Zoon (6mnd) ieder uur snachts wakker

[quote quote=10340828]Ik snap dat je op bent! Ik was benieuwd hoe het gegaan was, maar helaas hebben alle tips niet geholpen. Ik zou misschien toch eens contact opnemen met je huisarts. Je hebt nu van alles geprobeerd en om inderdaad uit te sluiten dat het geen medische oorzaak heeft. Of eventueel bij het consultatiebureau? Laat je in ieder geval niets aanpraten over je borstvoeding of niet voldoende binnen krijgen, want ik maak uit je verhaal daar helemaal niets over op. Dat kreeg ik namelijk te horen toen hij nog niet doorsliep. Kun je niet voor een nachtje een keertje kolven en je partner de fles laten geven? Dan kun je in ieder geval zelf een nachtje bij slapen en kun je weer wat meer hebben. Of eventueel een keertje een papfles proberen? Maar misschien met de gevoelige darmpjes niet zo handig. Ben je al weleens bij een osteopaat geweest?[/quote]
Wat megalief dat je nog iets laat horen. Helaas nog geen verbetering... of jawel hij wordt niet meer ieder uur wakker maar er zitten nu ook blokken van 3 uur bij. Overdag slaapt hij nu ook veel om denk ik in te halen. 

osteopaat zijn we nog niet geweest. Cb zei idd dat hij te weinig voeding krijgt, terwijl hij juist eerder te dik is en ik het idee heb dat zijn darmen er nog erge moeite mee hebben. Ik ben dus nu al dagen hetzelfde aan het geven en wil pas na een goede week over naar iets anders.

Hoewel hij de fles eerst gretig pakte, hebben we denk ik te snel de fles niet meer gebruikt waardoor hij deze niet meer pakt. Kunstvoeding uitproberen lukt dus nog niet.

Dan komt erbij dat ik denk dat het een combinatie is van vaste voeding en zijn darmen + tandjes die doorkomen + hij heeft het rollen nu echt ontdekt dus gaat de hele tijd naar zijn buik maar wordt dan juist erg boos.

We zijn nog steeds op, dus. Kan er echt even niet meer van genieten terwijl ik het moederschap zó leuk vond en ik zó gek op hem ben en juist zoveel mogelijk van dit eerste jaar wil genieten :-(.

Wat doet een osteopaat precies?

Dat stukje van boos worden als hij op z'n buik rolt herken ik wel. Hij rolde hier van z'n rug naar z'n buik, maar kon nog niet zelf terug. Maar als hij dan op z'n buik lag, begon hij te mopperen. Als we hem terug draaide stopte het mopperen, maar vervolgens draaide meneer weer vrolijk terug naar z'n buik en begon het weer van voor af aan...
Wat ik al zei, laat je niets aanpraten wat betreft je borstvoeding. Na een bepaalde tijd gaan ze niet meer drinken. Mijn zoontje is nu ruim 9 maanden en drinkt 4x per dag 150ml. Dit gaat vaak niet op, behalve 's avonds dan bied ik hem 180ml aan. Mijn zoon dronk bij mij aan het begin veel meer aan de borst, dus als je zoontje goed groeit, krijgt hij echt wel voldoende.
Je kunt wel kijken of een papfles met borstvoeding wat is. Klein beetje rijstebloem erin, dat mogen ze hebben vanaf 4 maanden geloof ik. Ik zou gewoon blijven oefenen met het flesje of eventueel een bordje pap maken. 

Wij zijn bij de osteopaat geweest nadat z'n bijvoeding eraf ging en hij volledig overging op borstvoeding. Hij had last van z'n darmen. De osteopaat kan hierbij helpen door bepaalde spieren of knelling weg te halen. Zoals ik heb begreep staan veel zenuwen en spieren in verbinding met bijvoorbeeld je spijsvertering. Voorbeeldje is dat je hoofdpijn kan krijgen als je nek vast zit. Ik ben gegaan onder het mom, baat het niet, dan schaadt het niet! 

Hier heeft het wel geholpen! We kregen een deel zelfs vergoed van de verzekering. Let wel goed op dat je bij een osteopaat terecht komt die weet hoe hij baby's moet behandelen. 

Dank weer voor je antwoord. We zullen idd dan een afspraak maken. Het is wat je zegt: baat het niet dan schaadt het niet.
Moet wel zeggen dat ik mijn kindje (en mijzelf) niet meer terug ken. Hij is echt de hele dag gefrustreerd en ik weet echt niet meer wat het nou is. Als hij naar bed moet is het boos boos boos, op de buik rollen en dan kwaad krijsen. Hij is dus ook niet rustig op de rug of buik. Het maakt niks uit. Misschien ook oververmoeid door alle gebroken nachten, maar God ik ben klaar met gissen. 

Het is gewoon zo en het is heel zwaar. 

Hi allemaal, wezijn ondertussen ruim een week verder en nog geen verschil. Ik weet nietof iemand misschien nog zijn/haar gedachtes wil delen over onze situatie momenteel...
Maxx wordt bijna 7 maanden en ik merk ondertussen dat het ritme begint te veranderen. Hij drink nu 3 tot 4 keer op een dag. 's nachts echter is hij opeens heeeeeel zuigerig. Wil echt de hele tijd getroost?
Daarom ook ben ik van het idee gestapt dat het aan vaste voeding ligt, in de zin van buikpijn. Want een week geen vaste voeding gaf totaal geen verschil. Nu dus weer aan het opbouwen.
's Nahcts dus continu aan de borst willen opeens en overdag 3 voedingen of 4. Ook kort, altijd al gedaan (effectieve drinker), maar ik merk dat hij aanhapt, slokken drinkt, loslaat en dit steeds door. 's avonds ook goed te merken, voordat hij gaat slapen. Snel afgeleid? Hij is ook allemaal aan hetleren kruipen enz. veel indrukken gok ik.
Maar het 's anchts zoveel drinken herken ik eigenljik niet, ofjazijn enorme zuigbehoefte. En het eerste tandje is sinds een paar dagen door. Zou hij er dan zoveel last van hebben? En hij blijft ook knauwen, kwijlen, hoesten (speeksel?). Misschien dat er meerdere tegelijk komen (in zijn mondzie je heel veel bobbels zitten al). Er is verder ook totaal geen ritme meer te krijgen in de dag.
Wat kan ik nu het beste doen? Toch zoveel mogelijk ritme en hem niet of wel aanleggen snachts?

