Zorgen om steken in onderbuik

<p>hi dames! </p><p>Eigenlijk weet ik nog niet zeker of ik al in de 'zwanger zijn' categorie mag horen.. maar na een aantal positieve testen, gaf vandaag de clear bluetest 2-3 weken aan. Nu wil ik super graag heel erg blij zijn, het is ons eerste kindje, maar...  nu heb ik gedurende deze week al 3 x (2 x middernacht en 1x savonds) enorme steken in mijn buik gehad.  Ik heb geen bloedverlies gehad (tot nu toe). </p><p>Wel eventjes naar de huisarts gebeld vandaag. En moet zeggen dat ik daar niet vrolijk van wordt. Volgens haar was dit eigenlijk 90% zeker een begin van een miskraam.   Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met een eerlijk antwoord. Maar zou het ook iets anders kunnen zijn? Ik las dingen over bandenpijn, maar ik weer niet of dat ook z'n heftige steken veroorzaakt. Ze gaan steeds na  15/30min weg en komen dan pas 1 of 2 dagen later terug. </p><p>Is er mischien iemand die hier ervaring mee heeft of het ook heefy gehad? Maak me toch zorgen. Hoor het graag ?</p>

Hoi Lucinda,
Nou ik heb in week 5/6 ook bijna iedere dag steken/krampen gehad. Vooral 's avonds. Ook een keer een hele korte bloeding. Ik heb nog geen echo gehad dus ik weet niet of alles goed is bij mij. Maar ik ben nu volgens mijn eigen telling 8 weken zwanger en mijn zwangerschapsymptonen worden alleen maar erger. Vreselijk moe, heel de ochtend  misselijk. Gisteren zelfs braakneigingen. Dit geeft mij het vertrouwen dat het goed zit. Anders zou ik niet steeds beroerde worden denk ik maar.

a.s. Woensdag eerste echo dus dan heb ik meer zekerheid. Ik voelde me eerste weken ook super onzeker. Iedere steek/kramp dacht ik het gaat mis. Nu is dat gevoel gelukkig een beetje weg.

probeer je niet al te druk te maken. Geen bloeding is in ieder geval positief. Maar echt zekerheid heb je pas bij de echo helaas.

Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. 3 nachten achter elkaar met echt vreselijk buikpijn, erger dan een menstruatie, hield ongeveer 15 minuten aan en zakte dan weer weg. Hier loopt een manneke van 21 mnd rond nu. Bij mij was het dus echt de groei van de baarmoeder.... zolang er geen bloedverlies bij komt kijken ziet het er goed uit. Je kan helaas niks anders dan afwachten..... 

[quote quote=10341422]Hoi Lucinda, Nou ik heb in week 5/6 ook bijna iedere dag steken/krampen gehad. Vooral ’s avonds. Ook een keer een hele korte bloeding. Ik heb nog geen echo gehad dus ik weet niet of alles goed is bij mij. Maar ik ben nu volgens mijn eigen telling 8 weken zwanger en mijn zwangerschapsymptonen worden alleen maar erger. Vreselijk moe, heel de ochtend misselijk. Gisteren zelfs braakneigingen. Dit geeft mij het vertrouwen dat het goed zit. Anders zou ik niet steeds beroerde worden denk ik maar. a.s. Woensdag eerste echo dus dan heb ik meer zekerheid. Ik voelde me eerste weken ook super onzeker. Iedere steek/kramp dacht ik het gaat mis. Nu is dat gevoel gelukkig een beetje weg. probeer je niet al te druk te maken. Geen bloeding is in ieder geval positief. Maar echt zekerheid heb je pas bij de echo helaas.[/quote]

Ohhh ik ga duimen voor je woensdag!!   Idd maak me enorm zorgen... als ik volgende week nog geen bloeding heb gehad durf ik het denk ik wel aan de verloskundige te gaan bellen en voorzichtig een afspraak te gaan maken.  Ben wel nogsteeds heel misselijk en super pijnlijke tepels?.  Die neem ik voor lief als het met de kleine goed is!

[quote quote=10341428]Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. 3 nachten achter elkaar met echt vreselijk buikpijn, erger dan een menstruatie, hield ongeveer 15 minuten aan en zakte dan weer weg. Hier loopt een manneke van 21 mnd rond nu. Bij mij was het dus echt de groei van de baarmoeder…. zolang er geen bloedverlies bij komt kijken ziet het er goed uit. Je kan helaas niks anders dan afwachten…..[/quote]
Suuuuuuper bedankt voor deze reactie! Heel stom maar stelt toch weer wat gerust.  De dokter was zo negatief dat ik het eigenlijk al bijna niet aan mijn vriend durfde te vertellen dat ik zwanger ben, zo bang dat t mis zo gaan. Maargoed. Tuurlijk vertelde ik het wel haha. Hij moet tenslotte ook op de hoogte zijn. Maar ik durf nog niet blij te doen.. 

Hi Lucinda, 
Bandenpijn lijkt mij nog wat te vroeg. Meestal krijg je dat echt pas na de 20 weken volgens mij MAAR, ik had toen ik 3,4,5 weken zwanger was last van menstruatie achtige krampende pijn. Dit bleek achteraf de innesteling te zijn en hormonen. 
Ik vind eigenlijk ook dat de huisarts zoiets niet zomaar kan zeggen.. hij of zij is geen verloskundige en zorgt er nu dus voor dat jij stress ervaart wat ook niet goed is voor jouw kindje. Wat ik zou doen is maandag opzoek gaan naar een fijne verloskundige praktijk en dit telefonisch vragen. Misschien dat je wel even langs mag komen voor een echo!

Heel veel succes ?

Hi Lucinda, 
Bandenpijn lijkt mij nog wat te vroeg. Meestal krijg je dat echt pas na de 20 weken volgens mij MAAR, ik had toen ik 3,4,5 weken zwanger was last van menstruatie achtige krampende pijn. Dit bleek achteraf de innesteling te zijn en hormonen. 
Ik vind eigenlijk ook dat de huisarts zoiets niet zomaar kan zeggen.. hij of zij is geen verloskundige en zorgt er nu dus voor dat jij stress ervaart wat ook niet goed is voor jouw kindje. Wat ik zou doen is maandag opzoek gaan naar een fijne verloskundige praktijk en dit telefonisch vragen. Misschien dat je wel even langs mag komen voor een echo!

Heel veel succes ?

Hey Lucinda 
ik heb precies gehad wat jij hebt nu. Bij mij was het zelfs zo dat ik van het toilet opstond en er bloed langs mijn benen liep. Ik was erg in paniek ik was toen 6 weken en enorm steken. De assistent van de huisartsenpost zei dus ook waarschijnlijk een miskraam gewoon alsof het niks was. Uiteindelijk heb ik een echo geeist in het ziekenhuis en alles was in orde. Je baarmoeder gaat groeien en alles veranderd in je lichaam is wat de dokter zei uit het ziekenhuis. Nu is ieder lichaam anders maar ik duim voor je ? 

Terug
Bovenaan