Zoontje van vrienden overleden

jeetje wat ontzettend erg...

lieve Nelleke, ik weet niet eens wat ik moet zeggen, alles wat ik typ delete ik weer, want het verwoordt toch niet wat ik eigenlijk wil zeggen

meisje, heel veel sterkte, vooral woensdag!

liefs Jenneke

Ondanks dat de berichten al niet goed waren en ondanks dat ik ze niet ken: het bericht komt toch onverwacht en het komt ook hard aan. In plaats van geboortekaartjes versturen moeten ze nu een heel andere boodschap brengen..

Zoals ik het lees lijkt het toch dat het kindje vredig is heen gegaan en hopelijk hebben de ouders het gevoel dat ze  enigszins afscheid hebben kunnen nemen.

Wat kun jij straks op een mooie en speciale manier iets voor je vrienden doen, maar wat zal het ook moeilijk zijn. Ik zal woensdag aan jou en aan de nabestaanden denken. Ik wens ze alle kracht en liefde toe om dit verlies te kunnen dragen.

Ellen

Hallo Nelleke,

gecondoleerd met dit verlies. En ik wil je sterkte wensen tijdens het zingen op woensdag. Ik hoop dat jullie vrienden veel steun, liefde en wijsheid mogen ontvangen.
Ergens vertrouw ik daar op dat het dat wel goed zit..

Liefs Renske

Hoi lieve Nelleke,

Ook ik hou het niet droog...
Wat een naar bericht, ondanks dat het er een beetje aan zat te komen.
Als het echt zover is, blijft het ontzettend moeilijk.
Ze hebben hun kindje maar zo kort bij zich gehad en gezien.
Echt erg!!!
Ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik kan me al te goed indenken wat er als ouders (en andere nabestaanden) dan door je heen moet gaan.

Wat mooi dat je een bijdrage mag leveren in de dienst!!
Lijkt me ook moeilijk onder die omstandigheden, omdat je ook verdriet hebt.
Maar ook al bibbert je stem misschien een beetje of slaat hij een keertje over, dat is helemaal niet erg hoor!! Het gaat ook om de woorden en die zullen veel kracht geven aan de mensen. Wat ga je zingen, weet je dat?
Heeel mooi dat je dit wilt, mag en kan doen!

Ik wens je woensdag ook veel sterkte toe!
Ik zal aan je/jullie denken.

Liefs, Marianne

hey meis,

wat een naar bericht zeg......pffff echt ff slikken.....

kweet cker dat het je gaat lukken om voor hun prachtig te gaan zingen ondanks je af en toe een bibbertje in je stem zult hebben...

suc6 met de voorbereidingen want die zul je wel ff nodig hebben en heel veel sterkte met alles

liefs denise

Nelleke, ik word helemaal stil van je berichtje.
Dit is volgens mij het ergste wat je kan overkomen!
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Ik wil jou in ieder geval heel veel succes wensen in de komende tijd!
Een hele mooie dienst gewenst en kan me voorstellen dat je het moeilijk zult hebben tijdens de dienst. Maar wel heel mooi dat je dit wilt en kan doen voor je vrienden.

Groetjes,
Geeske.

Bedankt voor alle 'sterkte-wensen'. Ik heb m'n zusje gevraagd mee te zingen. Dan sta ik niet alleen, en kan ik me concentreren op het samenzingen in plaats van hoe, en vooral waarom ik daar sta.

We zingen een lied dat door een stel geschreven en gezongen is dat hetzelfde heeft meegemaakt. Het gaat ook over dat kindje. Dat ze 'm vasthouden, maar moeten laten gaan, en ze vragen God om 'm mee naar 'huis' te nemen tot de dag dat ze elkaar weer zullen zien.

Dit is de tekst (voor wie het interesseert hoor):

Joshua

I watch her waiting powerless
She can’t understand this is her son
Holding him tight late at night
Knowing she’ll never rock him to sleep
She’s singing him songs
As she fights the tears

I watch him holding his hand
Kissing his face carefully,
Saying hello, saying goodbye
Never forget the smell of his skin
As the tears fill his eyes
Every move of his boy he’s taking in

I close my eyes as I cry
and see You coming closer
With Your arms open wide we hand him over
We want to see him grow
But we know he can’t stay
So please take him home
To the place where one day
We’ll meet again

Now that you’re gone
There’s a wound in my heart
You’re blood of my blood
Now that you’re gone
There’s an empty space
That can never be filled
That can never be filled

Calling out  your name
Reminds us we are parents
Calling out  your name
Proves you are a part of us

Cause our heart cries
and our soul aches

We hebben ondertussen iets meer info. Het kindje ging bij de geboorte niet uit zichzelf ademen. Het is met de trauma heli naar het ziekenhuis gebracht. De MRI heeft uitgewezen dat het kindje geen toekomst zou hebben. Er is geadviseerd de behandeling te stoppen. De ouders hebben toen om een second opinion gevraagd omdat ze niet wilden beslissen over het leven van hun kindje op basis van 1 advies. Die arts heeft een nieuwe mri gemaakt en verteld dat het kindje ernstig beschadigd was in de motoriek, maar wel een gezond verstand zou hebben. Dat zou betekenen dat het kindje opgesloten zou raken in z'n eigen lichaam. Het zou niet kunnen bewegen en communiceren, maar zou dat dus ook beseffen.
Toen hebben de ouders besloten het kindje op te dragen aan God en daarna de behandeling te stoppen.

Zo, en nu ga ik erover ophouden, want anders maak ik de aanstaande moeders hier ook bang. En dat is nergens voor nodig. Gelukkig is dit een uitzondering. Er worden veel meer kindjes geboren zonder problemen.

Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan