Zoon (6mnd) ieder uur snachts wakker

Daar heb ik geen ervaring mee. Bij ons heeft hij nooit geboerd, hij was en is meer van de scheten... ?
Misschien helpt het om hem tijdens het naar bed brengen ritueel niet horizontaal, maar verticaal tegen je schouder te houden. Zo heeft hij nog wat extra tijd om dwarszittende boeren eruit te gooien? 

Wat er ook te maken mee kan hebben, is dat hij tijdens het wakker worden/huilen lucht hapt waar hij extra last van kan krijgen.
Of eventueel een paar dagen geen hapjes en kijken hoe het dan gaat? Of juist alleen een bepaald hapje bv groente een paar dagen achter elkaar en verder alleen borstvoeding. Misschien kun je er zo achter komen of de voeding er iets mee te maken heeft.

Onze dochter sliep ook vtij snel al door snachts. Vanaf 4mnd werd zij iedere nacht 1 of 2 keer wakker. Eerst troostten we haar, later bleek ze wel een voeding te willen (waarbij ik het strenge advies van CB kreeg om te stoppen snachts met voeding geven - uiteraard niet gedaan). 
Toen ze tegen de 9mnd zat sliep ze ineens door uit het niets. Ik lag daarna wakker en ging snachts kijken of alles goed was. Wat we wel veranderd hadden is haar toen meer vaste hapjes gegeven.
Succes en sterkte, want snachts niet doorslapen is heftig! 

Hier ook een zoontje van 7 maanden met hele gevoelige darmen (krijgt borstvoeding). Hij heeft ook t/m 5 maanden met een kussen onder zn beetjes geslapen om de buikpijn wat te verlichten. Ik kan me goed voorstellen dat het de vaste voeding is hoor.. was hier ook hetzelfde verhaal, en zijn daar toen weer even meegestopt. Nu heeel langzaam en schematisch vaste voeding aan het opbouwen. 1 smaak per keer, en dan een aantal dagen achter elkaar. Alleen nog maar groeten of fruit, brood doen we later pas weer. Nu gaat het beter :) Nog steeds regelmatig last van krampen in de nacht, maar hij slaapt wel beter!

[quote quote=10339559]Hier ook een zoontje van 7 maanden met hele gevoelige darmen (krijgt borstvoeding). Hij heeft ook t/m 5 maanden met een kussen onder zn beetjes geslapen om de buikpijn wat te verlichten. Ik kan me goed voorstellen dat het de vaste voeding is hoor.. was hier ook hetzelfde verhaal, en zijn daar toen weer even meegestopt. Nu heeel langzaam en schematisch vaste voeding aan het opbouwen. 1 smaak per keer, en dan een aantal dagen achter elkaar. Alleen nog maar groeten of fruit, brood doen we later pas weer. Nu gaat het beter ? Nog steeds regelmatig last van krampen in de nacht, maar hij slaapt wel beter![/quote]
Hm dit laat me dan toch denken dat we het dan toch niet verkeerd ingeschat hadden. Dan ga ik denk ik toch even 2 dagen geen vaste voeding geven en weer kijken wat er gebeurd...

Vannacht ging het dus zo :-(
7 uur slapen (Vlak na laatste voeding)
8 uur wakker
9 uur wskker
10 uur wakker
11 uur toch maar gevoed
tot 12 in bed gehouden toen weer naar eigen bed
2 uur wakker van een natte broek (shit) en beetje gevoed 
4 uur wakker
half 7 zachtjes wakker voor wat scheten
nu slaapt ie weer

met wakker bedoel ik dus huilen/kreunen van ongemak en soms ook boeren

Goedemorgen, wat heftig voor jullie allemaal en wat vervelend dat je kleine uk zich dan niet lekker voelt. 
Heb je er al eens aan gedacht om sabsimplex te proberen? Dat lost de lucht op in zijn maagje en darmen waardoor hij minder krampen krijgt. Heeft hier wonderen verricht. 
Kun je bestellen op internet.
Liefs! 

[quote quote=10339580]Goedemorgen, wat heftig voor jullie allemaal en wat vervelend dat je kleine uk zich dan niet lekker voelt. Heb je er al eens aan gedacht om sabsimplex te proberen? Dat lost de lucht op in zijn maagje en darmen waardoor hij minder krampen krijgt. Heeft hier wonderen verricht. Kun je bestellen op internet. Liefs![/quote]
Wat lief je reactie! SAB simplex werkte bij ons niet :-(

Hier ook een doorslapertje die met 6 maanden ineens wel weer wakker werd 's nachts. Ik ben er nooit echt achter gekomen wat het was,.. dan dacht ik een sprongetje, dan honger, toen was hij ziek, toen waren het tandjes. Hij is nu 9 maanden en sinds kort slaapt hij weer de hele nacht door. Hij ligt wel nog steeds bij ons op de kamer. Overdag is er wel een boterhammetje bij, maar daarentegen weer een borstvoeding eraf. Het blijft zoeken met die kleintjes en alles is een faaaase ?

Terug
Bovenaan