelijke kerker worden andere geloven verworpen??? Sorry maar daar ben ik het echt niet mee eens, dan kun je ook zeggen: door al die andere geloven wordt het chrisendom verworpen! Haha, dat is het punt nu juist van discriminatie! Ieder geloof wil laten zien dat dat het juiste geloof is, voorbeeld: Een moslim vind dat wat in de koran staat het "goede" en wil een christen daarvan overtuigen... Maar een christen vind wat in de bijbel staat het "goede". Dat blijft voor altijd een heel groot meningsverschil!
En om te zeggen dat daar disciminatie van komt, vind ik kortzichtig.
Sla de bijbel maar open, lees hoe Hij ooit naar de aarde komt.
Waar zijn de andere geloven dan? Niet bij Hem!
En zoals ik in mijn voorgaande stukje al schrijf.. Het wordt verworpen door de christelijke geloven in het algemeen.. dus ja.. dan zetten ze dat er natuurlijk niet in.
Ik vind de tegenwoordige bijbels niet "up-to-date".
Want als je het zo zwart-wit gaat stellen.... Internet staat ook niet in de bijbel (en alles wat er gemoderniseerd is, na het ot en nt) en ook daar doen we vrolijk aan mee
De bijbel is het oudste en het meest gelezen boek van de aarde! Daar moeten we iets van leren! Over de gebeurtenissen met Jezus en de tijd van het Nieuwe testament. Zie je het al voor je... "Het allernieuwste testament" Met als hoofdstukken: Televisie, Internet, Koffiezetapparaat, blender, stofzuiger.... IPV Geneses, exodus, Leviticus, etc. En dan erbij, waarom mogen we er niet vrolijk aan mee doen, aan bijv internet..? Of aan tv kijken, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Je kunt de raarste sites opzoeken, alles bestaat tegenwoordig! Maar voor je zelf heb je grenzen!
Zo, weer een hele rit voor je om te lezen, hihi. Maar inderdaad, het blijft gewoon een groot meningsverschil, waar we nooit uitkomen!
Dat is ons geloof...
Ik vind dat iedereen voor zich moet weten wat ie geloven wil,
ik geloof dat ik in het juiste geloof
en ik vind dat ik dat mijn kinderen mee mag geven..
En in dat geloof zijn alle mensen gelijk! (wat ze ook geloven)
Dus pesten, dicrimineren en mensen bevooroordelen hoort niet in ons rijtje thuis!
Dat geven wij onze kinderen mee...
En ook ik wil niemand opdringen dit te doen geloven!
Ik geef enkel mijn mening!
Groetjes