Wat ingewikkeld zeg en wat ben je al lang aan het tobben! Ik denk alleen nog dat bij ons kindje een speen hielp en dat ik hem ook bij me in bed liet slapen als dat nodig was (gaf mezelf ook rust). Evt een dagje investeren in overstappen op de fles, zodat je in elk geval de nacht nog eens aan je vriend/man kunt overlaten maar dat is geen oplossing voor je kindje dat zich duidelijk niet fijn voelt. Als je aan tandjes denkt, zou een paracetamol zetpil nog te proberen zijn..
Ik zou op dit punt naar de huisarts stappen en vragen dat alles onderzocht wordt wat er mis kan zijn, dus de oren nog eens checken, verborgen reflux checken en ga zo maar door tot ze alle medische zaken uit kunnen sluiten. Vraag evt een doorverwijzing naar de kinderarts en gooi het erop dat je moedergevoel zegt dat er iets mis is. Dit is niet meer 'hoort erbij', maar dit sloopt je.  Hoop voor je dat je snel weer wat betere nachten gaat krijgen, sterkte en knap dat je het zo volhoudt!!! 

Zijn er nog lieverds hier die dit topic volgen en nog een keer advies willen geven?
Zoonlief ligt inmiddels op eigen kamer, daar is het donkerder en stil. Dat lijkt ietsje te helpen. Helaas wordt hij nog vaak wakker. We beperken het troosten aan de borst tot 1x per nacht, de rest wiebelen we hem rustig / in slaap of checken luier enz. Vaste voeding blijkt niet het probleem, want poept netjes iedere ochtend en lijkt gewoon toch goed te gaan. Wel veel last dus van lucht maar of dat het probleem is? Scheten laten is volgens mij meer een gevolg van het wakker worden.

het consultatiebureau vertelde mij dat we hem verkeerde associaties hebben aangeleerd. Ik vertelde dat ik juist het gevoel heb altijd heel streng te zijn geweest (zelf in slaap laten jengelen) en eigenlijk pas sinds kort het troosten aan de borst toepaste vanwege extreme vermoeidheid. En zoonlief sliep maand geleden ook niet door toen hij zichzelf nog in slaap jengelde.
Ze zei dat we teveel invulden (hij heeft ergens last van) en dat baby's hysterisch kunnen worden en dat je ze dan toch consequent moet laten liggen. Ik heb het idee dat dit niet werkt? Hoe moet een baby die overstuur is zichzelf kalmeren? Hij pakt immers geen fiep/duim/knuffel.
natuurlihj houden we dit nooit vol, we zijn gesloopt en dus ook niet de beste ouders voor hem. Toch vraag ik me af of dit advies wel een goede is. Daarbij komt dat meneer sinds een paar weken zich op de buik draait als hij boos is en dan dus bozer wordt en zijn hoofd dan recht naar beneden laat vallen in het matras. Dus stel we laten hem zo minutenlang in slaap huilen (hysterisch), dan vind ik dat eng.

Wat is jullie idee/mening over deze situatie? 

[quote quote=10343470]Wat ingewikkeld zeg en wat ben je al lang aan het tobben! Ik denk alleen nog dat bij ons kindje een speen hielp en dat ik hem ook bij me in bed liet slapen als dat nodig was (gaf mezelf ook rust). Evt een dagje investeren in overstappen op de fles, zodat je in elk geval de nacht nog eens aan je vriend/man kunt overlaten maar dat is geen oplossing voor je kindje dat zich duidelijk niet fijn voelt. Als je aan tandjes denkt, zou een paracetamol zetpil nog te proberen zijn.. Ik zou op dit punt naar de huisarts stappen en vragen dat alles onderzocht wordt wat er mis kan zijn, dus de oren nog eens checken, verborgen reflux checken en ga zo maar door tot ze alle medische zaken uit kunnen sluiten. Vraag evt een doorverwijzing naar de kinderarts en gooi het erop dat je moedergevoel zegt dat er iets mis is. Dit is niet meer ‘hoort erbij’, maar dit sloopt je. Hoop voor je dat je snel weer wat betere nachten gaat krijgen, sterkte en knap dat je het zo volhoudt!!![/quote]
Lief dat je reageert, dank je. We gaan begin volgende week naar osteopaat, fles oefenen we volop zodat we hopelijk snel ook af en toe even pauze kunnen nemen. Ik hoop ook zo dat het snel betert.... het is té slopend.

Pfoe wat een slopende situatie. Heeft Maxx niet gewoon honger? Ik lees geen en dan opbouwen hapjes en 3-4x drinken. Maar misschien begrijp ik t niet goed hoor! 
Mijn zoontje van net 8 maanden eet 2 stuks fruit, 1-2 boterhammen en een bak met pasta/rijst/aardappel met groente en ook nog 4 flessen. 

Terug
Bovenaan