ZOMER-2006-mammies

Goedemorgen,

Gister mocht ik weer voor de controle naar de vk, ook deze keer weer Tess meegenomen en het ging nu prima, geen drama meer. Kindje was goed gegroeid en hartje klopte vrolijk. Bloeddruk was wat gestegen dus mama moet wat rustiger aan gaan doen.

We krijgen ook 2 extra echo's ze kon niet goed voelen hoe groot het kindje was, tja een beetje last van dikke buik zeg maar. Vorige keer was dat helemaal geen probleem en nu dus wel. Maar goed ik klaag niet 2x extra spieken bij de baby

Verder gaat het redelijk, best veel pijn in mijn onderlijf dus ga eens opzoek naar een osteopaat, eens kijken of die iets kan vinden. En ben sinds 2 dagen zo moe en misselijk, maar toch maar gaan werken want de hele dag thuis is ook niet fijn.

groetjes Nanda, mv Tess en 28+6dg zwanger.

Jeetje Nanda, rustig aan hoor meid. Hoge bloeddruk en moe zijn en misselijk... ach je weet het zelf ook wel ;-). Idd ook best leuk om twee extra echo’s te krijgen en meestal ook goed voor de geruststelling dat alles goed gaat met de kleine. Heb trouwens nog steeds het idee dat je een meisje krijgt, hihi, ben jij al aan het idee gwend van een zoon? T’is geweldig hoor!

Zat te denken of we dit topic niet kunnen verplaatsen naar ons forum. Iedereen, behalve Kitty dan...) is inmiddels zwanger en zelfs bevallen. Dan hebben we een plekje om verder te beppen want ik vind het wel fijn om zo nu en dan mijn zwangere gevoelens kwijt te kunnen en jullie zijn allemaal zo lekker vertrouwd. beetje bij elkaar kletstopic dus. Wat vinden jullie ervan?

Vorige week had ik weer een servixmeting en die was iets korter dan vorige keer maar normaal   voor een zwangere vrouw (3.8 cm). Mijn bloeddruk was ook iets hoger dan andere keren maar nog gewoon voor een zwangere vrouw. Verder heb ik bloed en urine ingeleverd voor lever- en nieronderzoek waar ik niets op gehoord heb, dus zal wel goed zijn. O ja, harde buiken was geen probleem als ze maar niet om de 5 minuten komen, haha. Al met al goed gekeurd voor maar liefst vier weken dit keer, hoeraaaa.

Het ongemak, pijn wil ik het niet noemen, die ik ervaar boven mijn buik richting mijn rechter zij is er nog. Als ik lig niet dus het advies was; meer liggen, haha. Nou dat is gelukt want ik ben al twee weken zo onwijs verkouden en voel me ziekig dat ik wel moest gaan liggen. Van werk komt weinig terecht dus hoop werkelijk dat ik eerdaags eens opknap. Dan ga ik ook lekker aan de slag met de kamers en komt de lente er vast ook snel aan, heb er zin an!

Ok ladies, geniet van alle kleine beebjes, broed rustig door en zet ’m op Kitty!

Liefs

Hé Ladies,

Effe vertellen hoor. De schrik zat er hier gisteren even goed in. Kreeg rond 10 uur in de ochtend een zeurende pijn aan de rechterkant van mijn buik. Die pijn werd steeds erger en erger. Heb om half één Renée op bed gelegd. Stond letterlijk, sorry voor de details, op de trap de kotsen van de pijn. Eenmaal boven, Renée in bed gelegd en zelf ook in bed gekropen. Toch maar even naar het ziekenhuis gebeld (zit onder controle bij gyn) die zeiden "Bel je man maar, je moet gelijk komen." Dus man gebeld, die heeft in de auto oppas geregeld voor Renée en wij naar het ziekenhuis. En het klassieke verhaal was weer waar, we reden de parkeerplaats van het ziekenhuis op de pijn zakt langzaam weg. Toch maar even naar binnen. CTG (hartfilmpje) gehad en gyn nog even met echo gekeken. Gelukkig had ik ons ventje de hele tijd voelen bewegen, dus dat was wel een geruststelling. Maar ik had zóveel pijn gehad, dat ik bang was voor bijvoorbeeld een acute blindendarmontsteking of zo.

Wat bleek er nu aan de hand, meneer was zich aan het draaien en lag nu met z'n hoofd in mijn rechter zij. En ja, dat schijnt zoveel pijn te kunnen doen. Damn, dat was niet grappig. Na het eten kwam de pijn in alle hevigheid terug. Nu ook naar m'n rug toe. Ik vermoed dat hij zich heeft afgezet in m'n nier of zo. Auw.
Een uurtje later voelde ik heel mooi zijn hoofdje onder mijn ribbenboog zitten.

Zeven maanden lang lag hij met elke controle prachtig met z'n hoofdje naar beneden. En nu, met 33 weken, besluit meneer om het eens op de andere manier te proberen. Gelukkig nog alle tijd om weer terug te draaien, maar ik hoop wel dat hij dat iets minder pijnlijk wilt doen.

Het goede nieuws is natuurlijk dat er eigenlijk helemaal niets aan de hand was. Want je schrikt wel effe zeg. Oei.

Liefs van Evelien met haar stuitligger in de buik!!

Heey

Spannend Nanda, wel leuk inderdaad dat je mini dan vaak ziet haha, leuk!!
Verder alles goed met je en met de verbouwing inmidels?

Toulouse, doe je wel rustig aan dan!! Harde buiken is toch dat je te druk bent toch? Ben je al weer beetje van je verkoudheid af? Ellendige snottebellen haha

Esme, doe t even hier, hoe is t nu met je?al weer beetje aan t herstellen? Wat heb je toch een geluk dat je zo'n mooi gezinnetje al hebt zeg, wat een schatje die Gwen!!
Kom gauw weer hoor (als je dat goed vind dan he)!

Evelien, jeetje das even schrikken zeg! Gelukkig is alles toch goed met je en wie weet draait ie nog wel een keer haha ... mannen hahhaha

Hoe gaat t met de andere zwangeren,  inmiddels bevallen,  de nog wachtende en de misschien net mee aan t  lezen moeders?

Hier gaat alles prima, nergens last van  op vreselijk moe en soms flink geïrriteerd zijn na maar ja.. dat komt wel goed en gelukkig is mijn mannetje erg geduldig en doet onwijs zn best voor me, erg lief!! Dus eigenlijk geen nieuws en voel me erg gelukkig!

xx Bianca mv Sep en .....

Terug
Bovenaan