ZOMER-2006-mammies

@ Piewie

Begrijp je frustratie maar al te goed, máár laat je er niet door leiden. En al helemaal niet door het feit dat Mila "ouder" wordt!

Alles heeft zo zijn voor en nadelen..

Ik vind het achteraf alleen maar leuk (en dus een voordeel) dat Kay ietsjes ouder is omdat hij het nu veel meer beseft en straks de dingetjes, zoals verandering van het  gezin, iets beter begrijpt. Beter kan helpen met alles, dus het betrekken gaat veel natuurlijker/makkelijker.

Maar nu ook kan hij al veel zelf waardoor zwangere mama meer onlast is. Als het voor 1,5 jaar terug al was gelukt dan had ik het best zwaar gehad!

Er zitten al met al genoeg voordeeltjes aan dat het even op zich laat wachten. En straks als het bij jullie ook raak is zul je die voordelen vanzelf gaan ervaren/zien. Blijf tot die tijd positief!

Ik heb zowiezo een hekel aan al die "protocolle" die er door de loop der jaren in zijn geslopen en van je worden verwacht. Dingen als dat de man ouder en groter dan de vrouw hoort te zijn, er maar 2 jaar hoort te zitten tussen kinderen etc.. functioneren die dingen dan niet als het anders is? iets om over na te denken toch? haha..

Probeer wat te ontspannen,.. geniet van je kleine meid en van je man.. sta stil bij het geluk wat je al hebt.. geniet weer van de intieme momenten samen  en zie ze niet als "het  maken van.."  . Zodra je dit punt weer bereikt volgt   de rest als vanzelf..

Binnenkort valt er beslist weer een emmertje geluk uit de hemel,.. zorg jij dan dat je er onder staat??

Komt goed meid!

Esmé

Goedemorgen allemaal,

Ik zit hier met een mega smile op mijn gezicht! We hebben net een echo gehad en alles ziet er super uit. Kleintje lag lekker te tukken en het hartje klopte heel mooi.
We zijn echt super blij en ik ben opgelucht!

En we zijn precies 11wk en een dag, dus helemaal top, helemaal wat ik zelf ook had berekend.

Nog  2 weekjes en dan mag iedereen het weten, op mijn verjaardag gaan we het vertellen. Jammer genoeg weten al heel veel mensen er van, maar er zijn er gelukkig ook nog een paar niet op de hoogte!

Liefs Nanda, Alexander, Tess en ?

dag lieve meiden,
bedankt voor jullie lieve reacties.
Het viel gewoon weer even vies tegen dat  het weer niet gelukt is.
Mischien ben ik ook wel te optimistisch geweest,ik verwachte niet dat het zo lang zou duren om weer zwanger te raken.Bij mila was het immers vrij vlot.
Eerlijk gezegd blijf ik wel twijvelen of alles welgoed is, mijn cyclus is nog niet echt stabiel.ik zit tussen 30 en 38 dagen in.Dat terwijl ik in maart al echt gestopt ben met de pil.Mischien ga ik volgende week de huisarts maar eens bellen,horen wat hij zegt.
En dan lees je ook nog eens al die ellende  verhalen op dit forum en denk je het zal mij toch niet overkomen,die verhalen ga ik niet meer lezen hoor.
Esme, ik vindt je reactie fijn om te lezen.zoals jij het zegt is het ook wel een beetje.
Mensen verwachten minder leeftijdsverschil enz.En er zitten ook voordelen en nadelen aan.
Helaas kun je er geen invloed op uit oefenen,dus we wachten maar gewoon af.
Ik probeer er minder mee bezig te zijn, geen dingen meer invullen.Ik weet toch niet hoe het gaat lopen..waneer er een kindje gaat komen.
Nu maar de knop om en weer een drukke maand....
liefs piewie.

Kijk, that's the spirit!!

Het is nu eenmaal een feit dat als je iets heel graag wilt en het op zich laat wachten dit enorm frustrerent kan zijn. Maar als je probeerd de zaken te bekijken zoals je die net omschreef, dan komt datgene wat je héél graag wil al een héél stuk dichterbij!!!

enne,.. wat ook een voordeel is van iets later dan "de rest" zwanger worden? (want daar staar je je toch onbewust op blind).. Misschien een wat raar voorbeeld, maar dan snap je misschien wat ik bedoel.. Ken je het gevoel van dat bijna iedereen al op zomervakantie is geweest en jij hebt het nog voor de boeg??? Een heerlijk vooruitzicht!!

Hoe dan ook blijf ik hier met je mee zenuwen!

Esmé

Hallo mammies,

Het is een beetje stil hier, om te zorgen dat we niet op de laatste pagina komen even een onzin berichtje van mij.

Hier verder alles aardig, niet super, erg veel pijn in mijn bil/heup, denk dat er een zenuw klem is gaan zitten, soms is het erger dan andere momenten en het kan ook opeens helemaal weg zijn. Helaas maar voor korte tijd. Moet dus even naar de dokter... eens kijken wanneer we dat gaan doen. Gelukkig de laatste 2 nachten wel wat geslapen, dat was tijdens het weekend een ramp... kon echt niet liggen

Hoe is het met jullie?? Kunnen de dames die het nog niet willen vertellen nog verbergen? Nog maar 29 dagen tot kerst... voor je het weet is het zo ver.

Liefs Nanda

Goed bezig Nanda!

Morgen gaan we het mijn schoon- en ouders vertellen maar gisteren kreeg ik ineens een mailtje van mijn moeder dat ze het fijn vind dat we morgen komen want ze moet steeds aan me denken en wordt dan emotioneel. Ze denkt te weten waarom, omdat moeders zoiets aanvoelen maar ze schreef niet wat. Nou ik denk het wel te weten en ik ben zo trots op haar... als ze het goed aangevoeld heeft. Ze heeft geen reden iets te vermoeden en we komen vaker een kopje thee drinken op donderdag. Vind het wel speciaal.

Morgenochtend eerst met Stijn diplomazwemmen en dan mag ie zijn nieuwe shirt aan met een tractor en de tekst ik wordt b(r)oer... Heb er zin an.

O ja, vergeet bijna te melden (zo hoort dat toch) dat we maandag 8 december naar de gyn. gaan.

Liefs allemaal!

hallo allemaal

ow nanda wat erg als je niet kunt slapen van de pijn. en vooral nu je het zo hard nodig hebt.
gister de intake gehad bij de verloskundige en vrijdag een echo om te kijken hoe ver ik ben. vind het erg spannend.
kijken of alles goed is en er een hartje klopt.
als alles klopt volgens de berekeningen dan ben ik 23 dec 12 weken.
hou jullie op de hoogte.

groeten juli 09 mama

Terug
Bovenaan